IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Електрическите возила от Брезник тръгват догодина

Ясни са подробностите за новата автомобилна фабрика в България

Електрическите возила от Брезник тръгват догодина

"Брезник става входна врата към Европа на гиганта BYD (Build Your Dreams), заяви пред БТА Михаил Иванов - изпълнителен директор на новоучреденото българо-китайско дружество "Ауто груп мотърс" (AGM). - Тук ще се намира първата и единствена засега производствена база в Стария континент на китайската компания, като приоритетно ще се сглобяват електрически автобуси".
Електрическите возила от Брезник тръгват догодина
eBUS-12 - Изцяло електрически автобус на BYD. Снимка: BYD

В очакване на поточните линии са два цеха с обща разгъната застроена площ 10 000 кв.м. Първите електрически автобуси, които ще излязат от брезнишкия завод ще бъдат с дължина 12м. В зависимост от предпочитанията на клиента дължината може да достигне 18 м. Броят места също ще бъде съобразен с изискванията на потребителите. Автобусите ще бъдат оборудвани с климатици, предвидени са места за багаж, рампи и места за инвалиди.

Пробегът им с едно зареждане е приблизително 250 км. Батерията е в гаранция до 2 000 зареждания, което се равнява на 500 000 км пробег, поясни Иванов. Капацитетът на завода е до 60 автобуса на месец (не на ден, както беше съобщено по-рано).

Електрическите автомобили, които ще излязат от Брезник ще бъдат от модела e6. "Ауто груп мотърс" ще се стреми да постигне достъпна цена на продуктите си за гражданите, увери Иванов. Специални оферти ще бъдат предлагани на общини, превозвачи, куриерски фирми, таксиметрови компании.
Електрическите возила от Брезник тръгват догодина
BYD e6. Снимка: BYD

От тази седмица започва набирането на персонал. Ще се търсят технически грамотни местни кадри. Те ще бъдат обучавани веднага от китайски работници, които се очаква да дойдат в началото на 2013 г. заедно с първите части на електроавтобусите.

На първия етап в Брезник ще се извършват само операциите по сглобяване на превозните средства. Сега се водят разговори за изграждане на голям машиностроителен парк у нас, обхващащ цялото производство на BYD. Все още не е избран регионът, в който той ще бъде локализиран. Производствената му мощност ще бъде десет пъти по-голяма от тази на брезнишкото предприятие.

Паралелно се преговаря с водещи компании за поставяне на бързозарядни станции за електромобилите. Те ще бъдат разположени на удобни за целта места - големи търговски центрове, бензиностанции, много посещавани паркинги. Могат да се предвидят и мобилни зарядни станции, разказа Иванов.

Китайският концерн стъпи за първи път в Европа преди две години, като откри свой офис и създаде дъщерно дружество в Холандия. Там е регистриран електрически автобус, който е изцяло тестов. До няколко седмици се очаква BYD да получи европейски сертификат, съобщи Иванов.

Производството ще тръгне от бившия завод за алуминиева дограма в Брезник, купен от българската "Булминерал" преди около две години. Районът е избран заради изгодната цена на сделката и високата безработица.

Проучване на "Булминерал" показало, че 38 предприятия в Пернишки регион са затворени по време на прехода и кадрите им не упражняват техническите си способности. Затова от ръководството на смесеното предприятие се надяват бързо да наберат качествена работна ръка. Очаква се да бъдат открити 120-150 работни места.

Брезнишкият завод три пъти е посещаван от китайските партньори, които горещо одобрили производствената база и работната среда. Предприятието ще бъде режимно. Не се разрешава снимане с камери, фотоапарати, изземват се и телефоните, притежаващи заснемащи устройства.

BYD е водеща компания в сферата на автомобилостроенето и в производството на батерии, увери Иванов. По думите му китайският концерн държи 30 на сто от световния пазар на батерии, има изнесени производства в много страни, а в САЩ партньор му е Motorola.

