IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Трицилиндровото чудо на Ford

Тестдрайв на Ford Focus 1.0 EcoBoost

Трицилиндровото чудо на Ford

Трицилиндровото чудо на Ford
Автомобил от С-сегмента, предлагащ 5 места и голям багажник, под чийто преден капак е поставен 1.0-литров двигател с три цилиндъра. Преди няколко години това щеше да звучи като шега, но след появата на новите EcoBoost двигатели на Ford, толкова малък двигател в толкова голяма кола, е нещо напълно реално.

Вече изпробвахме въпросния двигател на борда на Focus. Тогава обаче целта ни беше да регистрираме възможно най-нисък разход. Тъй като този тип двигатели ще се използват все по-мащабно за цялата гама на Ford, решихме да видим как ще се представи колата в реални условия - четири човека, малко багаж и шофиране, без да се замисляме за потреблението на гориво.

За целта предприехме пътуване от около 1000 километра, преминаващо през най-полярното трасе в България - пътят до Морето. То включваше магистрала Тракия и първокласния път до Созопол. Тръгнахме сутринта в събота и се върнахме обратно в София вечерта в неделя - т.е. пътувахме в най-натоварения трафик, при температура на въздуха от около 30 градуса. Автомобилът беше Ford Focus седан, оборудван с по-мощната версия на 1.0-литровия EcoBoost двигател, която доставя мощност от 125 к.с. и максимален въртящ момент 170 Нм (200 Нм при ‘Overtorq’).

На магистралата поддържахме скорост от 130-140 км/час, като при тази скорост потреблението на гориво достигна 6.3 л/100 км. Изпробвахме колата и при така наречената икономична скорост от 110 км/час, с която се движат голяма част от шофьорите в България. Тогава потреблението падна до малко под 5 л/100 км.
Трицилиндровото чудо на Ford
Факт е, че от Ford дават по-ниско потребление на гориво, но поне според нас и този разход е впечатляващ. А още по-впечатляващ е начина, по който миниатюрния двигател ускорява натоварената кола. Истината е, че когато сте на борда на Ford Focus 1.0 EcoBoost трудно ще повярвате, че под капака на колата има толкова малък двигател. Дори при скорост от 140 км/час, при подаване на газ, ускорението се усеща добре и може да бъде сравнено с това, което предлага модерен 1.6-литров атмосферен двигател, работещ на бензин. Системата за принудително пълнене на 1.0-литровия EcoBoost е настроена така, че да работи още преди оборотомера да посочи 2000 об/мин, а максималния въртящ момент от 170 Нм, е наличен в целия диапазон между 1400 и 4500 об/мин. Това означава, че двигателят не се нуждае от високи обороти, за да разгърне своя потенциал, което от своя страна пък означава по-нисък разход на гориво и по-ниски нива на шум.

А нивата на шум са минимални, като двигателят работи много спокойно, без каквито и да било вибрации. Една от слабите страни на двигателите с три цилиндъра са именно вибрациите, но инженерите на компанията са решили този проблем напълно. Типичният звук "на моторна резачка", който издават повечето такива агрегати, също липсва, а шумът от двигателя е сходен с този на четирицилиндров мотор.
Трицилиндровото чудо на Ford
След като магистралата към морето свърши и стигнахме "Петолъчката", пътят ни продължи по двулентовия път към Карнобат, а оттам по магистралата до Бургас и отново по първокласния път към Созопол. Поддържахме скорост от около 90 км/час (на 6-та предавка) и потреблението на гориво започна да пада надолу. След като пристигнахме в Созопол борд компютъра показваше потребление от 4.8 л/100 км.

На връщане към София разхода падна до 4.5 л/100 км, но тогава колоната от автомобили спря и прекарахме почти 4 часа в отсечката между Карнобат и "Петолъчката". Въпреки пъпленето на първа предавка, сериозна промяна в разхода на гориво нямаше. Вероятно това се дължи на стар/стоп системата, която въпреки работещия климатик изключваше двигателя при почти всяко спиране.

Така, когато най-накрая се измъкнахме от задръстването и отново стъпихме на магистрала "Тракия", потреблението на гориво беше 5.0 л/100 км. Закъснявахме, заради невижданото задръстване след четирите почивни дни в началото на септември, и ни се наложи да караме на пълни обороти. Трафикът беше сериозен и колоната от автомобили в лявата лента на магистралата се движеше на газ-спирачка. Това се оказа добре за нашия експеримент, тъй като се уверихме, че трицилиндровото чудо на Ford не се затруднява да ускорява динамично от 90 до над 140 км/час.

