IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Тихата смърт на Lancia

Заради по-слаби от очакванията продажби производството на легендарната марка в Италия постепенно ще бъде прекратено

Тихата смърт на Lancia

Тихата смърт на Lancia
От легендарната Lancia остава само Ypsilon

Некрологът на една автомобилна марка с големи традиции може да бъде видян на страница 10-та от анализаторския доклад на Fiat по повод на актуалните финансови данни на компанията. Под точката "Reduce/curtail Lancia exposure" италианският автомобилен производител обявява края на италианската марка Lancia. Производството трябвало да бъде намалено постепенно, а в бъдеще ще се произвежда само един модел – Ypsilon, и то в Полша, пише в свой анализ германският Handelsblatt.

„Не трябва да се поддаваме на илюзията, че можем да възродим историческия имидж на Lancia", заявява главният изпълнителен директор на Fiat Серджо Маркионе. Така това се превръща в безславен край на една продължила над 100 години история на Lancia в Италия.

Една история, която е започнала през 1906 г. и чиито златни години са в 60-те. С моделите Flaminia, Flavia и Fulvia марката Lancia стана синоним на италианската елегантност.
Тихата смърт на Lancia
Рали иконата Lancia Stratos

Със спортния автомобил Stratos през 70-те години на миналия век италианците започнаха да пишат и историята на рали състезанията, като неколкократно спечелиха състезанието в Монте Карло. От славната история обаче днес не остана много. През последните месеци Fiat се опита да възроди Lancia чрез сътрудничество с Chrysler. Италианско-американското сътрудничество роди моделите Flavia и Thema, които обаче не успяха да спечелят благоволението на много клиенти. Твърде очевидно е било преориентирането към американския дизайн.
Тихата смърт на Lancia
Поамериканчената Lancia Thema

Вместо върху поизбледнелия блясък на Lancia, сега Fiat иска да се концентрира върху други свои марки Alfa Romeo, Jeep и Maserati. В Модена от идната година ще се произвежда и Alfa 4C, в завода Грулуазко до Торино италианците ще сглобяват два модела на Maserati. Планира се и нов джип.
Тихата смърт на Lancia
Поамериканчената Lancia Flavia

За Маркионе новата стратегия за премиум марките е без алтернатива, защото в масовия сегмент от месеци насам Fiat отчита милионна загуба. В рамките на три месеца дълговете на Fiat нараснаха от 1,3 до 6,7 млрд. евро. Едва за 2016 г. италианците очакват да излязат на печалба в Европа. За третото фискално тримесечие концернът отчете печалба от 286 млн. евро, но преди всичко заради добрите резултати на американската дъщерна компания Chrysler.

Американците удвоиха печалбата си за тримесечието до 381 млн. долара. Броят на продадените автомобили в САЩ бе повишен с 12% до 566 000 автомобила. В Европа ситуацията обаче изглежда фундаментално различна. Само Fiat отчита загуба от 281 млн. евро. Вместо обещаните 51 модела в Италия Fiat произвежда само 17.

Въпреки това засега Маркионе не предвижда закриване на фабрики в родината си. Възлизащият на 20 млрд. евро инвестиционен план "Fabbrica Italia" ще бъде ограничен. За да се подобри натоварването на капацитета, което сега средно е 45%, италианските заводи трябва да започнат да произвеждат повече автомобили за износ.

Фокусът е преди всичко върху Fiat 500 и Panda. Целта е до 2015 г. да се постигне пълно натоварване на капацитета. Заради „смъртта“ на Lancia обаче ръстът ще се забави повече от досега предвижданите темпове. За 2013 г. Fiat очаква да продаде 4,3-4,5 млн. автомобили, а през 2014 г. те трябва да са между 4,6 и 4,8 млн. броя.
Тихата смърт на Lancia
Легендарната Lancia Delta Integrale
Тихата смърт на Lancia
Емблемата на Lancia през годините

