IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Quattro закова 5 млн. коли

Юбилейният автомобил слезе от поточните линии след 33 години

Quattro закова 5 млн. коли

Quattro закова 5 млн. коли
Audi произведе своя 5-милионен автомобил със системата за задвижване към четирите колела quattro. Юбилейният модел - боядисан в бяло A6 Allroad 3.0 TDI, слезе от поточните линии на фабриката в Некарсулм точно 33 години след първия сериен автомобил с марковото AWD задвижване - моделът Quattro, известен като Ur-quattro.

Този легендарен автомобил се появява през 1980 година на автомобилното изложение в Женева. Първоначално плановете предвиждат ограничено производство, но поради голямото търсене моделът слиза от производство чак през 1991 година.

Историята на Quattro обаче започва да се кове още през зимата на 1976-77 година. Докато инженери на марката тестват прототипи на бъдещи модели по заснежените пътища на Швеция, те установяват, че помощният автомобил, който са взели със себе си - 4х4 возилото Volkswagen Iltis (75 к.с.) - се представя доста по-добре от тестваните коли. Прототипите имат двойно по-голяма мощност, която обаче се предава само към предните колела.

Този факт кара инженерите да започнат разработката на лек автомобил със задвижване на четирите колела. Работата по проекта започва почти веднага под зоркото око на д-р Фердинанд Пиех, който по това време е член на управителния съвет на дружеството за техническо развитие.
Quattro закова 5 млн. коли
Audi A6 Allroad и оригиналното Audi Quattro

През годините системата quattro не спира да се усъвършенства, като в момента тя има няколко различни версии в зависимост от возилото, на което се поставя.

При модели с напречно разположен двигател като А3, Q3 и ТТ, системата използва електронно контролиран многодисков съединител с хидравличен задвижващ механизъм. Тук quattro задвижва предимно предните колела, но при необходимост може да прати 100% от въртящия момент към задната ос.

При моделите на марката със самоблокиращ централен диференциал, какъвто използват повечето с надлъжно разположен двигател, quattro системата обикновено праща 40% от въртящия момент към предните колела и 60% към задните.

При спортните модели, като RS 4 Avant, RS 5 Coupе и RS 5 Cabriolet, технологията е по-различна, като при необходимост може да прати до 85% от въртящия момент към предните и до 70% към задните колела. Тук е налично и едно допълнение - спортен диференциал, който разпределя активно мощността към задните колела.

При флагманът на Audi - R8, който има средноразположен двигател, quattro е конструирана уникално. Тя разполага с вискозен съединител, който може да отклони между 15 и 30 процента от въртящия момент към предните колела.

Днес Quattro GmbH, дъщерно дружество на Audi, предлага на пазара повече от 140 модела с такова задвижване.

Информация и снимки: Audi

Тагове: quattro
0 от 500
  • #55
    4 rate up comment 5 rate down comment
    jok ( преди 11 години )
    точно за 2-ри път го споделям,както и да е, докато движеше тойотата,а аз минах към 2000 км преди да се преебе, си беше ок,наистина леко се караше и всичко вътре и работеше,абе нямах впечатления до тогава,така че съгласен съм ,но карах преди година на едно момиче королата,точно преди да я сменят с аурис,еми по-неудобна кола отдавна не бях карал,един тънък гаден волан,едни ***,твърди,съединителят -ужасен,а е на 30 000 колата,много се разочаровах,шкодата ми е супер,всичко скорости,***-маслълце
  • #54
    5 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    джок, за Фабията също мога да ти кажа слаби места, познавам шефа на сервиза в Ератек. Не е лоша кола, но не е много здрава. А е и много скучна. Най-здравата Шкода е Октавия.
  • #53
    2 rate up comment 7 rate down comment
    :) ( преди 11 години )
    Umnici,vajeto v klipa sluji samo i edinstveno za da zostopori kolata v nai-gorna to4ka sled kato ve4e e stignal dogore,to ne izteglq kolata a q predpazva ot hluzgane po leda! Ima samo edna marka i tq e audi!
  • #52
    9 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Наистина си много оригинален , това с королата и дерето го повтаряш всеки път, нещо като Трифорсе. Аз пък имах аЛуди 80-ка и никога не беше в ред, прекъсваше моноинжекциона и никой не искаше да го прави или не можаха по-скоро, тромаво 1.8, тежко, трудно спира, тежко се управлява и имаш малка видимост заради високо табло и врати. Взех Королата и разбрах какво е кола- леко управление, тих мотор, по-пъргава и само каране! Фундаментална разлика- нещо като да слезеш от танк на спортна кола.
  • #51
    3 rate up comment 5 rate down comment
    jok ( преди 11 години )
    1043 кубика имам предвид
  • #50
    1 rate up comment 7 rate down comment
    jok ( преди 11 години )
    ти за поло не ми пиши,че моето го взех веднага следтойота ,още си го карам през седмицата в София,че е супер повратливо,пъргаво,серво сичко си има,1.43 двигател с 45 к.с. на 190 000 е - нямам сериозен ремонт,някой лагер и това е
  • #49
    3 rate up comment 7 rate down comment
    jok ( преди 11 години )
    нееее, като бях на 23 си купих една корола 92-ра от франкфурт,това преди 8г ,прееба ми се на една магистрала в италия,свалих и номерата и я засилих в едно дере, до там бях с японските коли,никой не искаше да ми я оправи...а взех си акумулатора,че беше оригинален,наистина много здрава част
  • #48
    5 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Винаги се смея на завлудените с Поло като знам ,че Тойота Старлет е много по-здрава и иикономична и пъргава кола. А тия с Полото си живеят с вяра във старите клишета.
  • #47
    6 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    jok,как да видиш по-здрава кола от Роло и Фабия като не си карал японски. Та ти скачаш все на трошки. И ти се струват здрави. Когато направиш с немската барака 250 000км. без да пипнеш нищо, тогава ела и се хвали.
  • #46
    8 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Не бе приятелю, истината е ,че при японските коли има най-малко повреди. Никой не твърди мче 100% от всички японски коли не се чупят никога, но се чупят най-малко от всички останали автомобили.