IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Volkswagen показа серийния XL1

Хибридът харчи само 0.9 л/100 км.

Volkswagen показа серийния XL1

Volkswagen разкри подробности около серийния вариант на свръх икономичния си хибрид XL1, който ще тръгне в масово производство още през тази година.
Volkswagen показа серийния XL1
Дебютът на машината ще се състои на изложението в Женева през март. Производителят твърди, че този автомобил ще харчи едва 0.9 л/100 км, а нивото на вредни емисии СО2 няма да превишава 21 гр/км.

Новият модел е по-компактен от хечбека Polo – дължината му е 3800 мм, а широчината – 1660 мм. При това хибридът е с почти 130 мм по-нисък от Porsche Boxter – височината му е 1150 мм, а коефициентът на аеродинамично съпротивление е по-добър от тези на всички серийни автомобили – 0.189.

Благодарение на широкото използване на въглеродни влакна в конструкцията, теглото на машината е 795 кг. – 230 кг. тежи каросерията, 227 кг. – задвижващият агрегат плюс батериите, 153 кг. – шасито, 105 кг. – електрическите системи и 80 кг. – оборудването в салона плюс седалките. Окачването е от алуминий, стабилизаторите от карбон, а спирачните дискове са керамични.

В задвижващия агрегат влизат 2-цилиндров TDI двигател с обем 800 куб. см с мощност 48 к.с., електромотор с мощност 27 к.с., 7-степенна роботизирана скоростна кутия DSG с двойно сцепление и комплект литиево-йонни батерии с капацитет 5.5 кВт/ч. Те са разположени в предната част на XL1 и могат да се зареждат от електрическата мрежа.

Plug-in Хибридът ускорява от 0 до 100 км/ч за 12.7 секунди, а максималната му скорост е 160 км/ч. Само на електричество той може да измине 50 км, а при пълно зареждане на 10-литровия резервоар пробегът е близо 500 км.

Засега XL1 ще бъде пуснат в ограничен тираж от 100 бройки, като първоначално ще се появи в Европа, а на по-късен етап ще започнат и доставките за САЩ и Китай.

Снимки: Volkswagen
 

Тагове: volkswagen xl1
0 от 500
  • #41
    15 rate up comment 11 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    По-грозни коли от немските таратайки няма. Ами Гоуф-пенсионерската мечта и Пасат, та те изглеждат като стари модели, толкова безлични и пенсионерски. Ами Кади????? Та това е абсурден дизайн от миналото,хахахахахахахахахах. Корола е супер- винаги много по-красива от Голф. Авенсис по-красив от Пасат и така нататък. Тойота когато продаваше модерни коли с правоъгълни фарове, Фолксваген още тракаше с голфчета с изцъклени кръгли фарчета и тракащо 1.6 дизел с 50 коня или 1.3 бензин с 55 коня.
  • #40
    18 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    Хаха, какъв е тоя леген на снимката? И с тези ултра мощни 48 коня, и то от 2 цилиндров дизел, хахаха, абе тия подиграват ли се?
  • #39
    6 rate up comment 23 rate down comment
    RRE ( преди 12 години )
    Be to da biaha samo prius i korola.Kato se pribiram v bg,dori ne moga da se razhodia po ulicite ot strah da ne bada oslepen ot potresava6tata grozota na milionite iaponski taburetki.Beden narod=iaponski avtomobil.Posledno vreme e po-dobre,tai kato prez denia iaponskite baraki sa skriti v servizite na toyotka
  • #38
    21 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    Мръсен, гаден дизел..., сто години произвеждат едно и също, тровят ни здравето, ще тровят и живота на нашите деца...
  • #37
    8 rate up comment 17 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    Ayyyy, Ayyyy, az pak izpitvam sashtoto kato vidia Prius ili Corolla Verso....
  • #36
    24 rate up comment 6 rate down comment
    Само да попитам, ( преди 12 години )
    откога 100 бройки се водят за серийно производство?Това е първата лъже.Втората е за разхода.Разход на масло под 1 л. е невъзможен за ВАГ,а за гориво да не говорим.Третата лъжа са километрите,които ще изминава само на електричество.Всеки с най-елементарни познания по електротехника ще ви каже,че с такова моторче и такъв капацитет на батериите няма как да измине 50км.това подобие на автомобил,освен,ако не го засилят по някое нанадолнище.Изобщо ВАГиналните лъжи са доста плитки и елементарни.
  • #35
    18 rate up comment 5 rate down comment
    Хибридният ( преди 12 години )
    А дизелов хибрид е още "по-мръсен", защото на филтъра за частици му трябва постояяна висока температура за да е ефективен, което не може да се постигне ако ДВГ се включва и изклюва често, както е при хибридите. Затова и тоя автомобил е пълен оксиморон. Евентуално може би ще има нисък разход, но какво от това след като ще е супер скъп и мръсен?
  • #34
    6 rate up comment 17 rate down comment
    RRE ( преди 12 години )
    Tova,4e veche ne smeete da me draznite,za6toto znaete kakvo 6te posledva i kak 6te vi navra v mi6ite vi dupki po 2000 razli4ni na4ina,ozna4ava 4e samo sam spe4elil bitkata,no voinata 6te prodalzi,dokato ne svalite placata na civica,ne zatvorite komputara i ne izlezete da si tarsite rabota,za da mozete edin den da mi blagodarite,karaiki nov VW
  • #33
    14 rate up comment 3 rate down comment
    Хибридният ( преди 12 години )
    Wane, точно така - при определени условия филтрите са ефективни, при други - не. Емисиите се мерят по стандартизиран ЕС цикъл който е със нереалистично малки натоварвания - ускорения 0-30 км/ч за 20 секунди и т.н. При тези условия филтрите за частици работят на 90%, обаче при по-високи натоварвания ефективността им пада значително. А когато се задръстят и се регенерират правят чудовищни емисии. Затова дизеловите "отпадъци" са класифицирани като канцероген най-висока степен от СЗО.
  • #32
    10 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    Е не знам кой осмисля избирателно при положение, че всички изброени от теб неща обезсмислят този модел, който всъщност уш коментираме. В момента в който се приеме стандарт световен за батериите на автомобилите и те станат собственост на компании като shell и B.P. и т.н. тогава рязко ще умрат автомобилите с ДВГ. Мааа има още да ни потровят и да ни смучат за разни еко приложения към колата.