IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Американците се влюбват в дизеловите коли

Фаворити на пазара обаче остават хибридите

Американците се влюбват в дизеловите коли

Скептично настроените към дизеловите автомобили американци променят своя мироглед. Задвижваните с дизелово гориво коли набират популярност в САЩ, а нарастващите цени на петрола в последно време правят тези автомобили все по-предпочитани, пише Autoevolution.

Само за последната година процентът на продадените автомобили с дизелов двигател в Северна Америка е скочил с 25 на сто. И това при положение, че продажбите на нови коли в стараната за същия период са се увеличили само с 13.8%.
Американците се влюбват в дизеловите коли
Дизеловите коли набират популярност сравнително бързо, но фаворити на американците остават хибридните возила. При тях скокът в продажбите е огромен - 67.8% за последните 12 месеца.

Според анализатори обаче дизеловите автомобили ще завладяват все по-голяма част от пазара. Те посочват, че новите технологии, предлагани от европейските производители на автомобили, правят дизеловите двигатели все по-икономични, динамични и екологични.

"Американците започнаха да приемат дизеловите коли все по-добре. Следващата стъпка е да се убедят, че тези автомобили могат да бъдат добра алтернатива на бензиновите коли. Да се убедят, че дизелите са мощни, динамични и икономични, а също така, че предлагат не по-малко удоволствие от шофирането".

Изданието допълва, че към момента на пазара в САЩ се предлагат 31 модела с дизелов двигател, а през следващите 18 месеца се очаква броят им да се удвои.

0 от 500
  • #35
    0 rate up comment 1 rate down comment
    пацо ( преди 11 години )
    момчета, отворете дебелите книги по термодинамика, след туй малко механика (да се разбере дефиницията на въртящ момент) и чак тогава плюйте по дизеловия мотор.имал въртящ момент по-късно от бензиновия. е да така е ама доста по-голям. а колегата с олхаждането с бензин...е такова чудо не бях чувал. бензин се впръсква в пред камера на турбината да държи обороти.променлива геометрия на лопатките развъртане с електромоторче има. прочетете малко преди да се излагате МОЛЯ ВИ искрено
  • #34
    2 rate up comment 2 rate down comment
    бъчо ( преди 11 години )
    Дизелът икономисва по същите причини - ниски обороти, висок въртящ момент, висока степен на сгъстяване. Всеки обаче си знае, как кара и какъв мотор му трябва. Един спокоен човек би предпочел турбобензинов мотор заради големите икономии при ниски обороти и резервът от въртящ момент при изпреварване. Освен това имамемного спокойна работа на мотора. Тоя, който кара с 200 на магистралата и е за затвора, предпочита мощен дизел. Той си знае защо бърза, но в никакъв случай не му предлагай бензин.
  • #33
    1 rate up comment 2 rate down comment
    бъчо ( преди 11 години )
    Относно турбините при бензиновите мотори...Харчат много, защото се впръсква допълнително количество бензин за охлаждане. С новото поколение мотори, тия проблеми вече се избягват. Така, че високият разход на магистралата вече отпада. Същността на турбината не е в това да гори относително по-малко гориво, а това да става като цяло! Тоест, караш на много ниски обороти с висок въртящ момент и дълги предавателни отношения.
  • #32
    3 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Дизела винаги ше си остане по икономичен от бензина заради по ефективния си принцип на работа. Теглителната му сила също винаги е по-голяма макар и в по-тесен оборотен диапазон. Турбобензините им тестваха реалния разход в един брой на аутобилд преди време и при стабилно ускорение и подържане на висока скорост на магистралата харчеха пак като лами сравнение с дизелите. Това са факти не пристрасни фенски и в повечето случаи глупави хейтърски коментари.
  • #31
    1 rate up comment 6 rate down comment
    aha ( преди 11 години )
    дизел с въртящ момент от 1250 оборота.. не се сещам да има, ноо бензин има. Дизелът ако се развърта ит 1750 оборота държи така най много 1500-2000 така до 2500 повече неможе, а бензинчето от 1250-5000 хиляди, айде пак дизел ми хвалете
  • #30
    4 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Я кажи кой дизел не трака бе хейтър.Хайде, понеже много дизели съвремени уж си карал искам да споделиш кой е този който не трака.Чакам!Кой е този дизел който не пуши?И това ще чакам да споделиш,ама надали,защото най-вероятно нито книжка имаш нито пък си карал дизел,ама си много знаещ.
  • #29
    8 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Дизелът продължава както да трака, така и да пуши при рязка газ! Няма как дизела да не трака, принципът му на работа самовъзпламеняване под високо налягане налага тракане! Тия ги пиши на тия дето ти вярват,че дизела не тракал.
  • #28
    9 rate up comment 9 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Дизела отдавна НЕ "трака" и НЕ пуши ... драги ми предубедени хейтъри които не сте карали съвременен дизел ....
  • #27
    8 rate up comment 5 rate down comment
    Хибридният ( преди 11 години )
    Естествено че всички технологии замърсяват. Но едните замърсяват повече, другите по-малко. Дизеловите ДВГ са официално обявени за категория 1 канциноген от Световната Здравна Организация. Бензините са 2Б, далеч по-ниско токсични. Защо да толерираме и развиваме по-мръсните технологии? Това е малоумие. Само *** като ВАГ са способни на такова.
  • #26
    7 rate up comment 4 rate down comment
    b.b. ( преди 11 години )
    Не, не отричам че дизелът замърсява, а твърдя че всички правят едно-замърсяват. Дизеловите частици причинявали рак, а бензиновите отработени газове да не би да го лекуват!? Ако дишаш директно газовете от бензинов двигател известно време, те ще причинят смърт. И едните и другите двигатели отделят отровни съединения. Глупаво е да спориш коя отрова е по-отровна, след като крайния резултат е един и същ - вредят на хората и околната среда.