IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Volkswagen показа серийния XL1

Хибридът харчи само 0.9 л/100 км.

Volkswagen показа серийния XL1

Volkswagen разкри подробности около серийния вариант на свръх икономичния си хибрид XL1, който ще тръгне в масово производство още през тази година.
Volkswagen показа серийния XL1
Дебютът на машината ще се състои на изложението в Женева през март. Производителят твърди, че този автомобил ще харчи едва 0.9 л/100 км, а нивото на вредни емисии СО2 няма да превишава 21 гр/км.

Новият модел е по-компактен от хечбека Polo – дължината му е 3800 мм, а широчината – 1660 мм. При това хибридът е с почти 130 мм по-нисък от Porsche Boxter – височината му е 1150 мм, а коефициентът на аеродинамично съпротивление е по-добър от тези на всички серийни автомобили – 0.189.

Благодарение на широкото използване на въглеродни влакна в конструкцията, теглото на машината е 795 кг. – 230 кг. тежи каросерията, 227 кг. – задвижващият агрегат плюс батериите, 153 кг. – шасито, 105 кг. – електрическите системи и 80 кг. – оборудването в салона плюс седалките. Окачването е от алуминий, стабилизаторите от карбон, а спирачните дискове са керамични.

В задвижващия агрегат влизат 2-цилиндров TDI двигател с обем 800 куб. см с мощност 48 к.с., електромотор с мощност 27 к.с., 7-степенна роботизирана скоростна кутия DSG с двойно сцепление и комплект литиево-йонни батерии с капацитет 5.5 кВт/ч. Те са разположени в предната част на XL1 и могат да се зареждат от електрическата мрежа.

Plug-in Хибридът ускорява от 0 до 100 км/ч за 12.7 секунди, а максималната му скорост е 160 км/ч. Само на електричество той може да измине 50 км, а при пълно зареждане на 10-литровия резервоар пробегът е близо 500 км.

Засега XL1 ще бъде пуснат в ограничен тираж от 100 бройки, като първоначално ще се появи в Европа, а на по-късен етап ще започнат и доставките за САЩ и Китай.

Снимки: Volkswagen
 

Тагове: volkswagen xl1
0 от 500
  • #61
    4 rate up comment 1 rate down comment
    a sega de ( преди 12 години )
    10 litrov rezerwoar, razhod 0.9/100km s pylen rezerwoar samo 500km izminawa. Po moi smetki trqbwa da e malko poweche ili da dignat razhoda...
  • #60
    5 rate up comment 6 rate down comment
    Cenitell ( преди 12 години )
    Ако Дошо и "компания" преустановят да "крепят" форума, четенето на вестници би станало къде-къде по-вълнуващо занимание :)
  • #59
    8 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    Ако популярността на сайта се крепи на коментарите на Дошо и компания по-добре да четем вестници!
  • #58
    12 rate up comment 0 rate down comment
    бъчваря ( преди 12 години )
    А що се отнася до анонимните тук и техните писания...днес гледа ли "Шоуто на канала"? там имаше поне 3 псувни на майка. Ами нормално е, след като националната телевизия не се самоцензурира, тук още по-малко някой да го прави. А за другите форуми не си много прав. Аз затова се махнах от един и вече май стана година, откак не съм влизал, защото *** навсякъде. С цензура и без нея, навсякъде е така. Е, вярно, че ако си човек на някой, може да обиждаш колкото искаш без последствия, а ако не си...
  • #57
    3 rate up comment 10 rate down comment
    бъчваря ( преди 12 години )
    Класик, като бях малък, впечатление ми правеха точно такива автомобили - зализани, аеродинамични, сякаш току що внесени от родната планета на Люк Скайуокър - Татуин. А когато човек не е обременен от времената и разни *** около него, най-добре преценява нещата. Доста се забави развитието на дизайна в автомобилостроенето. Лично аз очаквах подобни автомобили на тоя още преди 15 години.
  • #56
    5 rate up comment 9 rate down comment
    бъчваря ( преди 12 години )
    Напротив. Не е грозна отзад. Виновни са автопроизводителите, които заради криворазбрани икономии, ви предлагаха досега ГРОЗНИ решения, които окачествяваха като неземна красота. Имам пшредвид липсата на закрити колела отзад или такива отпред. Естествено и аеродинамиката бе занемарена в името на икономиите. Ако някой бе направил изгоден автомобил тип "***" съм сигурен, че щяхте да го харесате, само защото се произвежда в многомилионен тираж.
  • #55
    4 rate up comment 5 rate down comment
    Илиянски ( преди 12 години )
    Много добри характеристики, дано само са истина.Обаче дизайна от средата назад е уникално грозен.Само заради това ще дръпнат назад с продажбите
  • #54
    20 rate up comment 1 rate down comment
    конКУРенция ( преди 12 години )
    Това го писах 3 пъти .но не ми показваха коментарите. Сега спят .
  • #53
    19 rate up comment 2 rate down comment
    топкарс.бг ( преди 12 години )
    topcars.bg-по-добри са
  • #52
    6 rate up comment 13 rate down comment
    RRE ( преди 12 години )
    Ne karam i ne nosia disel