IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Откри ли Volkswagen "Светия Граал" в автомобилостроенето?

Авторът на идеята за единна модулна платформа в концерна е на път да стане легенда

Откри ли Volkswagen

Анализът, който публикуваме е на агенция Automotive News, която се опитва да обясни причините за огромните успехи, които Volkswagen Group отбелязва през последните години.

Улрих Хакенберг засега не е сред най-известните топ-мениджъри на Volkswagen AG, но може да стане легенда в автомобилния бранш наравно с Хенри Форд и двама гениални ръководители – Алфред Слоун (General Motors) и Тайити Оно (Toyota). Именно Хакенберг е човекът, който „измисли” новата модулна платформа MQB (на снимката), в която VW вложи $ 70 млрд.
Откри ли Volkswagen „Светия Граал в автомобилостроенето?
За справка, Алфред Слоун ръководи General Motors около 30 години, като за този период внедрява редица новости. Сред тях са ежегодното пускане на нови модели, индустриалния дизайн, плановата смяна на остарелите модели и др. Всичко това преобръща автомобилната индустрия и позволява на GM да стане най-голямата авто-корпорация на света.

Тайити Оно пък се счита за „баща” на производствената система на Toyota - Toyota Production System (TPS). Именно той въвежда система за управляване на разходите, многобройните проверки на качеството и други методи, които позволяват на компанията да се превърне в най-големия автомобилен производител на света.

Тези хора са пионери в своята област. Такъв може да се нарече и Улрих Хакенберг, който в момента е член на Съвета на директорите във Volkswagen AG, като отговаря за разработките в концерна.

Наскоро стана ясно, че Volkswagen планира да добави още една марка по пътя към създаване на автомобилна империя. От времето на известния Ford Model T, който е създаден от Хенри Форд и който става първият масов автомобил в света, компаниите считат „глобалния автомобил” за „Светия Граал”. И са убедени, че с неговото намиране, ще получат огромно могъщество. Идеята е проста – на една база има коли с различни каросерии, дизайн и технически елементи, които се продават на различни пазари.

Ако се приложи тази концептуална идея и се разпространи върху много класове и типове автомобили от различни марки и размери, които след това се пускат в многомилионен тираж, може да се добие ясна представа за стратегията, която използва Volkswagen с пускането на „мега-платформа” и нейното влияние върху конкурентите.

Самият Хакенберг избистря идеята в продължение на 30 години, но за този период така и не намира поддръжка от шефовете на автомобилни производители. В крайна сметка обаче той е толкова упорит, че намира човек, който приема идеята му. Това е шефът на Volkswagen AG Мартин Винректорн. Именно неговата намеса дава тласъка, от който концернът се нуждае, за да може да изпълни крайната си цел – през 2018 г. да бъде най-големият производител на автомобили в света.

Любопитното е, че макар и само в началото на пътя, големите конкуренти на Volkswagen веднага разбират за какво става въпрос, и бързо започват да правят същото. Това важи и за Toyota Motor Corp. и Ford Motor Co. „Би било лудост, да не кажа направо самоубийство, ако не бяхме направили същото”, твърди представител на Ford, пожелал анонимност.

Volkswagen стартира работа над „мега-платформата” с абревиатура MQB през 2007 г., а нейното реализиране започва две години по-късно. Инвестициите на концерна, според водещи икономически анализатори като Morgan Stanley се оценяват на $70 млрд. Потенциалът на MQB, отново според финансови експерти, е снижаване на разходите с около $19 млрд. годишно към 2019 г.

Очаква се Volkswagen да обяви печалба от $30 млрд. за 2012 г. А това не е случайно, тъй като концернът има най-висока унификация на елементите, които могат да се използват при различни модели.

Преди 5 години ръководството на Renault-Nissan се събира в Япония и поставя на едно място няколко различни коли на VW Group, като сред тях има Audi, Skoda, Seat и разбира се, Volkswagen. След като вдигат капаците, откриват, че всички елементи под тях са напълно еднакви. Това е такова ниво на унификация, което в Renault-Nissan не могат да си позволят.

Две години по-късно облаците над концерна PSA Peugeot-Citroen се сгъстяват и Бордът на директорите провежда същата демонстрация. Това става в охраняем изследователски център в Париж. Там техниците свалят всички части от предницата на два автомобила на VW Group, след което ги разменят. Всичко пасва. Един от участниците признава, че всички са били ошашавени, тъй като пред тях се е открил един съвсем нов път.

След 6 години съзряване Volkswagen едва започва да внедрява своята платформа. При това тя вече е базова в най-различни като размери модели. Какво ще се получи предстои да разберем, но идеята на Халкенберг е на път да се превърне в едно от най-големите открития на автомобилостроенето.

