IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Откри ли Volkswagen "Светия Граал" в автомобилостроенето?

Авторът на идеята за единна модулна платформа в концерна е на път да стане легенда

Откри ли Volkswagen

Анализът, който публикуваме е на агенция Automotive News, която се опитва да обясни причините за огромните успехи, които Volkswagen Group отбелязва през последните години.

Улрих Хакенберг засега не е сред най-известните топ-мениджъри на Volkswagen AG, но може да стане легенда в автомобилния бранш наравно с Хенри Форд и двама гениални ръководители – Алфред Слоун (General Motors) и Тайити Оно (Toyota). Именно Хакенберг е човекът, който „измисли” новата модулна платформа MQB (на снимката), в която VW вложи $ 70 млрд.
Откри ли Volkswagen „Светия Граал в автомобилостроенето?
За справка, Алфред Слоун ръководи General Motors около 30 години, като за този период внедрява редица новости. Сред тях са ежегодното пускане на нови модели, индустриалния дизайн, плановата смяна на остарелите модели и др. Всичко това преобръща автомобилната индустрия и позволява на GM да стане най-голямата авто-корпорация на света.

Тайити Оно пък се счита за „баща” на производствената система на Toyota - Toyota Production System (TPS). Именно той въвежда система за управляване на разходите, многобройните проверки на качеството и други методи, които позволяват на компанията да се превърне в най-големия автомобилен производител на света.

Тези хора са пионери в своята област. Такъв може да се нарече и Улрих Хакенберг, който в момента е член на Съвета на директорите във Volkswagen AG, като отговаря за разработките в концерна.

Наскоро стана ясно, че Volkswagen планира да добави още една марка по пътя към създаване на автомобилна империя. От времето на известния Ford Model T, който е създаден от Хенри Форд и който става първият масов автомобил в света, компаниите считат „глобалния автомобил” за „Светия Граал”. И са убедени, че с неговото намиране, ще получат огромно могъщество. Идеята е проста – на една база има коли с различни каросерии, дизайн и технически елементи, които се продават на различни пазари.

Ако се приложи тази концептуална идея и се разпространи върху много класове и типове автомобили от различни марки и размери, които след това се пускат в многомилионен тираж, може да се добие ясна представа за стратегията, която използва Volkswagen с пускането на „мега-платформа” и нейното влияние върху конкурентите.

Самият Хакенберг избистря идеята в продължение на 30 години, но за този период така и не намира поддръжка от шефовете на автомобилни производители. В крайна сметка обаче той е толкова упорит, че намира човек, който приема идеята му. Това е шефът на Volkswagen AG Мартин Винректорн. Именно неговата намеса дава тласъка, от който концернът се нуждае, за да може да изпълни крайната си цел – през 2018 г. да бъде най-големият производител на автомобили в света.

Любопитното е, че макар и само в началото на пътя, големите конкуренти на Volkswagen веднага разбират за какво става въпрос, и бързо започват да правят същото. Това важи и за Toyota Motor Corp. и Ford Motor Co. „Би било лудост, да не кажа направо самоубийство, ако не бяхме направили същото”, твърди представител на Ford, пожелал анонимност.

Volkswagen стартира работа над „мега-платформата” с абревиатура MQB през 2007 г., а нейното реализиране започва две години по-късно. Инвестициите на концерна, според водещи икономически анализатори като Morgan Stanley се оценяват на $70 млрд. Потенциалът на MQB, отново според финансови експерти, е снижаване на разходите с около $19 млрд. годишно към 2019 г.

Очаква се Volkswagen да обяви печалба от $30 млрд. за 2012 г. А това не е случайно, тъй като концернът има най-висока унификация на елементите, които могат да се използват при различни модели.

Преди 5 години ръководството на Renault-Nissan се събира в Япония и поставя на едно място няколко различни коли на VW Group, като сред тях има Audi, Skoda, Seat и разбира се, Volkswagen. След като вдигат капаците, откриват, че всички елементи под тях са напълно еднакви. Това е такова ниво на унификация, което в Renault-Nissan не могат да си позволят.

Две години по-късно облаците над концерна PSA Peugeot-Citroen се сгъстяват и Бордът на директорите провежда същата демонстрация. Това става в охраняем изследователски център в Париж. Там техниците свалят всички части от предницата на два автомобила на VW Group, след което ги разменят. Всичко пасва. Един от участниците признава, че всички са били ошашавени, тъй като пред тях се е открил един съвсем нов път.

