IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Quattro закова 5 млн. коли

Юбилейният автомобил слезе от поточните линии след 33 години

Quattro закова 5 млн. коли

Quattro закова 5 млн. коли
Audi произведе своя 5-милионен автомобил със системата за задвижване към четирите колела quattro. Юбилейният модел - боядисан в бяло A6 Allroad 3.0 TDI, слезе от поточните линии на фабриката в Некарсулм точно 33 години след първия сериен автомобил с марковото AWD задвижване - моделът Quattro, известен като Ur-quattro.

Този легендарен автомобил се появява през 1980 година на автомобилното изложение в Женева. Първоначално плановете предвиждат ограничено производство, но поради голямото търсене моделът слиза от производство чак през 1991 година.

Историята на Quattro обаче започва да се кове още през зимата на 1976-77 година. Докато инженери на марката тестват прототипи на бъдещи модели по заснежените пътища на Швеция, те установяват, че помощният автомобил, който са взели със себе си - 4х4 возилото Volkswagen Iltis (75 к.с.) - се представя доста по-добре от тестваните коли. Прототипите имат двойно по-голяма мощност, която обаче се предава само към предните колела.

Този факт кара инженерите да започнат разработката на лек автомобил със задвижване на четирите колела. Работата по проекта започва почти веднага под зоркото око на д-р Фердинанд Пиех, който по това време е член на управителния съвет на дружеството за техническо развитие.
Quattro закова 5 млн. коли
Audi A6 Allroad и оригиналното Audi Quattro

През годините системата quattro не спира да се усъвършенства, като в момента тя има няколко различни версии в зависимост от возилото, на което се поставя.

При модели с напречно разположен двигател като А3, Q3 и ТТ, системата използва електронно контролиран многодисков съединител с хидравличен задвижващ механизъм. Тук quattro задвижва предимно предните колела, но при необходимост може да прати 100% от въртящия момент към задната ос.

При моделите на марката със самоблокиращ централен диференциал, какъвто използват повечето с надлъжно разположен двигател, quattro системата обикновено праща 40% от въртящия момент към предните колела и 60% към задните.

При спортните модели, като RS 4 Avant, RS 5 Coupе и RS 5 Cabriolet, технологията е по-различна, като при необходимост може да прати до 85% от въртящия момент към предните и до 70% към задните колела. Тук е налично и едно допълнение - спортен диференциал, който разпределя активно мощността към задните колела.

При флагманът на Audi - R8, който има средноразположен двигател, quattro е конструирана уникално. Тя разполага с вискозен съединител, който може да отклони между 15 и 30 процента от въртящия момент към предните колела.

Днес Quattro GmbH, дъщерно дружество на Audi, предлага на пазара повече от 140 модела с такова задвижване.

Информация и снимки: Audi

Тагове: quattro
0 от 500
  • #35
    11 rate up comment 8 rate down comment
    Аudi fan ( преди 11 години )
    Айде недей да ми обесняваш все едно не виждам в сервиза Тойотки и Нисани.Недей да говориш глупости съединител,дебитомер турбина това се чупи при вси4ки.Това е смешно и несириозно.
  • #34
    6 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Аз прочетох наскоро марка "Волксваген".....
  • #33
    8 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Добре де, има ли един Ауди-фен, който може да пише грамотно...!?
  • #32
    5 rate up comment 10 rate down comment
    Audi fan ( преди 11 години )
    гледай го па тоя *** сменял турбина на АУДИ то само на АУДИ се чупят турбините и се сменят!!!Буахаха *** бегай да четеш за Toyota Civik
  • #31
    7 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    "Ама да бе колегата ха ха та ти си безработен бе дошооо какъв колега..."Пич, само в това, което съм цитирал ти откривам шест грешки. Убеден съм, че няма да можеш да си напишеш трите имена без правописна грешка !
  • #30
    6 rate up comment 8 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Ама да бе колегата ха ха та ти си безработен бе дошооо какъв колега? По цял ден висиш в аутомедия. Вместо да сънуваш колеги *** и си намери някаква работа, че още 10 години ще сънуваш тоя 20 годишен Сивик.
  • #29
    9 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    По-голям *** от Ауди едва ли има, ама гордите собственици трудно си го признават. Колега наскоро сменя турбо на А4 и гледаше като пребузало теле.
  • #28
    7 rate up comment 5 rate down comment
    До любопитен ( преди 11 години )
    Аха ти Аудито в магазина за свое ли го броиш? И как разбра че е каруца като само го гледаш през витрината? Или викаш високото грозде е кисело. Предлагамти вместо да халюцинираш в аутомедия да вземеш да поразровиш мобиле бг. Може и да намериш някой 20 годишен Сивик за без пари.
  • #27
    10 rate up comment 6 rate down comment
    Кожухаров ( преди 11 години )
    Това ми хареса :) едни празнуват 5 милиона автомобила с двойно задвижване, другите нещастни фенчета честват 5 милионната СЕРВИЗНА АКЦИЯ на евтините си жълтурски ***
  • #26
    8 rate up comment 8 rate down comment
    Точно ( преди 11 години )
    Всичко това отдавна загина като Сименс,Блаупункт,Шнаидер ,Телефункен и др. Останаха само стари лаври и заблудени мозъци.При автомобилите е същото бавно но сигурно отстъпват и това е .Обаче има промити мозъци чрез инструменти като АУТО-Билт и др . платени немски ***!