IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Тихата смърт на Lancia

Заради по-слаби от очакванията продажби производството на легендарната марка в Италия постепенно ще бъде прекратено

Тихата смърт на Lancia

Тихата смърт на Lancia
От легендарната Lancia остава само Ypsilon

Некрологът на една автомобилна марка с големи традиции може да бъде видян на страница 10-та от анализаторския доклад на Fiat по повод на актуалните финансови данни на компанията. Под точката "Reduce/curtail Lancia exposure" италианският автомобилен производител обявява края на италианската марка Lancia. Производството трябвало да бъде намалено постепенно, а в бъдеще ще се произвежда само един модел – Ypsilon, и то в Полша, пише в свой анализ германският Handelsblatt.

„Не трябва да се поддаваме на илюзията, че можем да възродим историческия имидж на Lancia", заявява главният изпълнителен директор на Fiat Серджо Маркионе. Така това се превръща в безславен край на една продължила над 100 години история на Lancia в Италия.

Една история, която е започнала през 1906 г. и чиито златни години са в 60-те. С моделите Flaminia, Flavia и Fulvia марката Lancia стана синоним на италианската елегантност.
Тихата смърт на Lancia
Рали иконата Lancia Stratos

Със спортния автомобил Stratos през 70-те години на миналия век италианците започнаха да пишат и историята на рали състезанията, като неколкократно спечелиха състезанието в Монте Карло. От славната история обаче днес не остана много. През последните месеци Fiat се опита да възроди Lancia чрез сътрудничество с Chrysler. Италианско-американското сътрудничество роди моделите Flavia и Thema, които обаче не успяха да спечелят благоволението на много клиенти. Твърде очевидно е било преориентирането към американския дизайн.
Тихата смърт на Lancia
Поамериканчената Lancia Thema

Вместо върху поизбледнелия блясък на Lancia, сега Fiat иска да се концентрира върху други свои марки Alfa Romeo, Jeep и Maserati. В Модена от идната година ще се произвежда и Alfa 4C, в завода Грулуазко до Торино италианците ще сглобяват два модела на Maserati. Планира се и нов джип.
Тихата смърт на Lancia
Поамериканчената Lancia Flavia

За Маркионе новата стратегия за премиум марките е без алтернатива, защото в масовия сегмент от месеци насам Fiat отчита милионна загуба. В рамките на три месеца дълговете на Fiat нараснаха от 1,3 до 6,7 млрд. евро. Едва за 2016 г. италианците очакват да излязат на печалба в Европа. За третото фискално тримесечие концернът отчете печалба от 286 млн. евро, но преди всичко заради добрите резултати на американската дъщерна компания Chrysler.

Американците удвоиха печалбата си за тримесечието до 381 млн. долара. Броят на продадените автомобили в САЩ бе повишен с 12% до 566 000 автомобила. В Европа ситуацията обаче изглежда фундаментално различна. Само Fiat отчита загуба от 281 млн. евро. Вместо обещаните 51 модела в Италия Fiat произвежда само 17.

Въпреки това засега Маркионе не предвижда закриване на фабрики в родината си. Възлизащият на 20 млрд. евро инвестиционен план "Fabbrica Italia" ще бъде ограничен. За да се подобри натоварването на капацитета, което сега средно е 45%, италианските заводи трябва да започнат да произвеждат повече автомобили за износ.

Фокусът е преди всичко върху Fiat 500 и Panda. Целта е до 2015 г. да се постигне пълно натоварване на капацитета. Заради „смъртта“ на Lancia обаче ръстът ще се забави повече от досега предвижданите темпове. За 2013 г. Fiat очаква да продаде 4,3-4,5 млн. автомобили, а през 2014 г. те трябва да са между 4,6 и 4,8 млн. броя.
Тихата смърт на Lancia
Легендарната Lancia Delta Integrale
Тихата смърт на Lancia
Емблемата на Lancia през годините