След 6 години съзряване Volkswagen едва започва да внедрява своята платформа. При това тя вече е базова в най-различни като размери модели. Какво ще се получи предстои да разберем, но идеята на Халкенберг е на път да се превърне в едно от най-големите открития на автомобилостроенето.

Снимка: Volkswagen

Тагове: mqb
0 от 500
  • #102
    10 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Slavo, не се и опитвай да спориш с Germany, нищо не доказва,дори и феновете на "Дойч" не го уважават.
  • #101
    8 rate up comment 1 rate down comment
    Slavo ( преди 11 години )
    Що така бе, МИМЕ???
  • #100
    0 rate up comment 9 rate down comment
    Germany ( преди 11 години )
    сега пък се обърнахме на изпитна комисия.с удоволствие бих отговорил.но има проблем.никога не съм бил любител да ме изпитват,с което се съмняват в мене.няма какво да доказвам.така че мерси за предложението но ще откажа.
  • #99
    10 rate up comment 1 rate down comment
    Slavo ( преди 11 години )
    Става въпрос за МОДУЛНИ платформи, не за общи такива! Вторите ги има от поне 30г. МОДУЛНАТА платформа на Фолксваген се нарича "Modularer Querbaukasten". МОДУЛНАТА платформа на ФИАТ се нарича "Compact Global Modular Architecture". Разликата между появата на тея две платформи е ГОДИНА И ПОЛОВИНА! Чели сме и сме писали много по въпроса ТОЧНО в този форум! И така- след, като компа ти е в ръцете, можеш ли да напишеш коя от двете платформи излезе първа на пазара и с кой модел кола?
  • #98
    6 rate up comment 0 rate down comment
    3те-Х.са ( преди 11 години )
    Под смел,имам в предвид, че изказва мнение без да се съобразява с другите, САМО ТОВА.
  • #97
    0 rate up comment 9 rate down comment
    Germany ( преди 11 години )
    от: Анонимен ( преди 3 минути )Стига си плямпал, че само ми затвърждаваш мнението -*** ти имаш мнение.странно.и на кои му пука.
  • #96
    0 rate up comment 9 rate down comment
    Germany ( преди 11 години )
    славчо,дошето не е смел.тая дума се използва като се гледате в очите наживо.там става ясно,щото комуникацията е 93хпроцента невербална и само 7 идва от речта.тука тия 7 стават 100.а що се отнася до платформите-ми фв ги въведе.панасоник и шарп не само не са измислили тв.те сега са и в губеща позиция от самсунг.щото понасоника заложи на плазмите и се прецака.сега избиват завода за плазми,строят за лед лсд/олед,и купуват панели от lg които като са на черно бяло дават розово в бялото.а шарп...бяха.
  • #95
    8 rate up comment 0 rate down comment
    Студио-Х ( преди 11 години )
    Преди 2 години, ви разказах как, Артър Хейли в книгата си "КОЛЕЛА" разказва за автомобилостроенето в САЩ(събитията се развиват в края на 70е),още тогава Американците са разглобявали Toyota Corolla и Golf1,за да видят как са направени,и да създадат техен аналог за пазара си.И някой иска да каже, че Французите са се сетили 30 год. след Янките, рекламна кампания която ОБИЖДА феновете на VW.Такива приоми се ползват от всички,във всяко производство...ДАЛИ VW, НЕ СЕ РАЗГЛОБЯВАЛИ Hiyndai I30, ПРИМЕРНО?
  • #94
    1 rate up comment 8 rate down comment
    Germany ( преди 11 години )
    "В съпротивление на материалите съм учил пресмятане на метални конструкции, за какви болтове и гайки говорите не ми е ясно.Ясно ми е едно, че тука сте се събрали някакви невероятни *** без образование."-аидееееееееееее почнахме с избиването на комплекси.а да кажеш колко ти е дълъг?..че тука сме *** и ти учителю ще ни осветлиш.пука ми кво си учил.на знания наи-вероятно ще те смажа.но какво общо има с колите не е ясно.или тука е конструктурско бюро.аман от комплекси.
  • #93
    6 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Slavo, НЕ Е дошо!Като не ви изнася, и винаги наричате всеки който не можете да оборите дошо, зная че е мерна единица за тъпота според вас,но той поне е смел(дошо),за разлика от вас. Който ползва сайта отдавна, знае кой е Slavo!!