IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Volkswagen разследва китайския си партньор

Обвиненията са в копиране и производство на германски части за автомоболи

Volkswagen разследва китайския си партньор

Китайските производители на автомобили и авточасти са известни с това, че не се притесняват да копират дизайна на моделите на големите компании. Те от своя страна се примиряват с това и предпочитат да си мълчат, тъй като разчитат много на пазара в най-многолюдната държава на планетата.
Volkswagen разследва китайския си партньор
Във Volkswagen group обаче решиха да вземат мерки. Германският концерн започва разследване срещу китайския си партньор FAW Group Corp. заради нелегално копиране и производство на двигатели, трансмисии и други компоненти. Пред в. Wall Street Journal представител на VW обяви, че концернът внимателно следи ситуациията, преди да излезе с официално заключение и да предприеме съответните мерки.
Оказва се, че германците са разкрили намеренията на китайския си партньор да копира трансмисията MQ200, която се поставя на няколко модела Audi, Skoda и VW. Скоростната кутия на китайците е била подготвяна за новия им модел B50 – малък седан, който ще се предлага на китайския и руски пазари като пряк конкурент на подобни модели на VW  и Skoda. И това не е единственият подобен случай – още в края на 2010 г. FAW Group Corp е била готова да пусне в производство бензинов двигател, който е реплика на мотора EA111, слаган на моделите Polo и Golf.
Volkswagen разследва китайския си партньор
Президентът на Volkswagen Group Мартин Винтеркор още тогава е имал разговор „на висок тон” с президента на FAW Group Ксю Жиани, като го е предупредил, че ще има последствия. Няколко месеца по-късно китаецът обяви, че „е станало недоразумение и някой нещо не е разбрал в случая”.
Според медиите в Германия обаче FAW вече е изградила завод в град Чангчун, където е започнало производството на двигателя EA111. Големият проблем в случая е, че споразумението между VW group и китайската компания за производство на части и автомобили важи само за продажби в страната, а в случая азиатците го нарушават, като готвят компонентите за износ в други държави. От друга страна правителството на Китай не позволява на чужди производители да произвеждат самостоятелно автомобили и части за тях в страната, а ги задължава да създават смесени предприятия с местни компании. Именно така през 1991 г. започва партньорството между VW и FAW.
Volkswagen разследва китайския си партньор
„Всичко това е борба с вятърни мелници – коментира говорител на германския концерн пред изданието Handelsblatt article. – Западните компании няма как да се справят с подобен проблем, защото за с вързани ръце. От една страна те не искат китайците да копират техните части, но от друга не могат да протестират, защото ще загубят производството си в Китай. Затова трябва да бъдем много внимателни при работата си с FAW, която винаги е била много успешна”.
Volkswagen разследва китайския си партньор
 

0 от 500
  • #20
    13 rate up comment 3 rate down comment
    1! ( преди 11 години )
    Няма безплатен обяд! Явно това е цената да продаваш в Китай. Все пак те копират моделите без да имат някакво съвместно производство та какво може да се очаква при условие,че всичко им се предоставя на тепсия.Мисля си обаче,че едвали от ВАГ не са заложили такъв вариант и са го пресметнали като поносим риск!
  • #19
    22 rate up comment 9 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Не знам как е възможно все още да има такива промити мозъци, които да харесват и да се кефят на допотопните кошници от VW... Вече от кусур години насам, това е най-НЕпрогресиращата фирма на пазара - всяка година бълват едни и същи ***. Много хора се убедиха - VW не само могат да стигнат дъното, ами продължават да копаят още надолу...
  • #18
    16 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Само китайците да не им хваната цаката, и да ги насолят, че продяват масово дефектни скоростни кутии.ще видя как ще им се отрази това на продажбите.А без Китай ВАГ ще го издуха много по-бързо отколко в действителност ще го издуха скоро
  • #17
    21 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Сузуки просто искат да се отърват напастта наречена Фолксваген.Изобщо не си измислят.Това бяха точните думи на директора цитирани в статия по повод искането на Сузуки да си вземе обратно акциите.Фолксваген искаше да вземе задвижване 4х4 от Сузуки за Q1, a те да ползват техни дизелови мотори.Явно японците са разбрали за каква шитня става въпрос и са решили да бегат докато е време и взеха мотори от Фиат.
  • #16
    5 rate up comment 14 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    ""Генералния директор на Сузуки обаче ясно е казал :-Няма нищо от технологиите на Фолксваген, което да искаме да притежаваме""Странно май взе да се имаш за директор на Сузуки, защото Сузуки зареваха, че ФВ не им давал достъп до нито една своя технология и за това искали да развалят договора. Другия път като решиш да се правиш на директора на Сузуки, вземи прочети какво е казал.
  • #15
    3 rate up comment 14 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Под хубава кола нямах предвид Фолксваген, явно ти имаш предвид под Фолксваген хубава кола и за това ти е закиселяло толкова Аз карам Ауди и смея да твърдя че е добра кола и съм много доволен от автомобила си.
  • #14
    16 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Фолксваген - много добре знаем какво представлява това недоразумение.
  • #13
    1 rate up comment 12 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    както ФВ купи акции на сузуки така и Сузуки купи акции на ФВ. Ако искаш да купиш акции на Сузуки провери в кои фондови борси се продават и си купи, примерно чрез BenchMark те работят с 21 фондови борси или Делта Сток има и други.
  • #12
    11 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Много знаеш ти как се продават акциите на Сузуки т*пак. По договора за сътрудничеството VW ги купи тия акции. Абе вие сте яко неграмотни и мързеливи, не стига че защитавате тая пропаднала марка без да знаете какво говорите ами и не си правите труда такива всеизвестни факти да проучите ! Аман от профани
  • #11
    25 rate up comment 5 rate down comment
    за Фолксваген Сузуки ( преди 11 години )
    Генералния директор на Сузуки обаче ясно е казал : -Няма нищо от технологиите на Фолксваген, което да искаме да притежаваме