IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Рецесията в Европа застигна и Volkswagen

Като изход от спада компанията залага на нововъзникващите пазари

Рецесията в Европа застигна и Volkswagen

Рецесията в Европа застигна и Volkswagen
Европейският пазар "замрази" резултатите на Volkswagen. Снимка: Ройтерс

Спадът в продажбите в Западна Европа и големите инвестиции в нови технологии и модели доведоха до значително свиване на оперативната печалба на Volkswagen през третото тримесечие.

Печалбата преди лихви и данъци (EBIT) за периода юли-септември намалява с 19% на годишна база до 2,34 млрд. евро, обяви лидерът сред европейските автоконцерни в сряда.

Подобни данни очакваха и интервюирани от Ройтерс анализатори. Оперативната печалба за първите девет месеца е 8,8 млрд. евро, малко по-ниска от преди година, когато тя бе в размер на 9 млрд. евро. 

Със своите дванадесет марки обаче концернът продължава курса си към рекордни продажби и приходи. Приходите за тримесечието са се увеличили с 27% до близо 47 млрд. евро.

Мениджмънтът държи на прогнозата си за увеличение на приходите и продажбите за годината. Оперативната печалба трябва да достигне 11,3 млрд. евро – колкото бе през 2011 г. Положителното развитие на групата „продължава в една предизвикателна среда“. VW очаква положителна инерция заради своята широка гама от модели автомобили. Освен това мениджмънтът потвърди ангажимента си за инвестициите – до 2016 г. трябва да бъдат вложени 3,4 млрд. евро само в Бразилия.

Околната среда за автомобилната индустрия остава не особено обещаваща за европейския пазар. През септември в ЕС според данни на асоциацията ACEA са били продадени едва 1,1 милиона нови автомобили. Това е около единадесет на сто по-малко в сравнение със същия месец година по-рано. От този тренд не бе пощаден и Volkswagen. Основната марка VW загуби в Европа през септември почти 14% от продажбите си и се представи по-зле и от изпадналите в криза Citroën и Peugeot.

Като изход от спада в Европа Volkswagen залага на нововъзникващите пазари. Важен пазар за компанията от Волфсбург е Бразилия. „Страната е крайъгълният камък на нашата стратегия 2018“, заяви при откриването на автомобилното изложение в Сао Пауло главният изпълнителен директор на Volkswagen Мартин Винтеркорн. Най-късно до шест години Volkswagen иска да изпревари там General Motors и Toyota. "Бразилският автомобилен пазар има голям потенциал за растеж", заяви Винтеркорн.

Според Кристиан Клинглер, член на борда на директорите и завеждащ „Маркетинг и продажби“ на Volkswagen Group и Volkswagen леки автомобили, Бразилия вече е вторият по важност пазар за марката след Китай. Само за пет години общите продажби на компанията се увеличават с почти 40% до над 700 000 броя на година. През 2012 до края на септември са били доставени 573 700 коли – с 8,1% повече от преди година.

Volkswagen е представен в страната от края на 50-те години. В момента само концернът-майка има четири завода в Бразилия. Производственият директор Михаел Махт смята, че бразилският пазар на автомобили ще отчете ръст от 45% до 2018 г. до 8 млн. продадени автомобили на година. Това ще допринесе за компенсиране на мрачната обстановка в Европа.

Още новини за пазара на автомобили четете в Investor.bg

Тагове: volkswagen
0 от 500
  • #31
    0 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    auu pak banda heytucheta xixixi
  • #30
    5 rate up comment 1 rate down comment
    Pepo ( преди 11 години )
    Vie germantsite dovedohte Evropa do *** za da komandvate.
  • #29
    4 rate up comment 2 rate down comment
    the economist ( преди 11 години )
    Нормално е продажбите в европа да спадат. Кризата още не е отминала, а масово хората започват да си броят всяко евро. И в такъв случай наблягат на по-евтината конглокенция в лицето на тойота или хюндай-киа. Защото колите на ФВ винаги са били по-скъпи от техните. А пък шкода и сеат до скоро почти не предлагаха добро допълнително оборудване. Ще видим как ще потръгнат нещата от 2015 натам, защото тогава пазарите ще са се укрепнали и хората ще имат повече пари за по-скъпи стоки..
  • #28
    5 rate up comment 3 rate down comment
    RS1600 ( преди 11 години )
    Да не забравим и милионите тестови километри в лаборатории, изпитателни трасета, температурни изпитания в полярния кръг, пустинята и къде ли още не. Стотици прототипи смачкани в краш тестове, жестоки изпитания за издръжливост на студ, прах, дупки, бордюри и т.н. Мислете си за тия неща като плюете кой да е автомобил, без дори да сте сядали в него.
  • #27
    4 rate up comment 4 rate down comment
    RS1600 ( преди 11 години )
    Дай доказателство за:"Форд се хвалеха, за предишното поколение Фиеста, че е създадено за 10 месеца"...или спри с празните приказки. Работата по един модел обикновено започва почти веднага след пускането на пазара на предходния. Просто си нямаш идея колко е сложно да се проектира автомобил и да се организира производството му. Това са хиляди части от стотици поддоставчици, които трябва да пристигат и да се монтират в хармония. Ламарините пък се щамповат от преси, които струват десетки милиони
  • #26
    5 rate up comment 2 rate down comment
    ST ( преди 11 години )
    И в Бразилия ще ги разберат що за измама са и после на къде...
  • #25
    8 rate up comment 2 rate down comment
    Дошо ( преди 11 години )
    Аз предлагам на дъртаняните които управляват VW:Намалете т.нар. си "гаранция" на 1 год. или направо на 6 месеца - така не само средства ще спестите ами и що пари ще натрупате от сервизите, поради "предварително калкулираните" дефекти на колите ви.Направо нумеро уно ще станете /отзад напред/! Ха ха ха!!
  • #24
    4 rate up comment 2 rate down comment
    Cenitell ( преди 11 години )
    Всеки ден-по една добра новина,пълна с рекордни данни!:)
  • #23
    7 rate up comment 4 rate down comment
    K&G ( преди 11 години )
    Динозаврите са загинали точно заради това,че са били ГОЛЕМИ(огромни),което ги прави трудно приспособими! За това и най-големите са най-застрашени.
  • #22
    8 rate up comment 7 rate down comment
    бъчваря ( преди 11 години )
    Какво да ми говори това? Аз само казах, че тия имат няколко пъти по-голям оборот от нашия БВП. какво повече да говорим? нали и тук всички са подкупни. Защо сме толкова мижави тогава? Нали заплатите ни са най-ниски. Защо никой не идва да инвестира тук, че да вдигне БВП-то ни? Просто е. Заради всичката тая помия, която се изсипва навсякъде, включително и под тая статия! Ами карайте я по-спокойно де, та може някой да се сети и за нас!