IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Рецесията в Европа застигна и Volkswagen

Като изход от спада компанията залага на нововъзникващите пазари

Рецесията в Европа застигна и Volkswagen

Рецесията в Европа застигна и Volkswagen
Европейският пазар "замрази" резултатите на Volkswagen. Снимка: Ройтерс

Спадът в продажбите в Западна Европа и големите инвестиции в нови технологии и модели доведоха до значително свиване на оперативната печалба на Volkswagen през третото тримесечие.

Печалбата преди лихви и данъци (EBIT) за периода юли-септември намалява с 19% на годишна база до 2,34 млрд. евро, обяви лидерът сред европейските автоконцерни в сряда.

Подобни данни очакваха и интервюирани от Ройтерс анализатори. Оперативната печалба за първите девет месеца е 8,8 млрд. евро, малко по-ниска от преди година, когато тя бе в размер на 9 млрд. евро. 

Със своите дванадесет марки обаче концернът продължава курса си към рекордни продажби и приходи. Приходите за тримесечието са се увеличили с 27% до близо 47 млрд. евро.

Мениджмънтът държи на прогнозата си за увеличение на приходите и продажбите за годината. Оперативната печалба трябва да достигне 11,3 млрд. евро – колкото бе през 2011 г. Положителното развитие на групата „продължава в една предизвикателна среда“. VW очаква положителна инерция заради своята широка гама от модели автомобили. Освен това мениджмънтът потвърди ангажимента си за инвестициите – до 2016 г. трябва да бъдат вложени 3,4 млрд. евро само в Бразилия.

Околната среда за автомобилната индустрия остава не особено обещаваща за европейския пазар. През септември в ЕС според данни на асоциацията ACEA са били продадени едва 1,1 милиона нови автомобили. Това е около единадесет на сто по-малко в сравнение със същия месец година по-рано. От този тренд не бе пощаден и Volkswagen. Основната марка VW загуби в Европа през септември почти 14% от продажбите си и се представи по-зле и от изпадналите в криза Citroën и Peugeot.

Като изход от спада в Европа Volkswagen залага на нововъзникващите пазари. Важен пазар за компанията от Волфсбург е Бразилия. „Страната е крайъгълният камък на нашата стратегия 2018“, заяви при откриването на автомобилното изложение в Сао Пауло главният изпълнителен директор на Volkswagen Мартин Винтеркорн. Най-късно до шест години Volkswagen иска да изпревари там General Motors и Toyota. "Бразилският автомобилен пазар има голям потенциал за растеж", заяви Винтеркорн.

Според Кристиан Клинглер, член на борда на директорите и завеждащ „Маркетинг и продажби“ на Volkswagen Group и Volkswagen леки автомобили, Бразилия вече е вторият по важност пазар за марката след Китай. Само за пет години общите продажби на компанията се увеличават с почти 40% до над 700 000 броя на година. През 2012 до края на септември са били доставени 573 700 коли – с 8,1% повече от преди година.

Volkswagen е представен в страната от края на 50-те години. В момента само концернът-майка има четири завода в Бразилия. Производственият директор Михаел Махт смята, че бразилският пазар на автомобили ще отчете ръст от 45% до 2018 г. до 8 млн. продадени автомобили на година. Това ще допринесе за компенсиране на мрачната обстановка в Европа.

Още новини за пазара на автомобили четете в Investor.bg

Тагове: volkswagen
0 от 500
  • #11
    12 rate up comment 1 rate down comment
    Kazanova&Gladiat ( преди 11 години )
    FIAT произвежда и продава 1,2 милиона леки авт. в Бразилия ,явно на там са се насочили,от VW."Войната" за Южна Америка между двата концерна е от 70е. година,тогава бяха се разбрали Fiat да работи в Бразилия,а VW в Аржентина,но в последствие VW се "намести" в Бразилия,както и Fiat в Аржентина;информацията ми е от руско списание "Автомобилна промишленост на САЩ", бр. 11 и 12 от 1986година!
  • #10
    9 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    ЩЕ??? Врачка ли си нещо?
  • #9
    6 rate up comment 13 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    ПИЯН , ФВ ще станат НОМЕР 1. ФАК
  • #8
    11 rate up comment 5 rate down comment
    Wane ( преди 11 години )
    Obrut, въпросната схема цели не да хвърля прах в очите на хората, а на кредиторите.Колкото до Volksvagen приходите за третото тримесечие са се увеличили доста сериозно, така че няма какво да ги мислим. Изобщо не им симпатизирам нито на брандовете нито на политиката, но очевидно са доста успешни.
  • #7
    14 rate up comment 10 rate down comment
    Дифорс Валвматиков ( преди 11 години )
    Аз лично смятам, че Фолксваген ще станат най-големия производител на автомобили. Все пак те вече притежават 12-13 марки и ако придобият още няколко ще стане. Представете си, че ФВ не е собственик на на Ауди, Шкода, Бентли и т.н. какво щеше да бъде. Ами нищо. Щяха да са по-малки и от Пежо или Фият.Не става така, ако искаш да си голям го направи само с една марка. Дори и Тойота да остане назад, надали ще има скоро производител на една марка, който да може да изпревари японците.
  • #6
    13 rate up comment 15 rate down comment
    ВАГин ( преди 11 години )
    ВАГините имат фенове на 25 км Южно от София!Да правилно се досещате - Пеуник е побруатим с Уолсбууг!сички 25 год ВАГини Гоуф еденица и двойка - мечтата на ПЕуничани
  • #5
    15 rate up comment 18 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Хм и днес пак няма никакви новини за безличните марки Тойота и Хюндай и клошарите пак са накацали в статия за марки които не могат да си позволят. Никой не иска да пише за безличните и клошарите няма къде да си ги хвалят ха ха.
  • #4
    13 rate up comment 9 rate down comment
    знаещ ( преди 11 години )
    Най-късно до шест години Volkswagen иска да изпревари там General Motors и Toyota---------------------------------Едно е да искаш,друго е да можеш и трето е да ти стиска.Само не разбрах защо само в Бразилия.Те нали имаха намерения и обещаваха тогава,че ще са производител 1.Да не са ги отложили тези поредни обещания,както винаги става?И накрая да не се окаже,че вместо 1 да са фалирали,което е доста по-очаквано от всичко друго.Китайците,като ги изритат и са умрели ВАГенчетата.
  • #3
    26 rate up comment 12 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Тия от VW са най-алчните коп*лета, такива цени за кола с 4 гуми и волан няма никъде, дано фалират.И бг вносителя Порше София са същите ***!
  • #2
    29 rate up comment 15 rate down comment
    56 ( преди 11 години )
    тази марка е най надутия балон който предстои да се спука гръмогласно и Меркел няма да може да ги извади от трапа.Просто констатация.