Дизайнерите и инженерите на Mazda работят усилено върху следващия спортен автомобил на марката с роторен двигател, който обаче ще бъде готов едва през 2017 г. Срокът бе съобщен от шефа на компанията Нобухиро Ямамото пред журналисти.
Общото мнение на експертите обаче е, че моделът доста закъснява и това може да се окаже фатално. Mazda още преди 2 години спря производството на RX-8 и няма вече представител в сегмента.
В същото време конкурентите не спят. Toyota и Subaru пуснаха своите GT86 и BRZ, които се продават успешно. А луксозното подразделение Lexus похарчи огромни суми за лимитирания LFA, който се мери с коли като Ferrari.
Освен това Nissan обяви като един от приоритетите си налагането на GT-R, който успешно се конкурира с Porsche 911 Turbo. Honda връща на пазара NSX, а Alfa Romeo е готова със своята 4С. Не спят и американските конкуренти – General Motors пусна Corvette Stingray, а Chrysler - нов SRT Viper.
В същото време Mazda остави ванкеловите двигатели на заден план и се насочи към разработването на бензинови и дизелови технологии Skyactiv. Все пак информациите сочат, че бъдещата RX-7 ще получи роторен мотор. Неговият обем ще бъде 1.6 литра, като на първите тестове е постигнал мощност от 300 к.с. Външността на модела пък ще бъде взаимствана до голяма степен от концепта Kabura (на снимките).
„Засега не мога да потвърдя, че ще използваме този мотор – коментира Ямамото. – Не изключвам възможността обаче за бъдеще да има и версия с турбо, но на ранния стадий по-скоро няма да разчитаме на подобно увеличаване на мощността.”
Снимки: Mazda