В родината си компанията има съвместно производство с Daimler. Двата автомобилостроителя имат обща марка коли - Denzа, която е съсредоточена в конструирането на електромобили. Първият й модел се изгражда на базата на стария Mercedes-Benz B-class и ще предлага около 300 км. автономен пробег.

Тръгналата от Перник "Булминерал", с настоящо седалище във Варна има две собствени мини за добив на въглища в Украйна, завод за обогатяване на въглищата и кораби за транспортирането им, разказа Иванов. Компанията е започнала строителство и на голям завод за екопелети и екобрикети във Варна.

Източник: БТА

Още по темата:
BYD започва производство в България
AGM - компанията, която ще произвежда електрически возила в България
Тъмното минало на китайските коли

 

Тагове: BYD auto group motors agm
0 от 500
  • #16
    5 rate up comment 1 rate down comment
    K&G ( преди 11 години )
    Не съм го казал да те обидя,а като си на друга позиция,да се обосновеш!
  • #15
    4 rate up comment 1 rate down comment
    Cenitell ( преди 11 години )
    хаха, разсмя ме, ценя тънкия хумор (повече от колите):)
  • #14
    12 rate up comment 1 rate down comment
    K&G ( преди 11 години )
    Cenitell,ИЗОБЩО НЕ СЕ УЧУДВАМ от теб,"всички на коне,само ти си на коза"!
  • #13
    8 rate up comment 13 rate down comment
    Cenitell ( преди 11 години )
    През 90-те г. пореден опит за начало на производство на коли бе направено от Ровър-Хонда, но провален от правителството на БСП-Виденов. А от най-голямата криза ни извади тъкмо СДС с Иван Костов, който освен че възстанови икономиката и финансите,наред със Стамболов е единственияпревиер, успешно се противопоставил и на американско и на упоритото руско влияние. Затова и бе организирано неговото сваляне, оплюване, което продължава и до днес.Затова и за него трябва отново да гласуваме!
  • #12
    8 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Трябва да се "почне" от някъде,1,после следващ,и ако вървят нещата,ще потръгне!!!!
  • #11
    5 rate up comment 2 rate down comment
    doc ( преди 11 години )
    A posle kato doidat i japoncite!Drug se zemjo shop te gazi!A dano.
  • #10
    26 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Костов е толкова опасен крадец колкото и колегите му от БСП. Мисля че на всеки е ясно това. БСП и Костов и компания никога повече на власт. Пазете България от тази *** моля ви!
  • #9
    30 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Иван Костов колеги е най-голямото зло за БГ.Бивш комунист,преподавател по политикономия,а жена му Елена бивш партиен секретар.Той беше внедрен в уж опозицията на времето,а се оказа,че не само не е опозиция на комунистите,ами им е протеже.Той разцепи дясното пространство пак в услуга на червените,рапродаде БГ и направи хиляди поразии.Ако беше свестен щеше най-малкото да отвори досиетата,ама не искаше,защото щеше да излезе,че 90% от приближените му са били агенти на ДС.Мислете,като гласувате!
  • #8
    26 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    "А и някой от тях,дойдоха първо тук,но правителството на Иван Костов им поиска сериозни "комисиони"! "- Напълно си прав колега, спомнете си как умишлено задържаха пускането на втория GSM оператор..., същото беше с и останалите инвеститори.
  • #7
    20 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    А дано и най-после да потръгнат работите.Радвам се че се намери правителство,което да пооправи пътищата и инфраструктурата и докара инвеститори.Нещата стават бавно,а не с магическа пръчка.Съживи ли се производството,дойдат ли достатъчно чужди инвестиции ще се оправим за нула време.Не съм фен на Бойко и ГЕРБ,но виждам,че май са единствените,които реално правят нещо.Пак казвам,че много се надявам до няколко години осезаемо да живнем с правилната политика на сегашните.