IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Quattro закова 5 млн. коли

Юбилейният автомобил слезе от поточните линии след 33 години

Quattro закова 5 млн. коли

Quattro закова 5 млн. коли
Audi произведе своя 5-милионен автомобил със системата за задвижване към четирите колела quattro. Юбилейният модел - боядисан в бяло A6 Allroad 3.0 TDI, слезе от поточните линии на фабриката в Некарсулм точно 33 години след първия сериен автомобил с марковото AWD задвижване - моделът Quattro, известен като Ur-quattro.

Този легендарен автомобил се появява през 1980 година на автомобилното изложение в Женева. Първоначално плановете предвиждат ограничено производство, но поради голямото търсене моделът слиза от производство чак през 1991 година.

Историята на Quattro обаче започва да се кове още през зимата на 1976-77 година. Докато инженери на марката тестват прототипи на бъдещи модели по заснежените пътища на Швеция, те установяват, че помощният автомобил, който са взели със себе си - 4х4 возилото Volkswagen Iltis (75 к.с.) - се представя доста по-добре от тестваните коли. Прототипите имат двойно по-голяма мощност, която обаче се предава само към предните колела.

Този факт кара инженерите да започнат разработката на лек автомобил със задвижване на четирите колела. Работата по проекта започва почти веднага под зоркото око на д-р Фердинанд Пиех, който по това време е член на управителния съвет на дружеството за техническо развитие.
Quattro закова 5 млн. коли
Audi A6 Allroad и оригиналното Audi Quattro

През годините системата quattro не спира да се усъвършенства, като в момента тя има няколко различни версии в зависимост от возилото, на което се поставя.

При модели с напречно разположен двигател като А3, Q3 и ТТ, системата използва електронно контролиран многодисков съединител с хидравличен задвижващ механизъм. Тук quattro задвижва предимно предните колела, но при необходимост може да прати 100% от въртящия момент към задната ос.

При моделите на марката със самоблокиращ централен диференциал, какъвто използват повечето с надлъжно разположен двигател, quattro системата обикновено праща 40% от въртящия момент към предните колела и 60% към задните.

При спортните модели, като RS 4 Avant, RS 5 Coupе и RS 5 Cabriolet, технологията е по-различна, като при необходимост може да прати до 85% от въртящия момент към предните и до 70% към задните колела. Тук е налично и едно допълнение - спортен диференциал, който разпределя активно мощността към задните колела.

При флагманът на Audi - R8, който има средноразположен двигател, quattro е конструирана уникално. Тя разполага с вискозен съединител, който може да отклони между 15 и 30 процента от въртящия момент към предните колела.

Днес Quattro GmbH, дъщерно дружество на Audi, предлага на пазара повече от 140 модела с такова задвижване.

Информация и снимки: Audi

Тагове: quattro
0 от 500
  • #45
    3 rate up comment 5 rate down comment
    jok ( преди 11 години )
    що,ти да не си японец :))) айде зарежи ,няма смисъл ,при 6 милиона продадени коли на година,никой не очаква да няма дефектни ,при 20 милиона за 3 години какво да говорим,ако си мислиш,че тойота или която и да е японска компания няма дефекти е глупаво да се твърди, по празниците като си правих застраховка,момичето ми обясняваше за асистенс пътна помощ , казах и няма смисъл,колата е нова,но тя ми даде за пример,последния авенсис на 1 година как закъсал,без изобщо да знае какви са ми убежденията
  • #44
    7 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    А, виж, българина не го знам какво прави. Аз работя в чужбина. Тук от точка А до точка Б стигаме по аутобана. Аз пазя това, което ми е поверено като фирмен актив. Добре, че е ADAC да ме спасява в лошите случаи.
  • #43
    3 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    да прав си,че съм гражданин....така като те слушам ми говориш за служебни коли,коли дето пак добре ,че до 50 000 са изкарали,от моите лични наблюдения,българина е яко *** и като се качи в чужда кола и е*ава майката , моят опит е далеч по далновиден,личен автомобил=нормално шофиране=безпроблемно пътуване
  • #42
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Аз пиша само в Playboy, защото само за там имам наблюдения.
  • #41
    7 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Моят опит с ВАГон груп, гражданино, съм го натрупал с Поло 2008 г. и Мултиван 2008 г. и двете служебни, имам на всяка по над 50 000 км. Сервизните книжки са като оцветяванки, да ти ги сканирам ли да ги видиш?! Аз за разлика от много хора пишещи тук, ако нямам преки наблюдения и опит с нещо, не се обаждам.
  • #40
    4 rate up comment 7 rate down comment
    jok ( преди 11 години )
    Защо така бе селски, ето обяснявам като на тъпо ***, аз имам 2 коли,но нито една от тях не е Ауди,обаче имам добър приятел с когото бяхме заедно като го купуваше ново,познавам колата почти като своя,ни-ка-кви проблеми за тези 3 години, аз имам 3 годишна фабиа ,не съм сменил (все още) и една *** крушка, старата кола ми е поло на 17г. по-здрава кола не съм виждал ,а сега "градски" да чуем твоят опит с Вагенгруп,да видим що се правиш на отворен ? Или ...о, извинявай,чакаш 18 за книжка...
  • #39
    5 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Аве ей. Ше додем на бате Пешо с Аудито, бе! Бате Пешо каза, че е най-здравата кола У света! Калитковци, карат някой коптор на 25 години, ама ще дойде иначе на приятеля си с Аудито дето нищо му нямало. Селски народ сме, спор няма.
  • #38
    5 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Абе незнам ама още има много Аудита 80-коли на по 20+ год движат се,нямат ръжда...
  • #37
    5 rate up comment 10 rate down comment
    jok ( преди 11 години )
    аре бе,айде да се видим някъде да ми покажеш 2-годишното си ауди и ми покажи фактурите за турбото и другите повреди,аз ще дойда с едно 3-годишно А3 дето нищо подобно не му се е случвало...аа писна ми от бедни провинциални мишки
  • #36
    8 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    А при всички ли пада цялата предница когато дойде време за смяна на масло, ролки и ремъци? Ама много несИриозна раЛта значи... Ц, ц, ц, ц...