Снимка: Volkswagen

Тагове: mqb
0 от 500
  • #112
    0 rate up comment 0 rate down comment
    алстер ( преди 11 години )
    Бъчвар, абсолютно съм съгласен с теб. И аз работя ежедневно с немци. Пълни дърави са. Коне с капаци са.
  • #111
    0 rate up comment 0 rate down comment
    passatora ( преди 11 години )
    Abre ma vie o6te li komentirate za VW ,ne razbraxte li ,4e nema smosal BRE!!!
  • #110
    8 rate up comment 2 rate down comment
    бъчвваря ( преди 11 години )
    Абе аз съм работил с немци и знам, какво могат. на практика нищо. Заучили са някои действия и сантиметър встрани не могат да мръднат! Това не е лошо, ако цял живот работиш това, за което си учил или с което си се захванал. Дори е предимство, щото действията по тоя начин се механизират и пропуск при производството рядко има. Кофти е обаче, когато работата изисква и малко мислене в леко непозната среда. Тогава са аут.
  • #109
    0 rate up comment 6 rate down comment
    Germany ( преди 11 години )
    ...кои каквото иска да види.ето ти явно си фен на панасоник.макар че вече има модели,не фирми които са добри.и не замесваи денон ,освен ако не са топ модели.като махнем свръх имена като наим,крел,мбл,и тн според мене за хората с нормални възможности има една фирма и това е маранц.но пак мое мнение.ако си софянец и това мога да ти демонстрирам,че няма денон които да се сравнява с маранц нито плеиъри нито ресиивъри .ако слушаш музика а не думтене и гледаш картина не неонова реклама.
  • #108
    0 rate up comment 6 rate down comment
    Germany ( преди 11 години )
    "Що направо не ни светнеш по въпроса за особеностите на RF chanel при моделите на DENON, използващи оптична глава HOP1300R Hitachi?"-е нали ти обясних защо.не виждам смисъла да си мерим ...или по точно интересно ми е ,но на истина.примерно докарваш колата си ако си от софия и нещо си правиме .ще ги дръпнем ли ще ги пуснем по някакъв маршрут все едно.да е наживо.тука кво да пишем глупости.макар че наживо съм чул репликата "плазмата си е плазма"сравняваики вт-50 с 8-*** серия самсунг.та ...
  • #107
    6 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Този GERMANY много добре си е подбрал името,същата долна *** проста като шваба е.Пръдлив миризлив Ганювски ***.*** напит доносник.
  • #106
    8 rate up comment 0 rate down comment
    Slavo ( преди 11 години )
    Германец, като гледам какви глупусти си напраскал по-долу само си мисля, че си номер едно в електрониката... Само това ми липсва, да започнеш да ми обясняваш за параметрите на LVDS за панели на LG Displays или SUB Contrast или White Balans при TV Panasonic... Що направо не ни светнеш по въпроса за особеностите на RF chanel при моделите на DENON, използващи оптична глава HOP1300R Hitachi? На нас сааааамо това ни липсва- твоя технически генни! Голям си специалист, бате!!!
  • #105
    8 rate up comment 1 rate down comment
    Kaskenstein ( преди 11 години )
    Germany, на всички им е ясно че си въздух под налягане. Само ВАГончетата те харесват, ама това е защото са с ампутирани умове. Та, имай малко японско достоинство и се извини, а не като дебелоглав немец да продължаваш да се правиш за смях.
  • #104
    0 rate up comment 8 rate down comment
    Germany ( преди 11 години )
    от: Slavo ( преди 37 минути )Що така бе, МИМЕ??? -и какъв е смисъла на това преливане на пусто в празно?ще ти кажа.като не ставаме на пътя,виж колко сме умни,знаещи,и социализирани.празни приказки кои кога защо.*** не било така а иначе...та затова мими.а и мими не те познавам за да си ми коректив.нито аз на тебе.та така.
  • #103
    0 rate up comment 8 rate down comment
    Germany ( преди 11 години )
    как да доказвам на хора които не виждат.ако виждахте нямаше нужда да спорим.просто не сте си извървели пътя.като и ако го извървите ще доидете на моито.сега аз фен на нищо не съм освен на доброто но то пък не е еднозначно от някъде.дали ме уважават някакви непознати и познати трябва да ти кажа слабо ме вълнува(не че около мене всички не карат избрани от мене коли ,и не гледат телевизори и плейъри също избрани от мен)понеже МНОГО е важно качеството на тоя дето те уважава...а тука.как и да е.