Когато пристигнахме в София, разходът на гориво, според бордовия компютър, беше 5.1 л/100 км. Потребление, което поне според нас, е повече от добро, имайки предвид размерите на колата, пасажерите в нея, пътната обстановка и скоростта, с която се движехме.
Трицилиндровото чудо на Ford
За да не губим повече време в разкази за пътуването ни с Ford Focus 1.0 EcoBoost, ще кажем за финал, че ако в момента карате автомобил с бензинов атмосферен двигател, трицилиндровия агрегат на Ford ще ви допадне много. Ще ви хареса начина, по който ускорява, начина, по който звучи, както и потреблението на гориво, което предлага. Ако карате пестеливо извън града може да очаквате разход от под 5 л/100 км. Ако пък не сте от тези шофьори, потреблението ви едва ли ще превиши 6 - 6.3 л/100 км. Трябва само да се "научите", че високи обороти не са необходими. Двигателчето работи най-добре в диапазона между 1800 и 3000 об/мин (максимум 4500 об/мин).

Трябва все пак да уточним, че двигателят няма да ви накара да настръхнете от ускорението или динамиката, които предлага, но със сигурност ще ви впечатли много повече от 1.6-литровия бензинов двигател, който заменя. Друга негова хубава страна е ниската пазарна цена, на която се предлага. Това не е бутиков мотор, а по-скоро базов, като цената му е сходна с тази на поостарелия атмосферен 1.6 на Ford. 

Още за Ford Focus 1.0 EcoBoost
Трицилиндровото чудо на Ford
Оценките на Ford Focus 1.0 EcoBoost по десетобалната система

Приложимост в ежедневието - 9 (Добро представяне в града и изненадващо добро представяне извън него)

Надеждност - 8 (Това е малък турбо-мотор, който тепърва ще доказва своята издържливост. Затова даваме оценка 8)

Оборудване - 10 (Тестваният автомобил е с най-високото ниво на оборудване, в което присъства всичко необходимо)

Пространство - 10 (Напълно достатъчно място за 4 човека. Голям багажник)

Цена/Качество - 10 (1.0-литровия двигател е базов за модела, а към момента Ford Focus е лидер по продажби в световен мащаб)

Качество на материалите - 10 (Много добра изработка. Материалите са приятни както на вид, така и на допир)

Разход на гориво - 9 (Много добър разход на гориво за динамиката, която предлага. Официалното потребление на гориво обаче е по-ниско и за това даваме оценка 9)

Удоволствие от шофирането - 9 (Изненадващо добър двигател! Бихме го предпочели пред всеки бензинов агрегат със сходна мощност)

0 от 500
  • #27
    17 rate up comment 1 rate down comment
    бъчваря ( преди 13 години )
    Пробвай този линк:http://s010.radikal.ru/i314/1209/2d/f242a2c5bba8.jpg
  • #26
    25 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Никога не забравяйте мотоto на Форд - *** форд не боледуват.
  • #25
    18 rate up comment 1 rate down comment
    бъчваря ( преди 13 години )
    Линка при мен се отваря, неззнам защо при вас не се отваря. Ще се опитам да кача на друго място, но всеки може да си прегледа Ауто Билд и сравнението на Ecoboost 1.0 с конглокенцията, за която споменаваме.
  • #24
    24 rate up comment 2 rate down comment
    баравеца ( преди 13 години )
    По трасето на AutoBild същия форд даде разход от 6.5/100, няма какво да коментираме.Много хубав извод беше написал редактора "Форд отново не откриха топлата вода".
  • #23
    17 rate up comment 1 rate down comment
    бъчваря ( преди 13 години )
    баварец, ти ме хвърли във върбите и се наложи да преглеждам последните броеве на АБ. Знаех си, че четох това скоро, но ти си се омотал толкова, че и мен омота. Тия работи дето споменаваш, важат за сравнението между Venga и B-Max. Там при 100км/ч 120 к.с. мотор на Форд дава 6.4 л/100 км, докато Venga скача на 7.3 л/100 км с 1.4 л,90 к.с. мотор. да не би да говориш все пак за сравнение не в АБ, а в Аутомотор? Мисля, че и там имаше някакво подобно сравнение или може би съм чел на друго място...
  • #22
    19 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Бъчварче, и линка ти е куц като форда.Не се отваря.
  • #21
    21 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Еха, бъчварче, я първо си повярвай ти, а после ни вземай за канарчета.
  • #20
    20 rate up comment 4 rate down comment
    бъчваря ( преди 13 години )
    А за другата статия не каза истината. там се споменава, че при ниски и средни натоварвания турбомоторът е за предпочитане. Незнам кой е тоя ***, дето ще си купи еднолитров мотор и ще го настъпва до дупка. Обикновено тия мотори се купуват, за да се карат икономично. Това ще рече, не повече от 3000 об/мин и превключване още след 2000. Поне аз така правя и съм си доволен от разхода на атмосферния мотор,който при последното пълно зареждане онбя ден бе точно 5.77 л/100 км и то без да напускам града
  • #19
    19 rate up comment 1 rate down comment
    бъчваря ( преди 13 години )
    Ето ви снимка от статията. Говореше за тестовия маршрут на АБ, а евто и резултатите по тоя маршрут:http://store.picbg.net/pubpic/C2/FA/2352060d53efc2fa.JPG
  • #18
    23 rate up comment 1 rate down comment
    дукати ( преди 13 години )
    Тогава Форд са били с парите ;) Пич, виж рекламите в дадения брой и ги сравни със статиите...