IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Тихата смърт на Lancia

Заради по-слаби от очакванията продажби производството на легендарната марка в Италия постепенно ще бъде прекратено

Тихата смърт на Lancia

Тихата смърт на Lancia
От легендарната Lancia остава само Ypsilon

Некрологът на една автомобилна марка с големи традиции може да бъде видян на страница 10-та от анализаторския доклад на Fiat по повод на актуалните финансови данни на компанията. Под точката "Reduce/curtail Lancia exposure" италианският автомобилен производител обявява края на италианската марка Lancia. Производството трябвало да бъде намалено постепенно, а в бъдеще ще се произвежда само един модел – Ypsilon, и то в Полша, пише в свой анализ германският Handelsblatt.

„Не трябва да се поддаваме на илюзията, че можем да възродим историческия имидж на Lancia", заявява главният изпълнителен директор на Fiat Серджо Маркионе. Така това се превръща в безславен край на една продължила над 100 години история на Lancia в Италия.

Една история, която е започнала през 1906 г. и чиито златни години са в 60-те. С моделите Flaminia, Flavia и Fulvia марката Lancia стана синоним на италианската елегантност.
Тихата смърт на Lancia
Рали иконата Lancia Stratos

Със спортния автомобил Stratos през 70-те години на миналия век италианците започнаха да пишат и историята на рали състезанията, като неколкократно спечелиха състезанието в Монте Карло. От славната история обаче днес не остана много. През последните месеци Fiat се опита да възроди Lancia чрез сътрудничество с Chrysler. Италианско-американското сътрудничество роди моделите Flavia и Thema, които обаче не успяха да спечелят благоволението на много клиенти. Твърде очевидно е било преориентирането към американския дизайн.
Тихата смърт на Lancia
Поамериканчената Lancia Thema

Вместо върху поизбледнелия блясък на Lancia, сега Fiat иска да се концентрира върху други свои марки Alfa Romeo, Jeep и Maserati. В Модена от идната година ще се произвежда и Alfa 4C, в завода Грулуазко до Торино италианците ще сглобяват два модела на Maserati. Планира се и нов джип.
Тихата смърт на Lancia
Поамериканчената Lancia Flavia

За Маркионе новата стратегия за премиум марките е без алтернатива, защото в масовия сегмент от месеци насам Fiat отчита милионна загуба. В рамките на три месеца дълговете на Fiat нараснаха от 1,3 до 6,7 млрд. евро. Едва за 2016 г. италианците очакват да излязат на печалба в Европа. За третото фискално тримесечие концернът отчете печалба от 286 млн. евро, но преди всичко заради добрите резултати на американската дъщерна компания Chrysler.

Американците удвоиха печалбата си за тримесечието до 381 млн. долара. Броят на продадените автомобили в САЩ бе повишен с 12% до 566 000 автомобила. В Европа ситуацията обаче изглежда фундаментално различна. Само Fiat отчита загуба от 281 млн. евро. Вместо обещаните 51 модела в Италия Fiat произвежда само 17.

Въпреки това засега Маркионе не предвижда закриване на фабрики в родината си. Възлизащият на 20 млрд. евро инвестиционен план "Fabbrica Italia" ще бъде ограничен. За да се подобри натоварването на капацитета, което сега средно е 45%, италианските заводи трябва да започнат да произвеждат повече автомобили за износ.

Фокусът е преди всичко върху Fiat 500 и Panda. Целта е до 2015 г. да се постигне пълно натоварване на капацитета. Заради „смъртта“ на Lancia обаче ръстът ще се забави повече от досега предвижданите темпове. За 2013 г. Fiat очаква да продаде 4,3-4,5 млн. автомобили, а през 2014 г. те трябва да са между 4,6 и 4,8 млн. броя.
Тихата смърт на Lancia
Легендарната Lancia Delta Integrale
Тихата смърт на Lancia
Емблемата на Lancia през годините

Още новини за пазара на автомобили четете в Investor.bg

0 от 500
  • #5
    35 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Фиат тотално изтрещя ! Отдавна чрез управлението си те затриха марката. Никакви пари за нови модели, фокус върху америка и никакви инвестиции в марката, а тя е най-значимата заедно с алфа в концерна. Това е най-нормалното, което може да се случи с марка, чийто продажби винаги са били в сектора на различните хора и хората, които искат да са уникални. В последните години моделите на марката са просто по-красиви и по-луксозни ФИАТ-и.По подобие на ВАГ действат, но феновете на ланча искат уникалност!
  • #4
    34 rate up comment 1 rate down comment
    K&G ( преди 13 години )
    И аз се надявам да е така-при глобализацията която тресе света ,всичко става едно !
  • #3
    39 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 13 години )
    Това не е точно така!Казва се, че само модела Ypsilon ще се запази индивидуалността си през следващите години, а другите модели ще са идентични с тези на Крайслер!Тоест марката ще се запази, но няма да има собствени разработки!Надявам се след години като се възтановят нивата на продажбите в европа, отново да се разработват нови модели само за Lancia. За съжаление на този етап, това е единственият вариант в който не се налага затваряне на завод или продаване/закриване на някоя марка от групата!
  • #2
    32 rate up comment 0 rate down comment
    K&G ( преди 13 години )
    Божеееее !
  • #1
    44 rate up comment 1 rate down comment
    RoadRunner ( преди 13 години )
    Пропуснали са Делта Интеграле една от иконите в рали спорта, иначе много жалко за Ланчия, то като цяло при Фиат работата не отива на добре.