Още новини за пазара на автомобили четете в Investor.bg

0 от 500
  • #45
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Константин Петровски ( преди 9 години )
    Време е vw да ги купи и да продължи с производството на либра, тезиз,капа,дедра,призма и тема :)
  • #44
    0 rate up comment 0 rate down comment
    дан ( преди 9 години )
    ако не правихте толкова калпави автомобили, макар и с много съмнителна визия (либра, тезис) щяха да се продават ! има фенове, но пред цените за поддръжка на японско, даже немско пред италианско...
  • #43
    3 rate up comment 0 rate down comment
    kazanova ( преди 11 години )
    Разрових се още вчера, и никъде не намерих подобна информация .Става въпрос за преструктуриране на производството за ВРЕМЕТО НА КРИЗАТА-производството на Y(Ypsilon)остава в завода в Полша,а следващите модели ще се разработват СЪВМЕСТНО с Crhysler,и ще се произвеждат в Канада или САЩ(заради кризата).Не забравяйте,че BMW и Mercedes ,също произвеждат там модели,и ги внасят в Европа!
  • #42
    10 rate up comment 2 rate down comment
    dakk ( преди 11 години )
    Преди няколко дни този *** Серджио Маркионе даде едно интервю че нямало да продава Алфа.То няма какво да се продава.В момента Алфа е там където беше Ланча преди 5 гоини резултата се вижда.Той този е толкова объркан и глупав че незнае какво управлява щом почна да прави Ланча от модели на Крайслер.Като го слушам че щял да налага Алфа на Американския пазар направо се пукам от смях.Той изгуби всичко след успеха на 156 в Европа пък сега в Америка ще го обръсне с два модела .
  • #41
    15 rate up comment 0 rate down comment
    dakk ( преди 11 години )
    Много жалко за Ланча.От Италиянските марки тя ми беше най симпатична,харесвам я много повече от Алфа или Фиат.Проблема е в самата политика на този абсолютен некадърник Серджио Маркионе.Неможе да се прави премиум автомобил като Ланча от части на Фиат.Казвам че е премиум защото преди години конглокенцията на любимите ми Мерцедес са били Ланча и това го казват онези най тенденциозни Шваби от АутоБилд.В момента Алфа продава само 2 модела този тапънар ще закрие и тях сигурен съм.
  • #40
    9 rate up comment 14 rate down comment
    Къци ( преди 11 години )
    Ега пък ревна, че италиански производител на автомобили щял да умре.В България умряха хиляди предприятия, които оставиха цели райони без препитание. Всички *** се насочиха към София, Варна и Бургас.За какво да рева? За калпавите Ланчии, които нито произвеждат, нито се продават в България. Погледнете продажбите на нови Ланчии и италиански коли са най-умрелите в България, а и в Европа явно. Който не става, пазарът го изхвърля.
  • #39
    5 rate up comment 16 rate down comment
    Гошко ( преди 11 години )
    Абе, много ги хвалите "Ланчия", ама никой от вас не смее да си купи нали? Ако бяха хубави и харесвани коли, сега нямаше да ги закриват. Лично за мен това са едни от най грозните коли които съм виждал като цяло, с най нехармоничния и спънат дизайн, който може да се направи. Винаги ми е било чудно, какви хора си ги купуват, но уви така и не познавам човвек с такава кола. Иначе мног ги хвалите, голяма мъка че ги закриват, ама си карате "БМВ"-тата и "Ауди"-тата.
  • #38
    14 rate up comment 5 rate down comment
    The Fan ( преди 11 години )
    Жалко за една автомобилна икона. Но истината е, че всичко под контрол на Фиат рано или късно се разпада. В началото на 60-те СЕАТ бяха част от Фиат и ако не ги бяха продали на Фолксваген сега щяха да са история. Дано да продадат и Ланча, че ще е наистина жалко да спре съществуването си. За съжаление явно няма място под слънцето за коли за индивидуалисти. Изчезна Ровер, СААБ, сега се говори за Ланча , а и Алфа не са в цветущо здраве. Явно Фиат са некадърни да менажират автомобилни фирми.
  • #37
    7 rate up comment 1 rate down comment
    falco ( преди 11 години )
    Според мен няма да спрат напълно производството,а и да го направят ще е за кратко,докато се стабилизира пазара и след това отново ще се произвежда lancia.
  • #36
    2 rate up comment 9 rate down comment
    Dо анонимния ( преди 11 години )
    Delta от 2010 едва ли ще си позволиш, но някоя Dedra или 164 на N -години ти е по-близко! То и още един се оглеждаше за стар Civic - що не обмените опит за покупката на стари "култови" автомобили.