IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Американците се влюбват в дизеловите коли

Фаворити на пазара обаче остават хибридите

Американците се влюбват в дизеловите коли

Скептично настроените към дизеловите автомобили американци променят своя мироглед. Задвижваните с дизелово гориво коли набират популярност в САЩ, а нарастващите цени на петрола в последно време правят тези автомобили все по-предпочитани, пише Autoevolution.

Само за последната година процентът на продадените автомобили с дизелов двигател в Северна Америка е скочил с 25 на сто. И това при положение, че продажбите на нови коли в стараната за същия период са се увеличили само с 13.8%.
Американците се влюбват в дизеловите коли
Дизеловите коли набират популярност сравнително бързо, но фаворити на американците остават хибридните возила. При тях скокът в продажбите е огромен - 67.8% за последните 12 месеца.

Според анализатори обаче дизеловите автомобили ще завладяват все по-голяма част от пазара. Те посочват, че новите технологии, предлагани от европейските производители на автомобили, правят дизеловите двигатели все по-икономични, динамични и екологични.

"Американците започнаха да приемат дизеловите коли все по-добре. Следващата стъпка е да се убедят, че тези автомобили могат да бъдат добра алтернатива на бензиновите коли. Да се убедят, че дизелите са мощни, динамични и икономични, а също така, че предлагат не по-малко удоволствие от шофирането".

Изданието допълва, че към момента на пазара в САЩ се предлагат 31 модела с дизелов двигател, а през следващите 18 месеца се очаква броят им да се удвои.

0 от 500
  • #15
    10 rate up comment 13 rate down comment
    до Kolio ( преди 11 години )
    И там където и най-бързите бензинови "резачки" като GT3,GT1 GT-AM спират да "вървят", започват AUDI-ULTRA TDI и Peugeot 908 FAP - с около 27% по-висока скорост и около 30% по-нисък разход на гориво. А и в "цивилното" ежеднeвие автомобили като BMW 535d,M550D,Audi 4.2TDI,Infiniti35d могат да направят смешни доста бензинови "бегачки"
  • #14
    16 rate up comment 9 rate down comment
    Хибридният ( преди 11 години )
    ..и ква е тая новина??? Дизелите големи успехи с продажбите, ама хибридите хем по-големи продажби, хем по-голям ръст. Май поредния поръчков матрял от ВАГ.
  • #13
    15 rate up comment 12 rate down comment
    бъчо ( преди 11 години )
    Ами то кефа е да ръгнеш два зъба надолу и да изцедиш до 6500 об/мин. Пак ще съм по-бърз в изпреварването от теб. Просто ти свършва въздуха за има няма 1000 оборота. Аз имам равномерен въртящ момент поне 3000 оборота и то при атмосферен мотор. Не говоря за новите турбомотори, щото там дизелът няма абсолютно никакво предимство, с изключение на няколкото грама по-нисък разход на гориво.Ама пък и нафтата е по-скъпа и "капризна" в България.
  • #12
    15 rate up comment 8 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    нормално да се влюбят ,стига да покарат малко на нафта.. аз лично след 12 години на бензин от 3 години карам СТАРА нафтова печица на опел и то с голям кеф.. особенно на дълъг път, не ми се налага примерно да слизам на четвърта за изпреварване.за икономиите на гориво не е нужно да се пише
  • #11
    5 rate up comment 5 rate down comment
    Кико ( преди 11 години )
    До kolio:Ааааа, така ли? Не знаех! Браво бе пич. Твоят коментар е невероятна новина, чудя се как така останалите не са го били разбрали?
  • #10
    10 rate up comment 8 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Хванах се за главата като видях, колко са икономични малките Хонди Jazz и Toyota Yaris. Литър по-нисък реален разход на гориво от Поло, Фиеста, Корса, Клио, Пунто и така нататък. даже спрямо италианците са литър и половина отдолу. Също така видях, колко са напреднали немските и френските фирми с дизелите. Определено човек като погледне статистиката от няколко милиона автомобила, няма какво повече да каже.
  • #9
    11 rate up comment 9 rate down comment
    бъчо ( преди 11 години )
    Абе аз газ няма да слагам, че ми е малък багажника, а резервната гума ми трябва. Обаче хибрид мога да купя. Например новият Ярис на Тойота с разход 3.5 л/100 км и поносима цена. Обаче има адруго интересно. Японските бензинови мотори са средно с около литър по-икономичен от европейските. При дизелите пък немците нямат равни по икономичност. Снощи си правих труда да разглеждам статистики от милиони автомобили в един сайт за записване на разходите по автомобилите.
  • #8
    16 rate up comment 8 rate down comment
    kolio ( преди 11 години )
    A ot men zapomnete 4e tam kadeto dizela spira da varvi benzina togava zapo4va. Govorq za maksimalnite im oboroti
  • #7
    20 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 11 години )
    Бъчо, ти няма да замениш бензина с хибрид, а най-много обикновено АГУ с газов инжекцион!
  • #6
    13 rate up comment 8 rate down comment
    :) ( преди 11 години )
    Да минат тогава на дизелови хибриди :)