Още новини за пазара на автомобили четете в Investor.bg

0 от 500
  • #35
    8 rate up comment 0 rate down comment
    Дебелия ( преди 13 години )
    Последните години върви процес на фалит или продажба на автомобилни марки - икони в историята на автомобилостроенето. Пред голяма част от фирмите има 2 опции - фалит или продажба на китайски инвеститор. До 10 години голяма част от автомобилите ще са произведени в Китай.
  • #34
    11 rate up comment 3 rate down comment
    Alfist ( преди 13 години )
    Е, какво мога да отговоря на подобни коментари:"И Алфата това я чакало. В русия Хюндай бележело ръст от 45%". Или пък другия:"Дето би предпочел италианска кола заради цената" Как ли ще стане последното - Един Голф струва 35 хил. лв. Една Джулиета - 45 хил. Истината е, че Алфите са доста по-скъпи от своите немски аналози. Новата А класа например започва на цени като тези на Джулиета. И са в един и същи клас. Евтината ширпотреба побеждава всичко! Купувайте Хюндай - страшни са... Ха-ха-ха...
  • #33
    23 rate up comment 2 rate down comment
    night_pz ( преди 13 години )
    RIP!Макар и марката отдавна да е мъртва! Жалко - някога стратос и делта интеграле бяха мечтани коли!
  • #32
    13 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    I az mislq da si kupq takava Delta ,vmesto Golf 5 hahah,Lanciata e nenormalnaaa!!!
  • #31
    6 rate up comment 11 rate down comment
    Ей,Maxi, ( преди 13 години )
    Ще караш уникат май, като им хлопнат кепенците. Не се коси, колкото днес липсва Rover на някой, толкова ще се сещат и за Lancia.
  • #30
    9 rate up comment 6 rate down comment
    Das Auto ( преди 13 години )
    Ще ги почакам още малко и ги купувам. Lancia и Alfa, разбира се! Fiat-тите да си ги запазят.
  • #29
    10 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Загубите на ФИАТ за януари-август 2012 год са над 800 000 000 евро и то при положение ,че Крайслер е с увеличени продажби от над 25% Следващата смърт ще е за АЛФА вече закриха на 100% продажбите в Русия А само за месец септември в Италия продажбите ба ФИАТ са ПАДНАЛИ С 25 % Имал съм 3 различни фиата ,след първото Пунто не са направили ена кола която да не е барака .Тогава смених и марката А само за справка в момента в Италия най високо увелечение на продажбите има Хюндай с +45% Това е .
  • #28
    8 rate up comment 3 rate down comment
    до kazanova ( преди 13 години )
    Е, млади момко, как съм с английския1? Когато вчера ти писах за това, ти реши, че е "may",защото четете само тук или най-много в Autoevolution.com. Понякога е необяснимо, или по-точно напълно обяснимо сомочуствието и самонадеяността на подобни на теб, които не знаят, но имат позиция на база "фенове" на нещо. А колкото до Lancia няма никаква изненада, както и това което ще настигне и Alfa. И ако си мислиш че това ме радва много горчиво се лъжеш.Винаги съм бил на странта европейското автомобилостр
  • #27
    19 rate up comment 0 rate down comment
    Slavo ( преди 13 години )
    Свиквайте с такива новини, защото за следващите 2г. ще се закрият най-малко 8 автозавода в Европа, като това не включва положението с заводите на лекотоварни коли и ванове! В същото време под голям въпрос са моделите минивани на ФИАТ и ПСА- ЕВАСИОН, 806, ИЛИСЕ, ФЕДРА. Този завод още догодина ще е закрит (поне така се смята). Форд закрива 3 завода, ПСА- 2, Опел също 2. Сузуки в Унгария и ВАГ в Сараево отдавна не работят петъците и те са на кантар! Някой спират да работят зимния сезон- TPCA Kolin.
  • #26
    16 rate up comment 0 rate down comment
    Slavo ( преди 13 години )
    Закриват се автомобилни марки от средния клас, а ужким Европа беше континента на стабилната средна класа... Най-малко 3г. ще продължи спада на автопазара в Европа, а уж кризата била свършила (според Дянков- минимум 7 пъти до сега СВЪРШИ, ама това е друга тема). А иначе Ланчии ще си има, ще се продават по малко бройки, ама няма да са италиански коли, а американски с емблемата на Ланчия. За сега има само 2-3 такива, но ще станат повече от което само се ОБЕЗСМИСЛЯ марката.