IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Японска кола би корейците на техен терен

Toyota Camry бе избран за автомобил на годината в Южна Корея

Японска кола би корейците на техен терен

Седанът Toyota Camry (на снимката) бе избран за „Автомобил на 2013 г. в Южна Корея”, съобщи изданието The Korean Herald. Новото поколение на модела нанесе сериозен удар на местните автомобилни производители Hyundai и Kia, а също така и на германците от BMW, които се бореха за трофея със своята 3-Series.
Японска кола би корейците на техен терен
Все пак за Hyundai и BMW останаха утешителните награди, след като Santa Fe стана „най-добър кросовър”, а 3-Series бе отличен със „Специалния приз” на гласувалите корейски журналисти. A Toyota си тръгна с още една награда, след като Prius бе обявен за „Зелена кола на годината”.

Победата на японската марка изненада както победителите, така и загубилите. Представител на Hyundai бе категоричен, че всички в компанията „са зашеметени, тъй като са очаквали корейски автомобил на спечели”. Той обеща, че Hyundai ще свали цените на своите модели, за да може да усили позициите си на родния пазар.

Президентът на Toyota Korea Нисао Накабяши пък призна, че е подготвил реч, в която да благодари за отличието за Prius, но бил напълно неподготвен за наградата на Camry.

Доскоро в Южна Корея коли от чужбина почти не се внасяха заради огромните данъци. Toyota се появи на местния пазар едва през 2010 г., като освен с местните производители, трябваше да се бори и с тези от Германия. През 2011 г. японците са продали само 5020 бройки, а през 2012 г. – 10  795.

През 2012 г. Camry е вторият чужд модел по продажби в страната, като отстъпи единствено на дизеловото 5-series. Автомобилът е третия победител в класацията, която е учредена едва през 2010 г. Преди нея първите места са за Kia Optima (2011) и Hyundai i40 (2012).

Снимка: Toyota

Тагове: Toyota Camry
0 от 500
  • #58
    7 rate up comment 17 rate down comment
    FMC ( преди 11 години )
    Не е толкова мижав европейския пазар. 12.5 милиона автомобила не са малко. Това са почти колкото в щатите и Китай. Само в Русия продажбите са почти 3 милиона. А европейският пазар е перспективен. Най-малкото, защото продажбите през последните 4 години паднаха с 2 милиона. Логично е да се предполага, че празно няма да има в бъдеще, както това се случи в Щатите. европа не е БГ, където да караш 20 годишен автомобил не е проблем. Все пак, европеецът не се смята за клошар.
  • #57
    10 rate up comment 10 rate down comment
    doc ( преди 11 години )
    Das ***!
  • #56
    29 rate up comment 5 rate down comment
    kiki ( преди 11 години )
    тойота купуват дизеляци от бмв, защото така им е по-евтино,отколкото да разработват специално заради мижавия европейски пазар.
  • #55
    34 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Още по-смешния факт е, че корейците от известно време насам бият германците на техен терен. Чак мни става тъжно за тия проскубаняци.
  • #54
    12 rate up comment 9 rate down comment
    FMC ( преди 11 години )
    Япония си произвежда хибридите и електромобилите, но ползва чиста ядрена енергия, макар да бе спряла за известно време. Ние какво ще ползваме? Говоря за цяла Европа, защото с изключение на Франция, никой друг не залага на ядрено гориво. А се видя кои са пионерите - точно французите, притежаващи неограничени енергийни възможности. Защо германците ги няма? Ами щото спряха ядрените програми, а с мижавите си вятърни мелници не могат да захранят 60 милиона електромобили и хибриди Plug-in
  • #53
    5 rate up comment 22 rate down comment
    FMC ( преди 11 години )
    Европа залагала на хибридите? 95 g CO2 не означаава хибриди, а по-скоро супер икономични бензинови турбо мотори, които поне на стенд дават подобни резултати. Но...дори и да залага, защо е така? Просто. За да вземе париците на хората, щото тия хибриди толкова оскъпяват автомобила, че дори и с едросерийно производство ще се бъркаме много по-дълбоко в джоба, отколкото за мотор с турбокомпресор. Едновременно с това икономията е спорна. Нищо не се дава даром на тоя свят.
  • #52
    7 rate up comment 35 rate down comment
    GTI ( преди 11 години )
    NO toyota No problem
  • #51
    46 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Японска кола би корейците на техен терен. Ами то японските коли бият германските всяка година на техен терен,ама не биеме тупана за това-виж германски технически прегледи.Японското си е японско.
  • #50
    38 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Тойота си е Тойота. Най-мощния авто-гигант в света. Германските коли продават само в Китай и Европа. Не струват.
  • #49
    12 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    - Защо новите Киа и Хюндай са толкова по-грозни от преди?- Защото копират грозния европейски дизайн и дизайнерът им е европеец.