IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Рецесията в Европа застигна и Volkswagen

Като изход от спада компанията залага на нововъзникващите пазари

Рецесията в Европа застигна и Volkswagen

Рецесията в Европа застигна и Volkswagen
Европейският пазар "замрази" резултатите на Volkswagen. Снимка: Ройтерс

Спадът в продажбите в Западна Европа и големите инвестиции в нови технологии и модели доведоха до значително свиване на оперативната печалба на Volkswagen през третото тримесечие.

Печалбата преди лихви и данъци (EBIT) за периода юли-септември намалява с 19% на годишна база до 2,34 млрд. евро, обяви лидерът сред европейските автоконцерни в сряда.

Подобни данни очакваха и интервюирани от Ройтерс анализатори. Оперативната печалба за първите девет месеца е 8,8 млрд. евро, малко по-ниска от преди година, когато тя бе в размер на 9 млрд. евро. 

Със своите дванадесет марки обаче концернът продължава курса си към рекордни продажби и приходи. Приходите за тримесечието са се увеличили с 27% до близо 47 млрд. евро.

Мениджмънтът държи на прогнозата си за увеличение на приходите и продажбите за годината. Оперативната печалба трябва да достигне 11,3 млрд. евро – колкото бе през 2011 г. Положителното развитие на групата „продължава в една предизвикателна среда“. VW очаква положителна инерция заради своята широка гама от модели автомобили. Освен това мениджмънтът потвърди ангажимента си за инвестициите – до 2016 г. трябва да бъдат вложени 3,4 млрд. евро само в Бразилия.

Околната среда за автомобилната индустрия остава не особено обещаваща за европейския пазар. През септември в ЕС според данни на асоциацията ACEA са били продадени едва 1,1 милиона нови автомобили. Това е около единадесет на сто по-малко в сравнение със същия месец година по-рано. От този тренд не бе пощаден и Volkswagen. Основната марка VW загуби в Европа през септември почти 14% от продажбите си и се представи по-зле и от изпадналите в криза Citroën и Peugeot.

Като изход от спада в Европа Volkswagen залага на нововъзникващите пазари. Важен пазар за компанията от Волфсбург е Бразилия. „Страната е крайъгълният камък на нашата стратегия 2018“, заяви при откриването на автомобилното изложение в Сао Пауло главният изпълнителен директор на Volkswagen Мартин Винтеркорн. Най-късно до шест години Volkswagen иска да изпревари там General Motors и Toyota. "Бразилският автомобилен пазар има голям потенциал за растеж", заяви Винтеркорн.

Според Кристиан Клинглер, член на борда на директорите и завеждащ „Маркетинг и продажби“ на Volkswagen Group и Volkswagen леки автомобили, Бразилия вече е вторият по важност пазар за марката след Китай. Само за пет години общите продажби на компанията се увеличават с почти 40% до над 700 000 броя на година. През 2012 до края на септември са били доставени 573 700 коли – с 8,1% повече от преди година.

Volkswagen е представен в страната от края на 50-те години. В момента само концернът-майка има четири завода в Бразилия. Производственият директор Михаел Махт смята, че бразилският пазар на автомобили ще отчете ръст от 45% до 2018 г. до 8 млн. продадени автомобили на година. Това ще допринесе за компенсиране на мрачната обстановка в Европа.

Още новини за пазара на автомобили четете в Investor.bg

Тагове: volkswagen
0 от 500
  • #21
    12 rate up comment 7 rate down comment
    до:RS1600/бъчваря ( преди 11 години )
    Това,че имат големи печалби не значи,че са добри.Ако се интересувахте малко по-широко от нещата и не четяхте само АБ щяхте да сте запознати с истината за ВАГ.Това е полу-държавна компания.Постоядно са замесени в разни далавери,подкупи,вземане на помощи,плащане на *** по време на криза и т.н.Кирливите ризи са им много.Та компания,която има зад гърба си Германия няма начин да не прави големи кинти.Друг е въпроса,че най-много продават в Германия и Китай.Това говори ли ви нещо или не?
  • #20
    12 rate up comment 18 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    За VW си прав,че са една голяма ЛЪЖА! В Бразилия 1 е FIAT !!!
  • #19
    19 rate up comment 19 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    В Бразилия царя не е Фиат,а Тойота,както и в целия свят между другото.За това ВАГ все с Тойота си го мери,ама много им е малък.Много хора не обичат ВАГ,защото е най-измамната компания,която най-много лъже,най-смотани коли прави и води най-гадна рекламна политика омаскарявайки другите,за да се изтъкне.Купува медии и прави измислени тестове в които ВАГ са все най-добрите,а в действителността най-слабите.Имат огромни печалби,защото има много балъци.Ако балъците изчезнат ВАГ ще фалира.
  • #18
    8 rate up comment 8 rate down comment
    latino ( преди 11 години )
    Tova sa koli masovki,v brazilia moje da im e trudni4ko da realizirat mn pe4albi.Tam carqt e FIAT .
  • #17
    10 rate up comment 9 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Тея са луди-2.34 млрд печалба от Юли до Септември....и това било със спад.Иначе за годината очаквали 9 милиарда.....а вие им се смеете...Хора тези имат повече пари от България като държава.Приходите им са се увеличили и сега били 47 милиарда евро......живи да ги оплачеш....
  • #16
    8 rate up comment 7 rate down comment
    бъчваря ( преди 11 години )
    RS1600, докато четях статията и аз си мислех за това, че нашият БВП e няколко пъти по-нисък от оборота на VW Group. За пореден път се убеждавам, че мислим почти еднакво :) Всъщност, мислех да прочета коментарите и понеже съм сигурен, че ще има много злъч, бях готов да напиша подобен на твоя пост.
  • #15
    13 rate up comment 8 rate down comment
    RS1600 ( преди 11 години )
    W12, то как да проумеят, че нещата не са черно-бели и всяка марка щом се задържа на пазара очевидно прави добри автомобила и има защо да се купуват. Лоша марка няма. Зад всеки автомобил стои години труд на качествени професионалисти, които изкарват заслужено 10 пъти повече отколкото хейтърчетата, които се вихрят тъдява. Това са успели и преуспели компании с огромни мащаби и потенциал и е смехотворно разни *** да им слагат етикети и да ги оценяват, независимо дали иде реч за VW, Ford или др.
  • #14
    10 rate up comment 8 rate down comment
    RS1600 ( преди 11 години )
    Доста е забавно да чета просветени коментари за марки с приходи 3-4 пъти по-високи от БВП на България.
  • #13
    6 rate up comment 14 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Форд са номер 1!
  • #12
    9 rate up comment 6 rate down comment
    до ВАГин ( преди 11 години )
    Ами ти сигурно си от дълбоката провинция, пък за Перник говориш. Първо виж себе си.