IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Volkswagen показа серийния XL1

Хибридът харчи само 0.9 л/100 км.

Volkswagen показа серийния XL1

Volkswagen разкри подробности около серийния вариант на свръх икономичния си хибрид XL1, който ще тръгне в масово производство още през тази година.
Volkswagen показа серийния XL1
Дебютът на машината ще се състои на изложението в Женева през март. Производителят твърди, че този автомобил ще харчи едва 0.9 л/100 км, а нивото на вредни емисии СО2 няма да превишава 21 гр/км.

Новият модел е по-компактен от хечбека Polo – дължината му е 3800 мм, а широчината – 1660 мм. При това хибридът е с почти 130 мм по-нисък от Porsche Boxter – височината му е 1150 мм, а коефициентът на аеродинамично съпротивление е по-добър от тези на всички серийни автомобили – 0.189.

Благодарение на широкото използване на въглеродни влакна в конструкцията, теглото на машината е 795 кг. – 230 кг. тежи каросерията, 227 кг. – задвижващият агрегат плюс батериите, 153 кг. – шасито, 105 кг. – електрическите системи и 80 кг. – оборудването в салона плюс седалките. Окачването е от алуминий, стабилизаторите от карбон, а спирачните дискове са керамични.

В задвижващия агрегат влизат 2-цилиндров TDI двигател с обем 800 куб. см с мощност 48 к.с., електромотор с мощност 27 к.с., 7-степенна роботизирана скоростна кутия DSG с двойно сцепление и комплект литиево-йонни батерии с капацитет 5.5 кВт/ч. Те са разположени в предната част на XL1 и могат да се зареждат от електрическата мрежа.

Plug-in Хибридът ускорява от 0 до 100 км/ч за 12.7 секунди, а максималната му скорост е 160 км/ч. Само на електричество той може да измине 50 км, а при пълно зареждане на 10-литровия резервоар пробегът е близо 500 км.

Засега XL1 ще бъде пуснат в ограничен тираж от 100 бройки, като първоначално ще се появи в Европа, а на по-късен етап ще започнат и доставките за САЩ и Китай.

Снимки: Volkswagen
 

Тагове: volkswagen xl1
0 от 500
  • #51
    26 rate up comment 3 rate down comment
    конКУРенция ( преди 12 години )
    Много бързо триете коментари които не ви допадат! Това няма да ви направи по-добри! Тоя сайт е БОЗА!!!!!
  • #50
    24 rate up comment 7 rate down comment
    !?!??!? ( преди 12 години )
    Това като го видя на улицата тогава ще повярвам ,че се произвежда. До анонимния с предложенията за коментари:можеш да си направиш и "анонимен" фейс-бук или по-скоро с измислено име и не е задължително снимката да е твоя- предложението ти е ПРОСТОТИЯ!!!!
  • #49
    11 rate up comment 13 rate down comment
    до оня от "Зора ( преди 12 години )
    Приятел, паднах от смях - честно! Нали посещаемостта на този сайт се дължи най-вече на факта, че тук може да се коментира и то анонимно... Ако резнат тази "привилегия", рязко ще падне посещаемостта, а оттам и приходите от реклама.Така че целите ти патос и високопарие отиват нахалост.И откога Порше България се е преименувала на инициативен комитет "Зора" ??? Не знах такава подробност... :)))
  • #48
    21 rate up comment 6 rate down comment
    До RRE ( преди 12 години )
    Абе пич, откъде се прибираш в България бе, от Столипиново ли? Изтрий си дизеловите сажди от очилцата и погледни реалността - дизелът замърсява в пъти повече от бензиновите хибриди, и то при равен разход! Спри да дишаш дизелови изгорели газове от ауспуха на ФауВе-то си, и може малко да ти се проясни.
  • #47
    22 rate up comment 10 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    Скъпи администратори,Скъпи модератори на настоящия сайт,Ние, членовете на инициативен комитет "Зора" желаем да изразим нашето възмущение относно повечето коментари, които са пълни с нецензурни изрази и проповядват омраза. Искаме да ви помолим или да премахнете възможността да се коментира във вашия сайт, или коментарите да станат само с Фейсбук регистрация. Вярваме, че хората биха писали по-добронамерени мнения, ако им се виждат имената и снимките от Фейсбук. Защото анонимността е прикритието
  • #46
    13 rate up comment 5 rate down comment
    Cenitell ( преди 12 години )
    Ясно защо всеки ден има новина от ФВ-рекламният им отдел е преминал на 24-часово работно време! :)
  • #45
    12 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    Еми от кой да сложат? От Шкода ли хаха? Слагат мотори от Шкода само за заблудените си клиенти, но в моторните спортове няма как.
  • #44
    16 rate up comment 11 rate down comment
    doc ( преди 12 години )
    Tova e voziloto na Frankenshtain!Shte si ostane samo na snimka i v kuhite glavi na "suzdatelite" si
  • #43
    17 rate up comment 9 rate down comment
    Третия Райх ( преди 12 години )
    Хората от 1000 години произвеждат хибриди. ВАГен щели да почват "масово" производство от 100 бройки. Туй все едно чета пресата по времето на Адолф Хитлер и Гьобелсовата пропаганда по времето на Третия Райх.
  • #42
    17 rate up comment 5 rate down comment
    Das scheisse Auto ( преди 12 години )
    Абе пичове,къв е тоя Франкенщайн на снимката?Да не са решили с него да плашат малките деца?То и възрастните,като го гледат се плашат,а за децата направо не ми се мисли...Чета някакви умопомрачителни характеристики TDI с мощност 48 к.с,електромотор с мощност 27 к.с.и още повече ми идва да повърна.И разбира се мотора трябва да е задължително TDI хахаха,направо ме спукаха тези убитаци от смях.От сега ми е ясно,че и това недоразумение няма да го бъде.100 бр.експериментални им стигат на ВАГините...