IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Volkswagen разследва китайския си партньор

Обвиненията са в копиране и производство на германски части за автомоболи

Volkswagen разследва китайския си партньор

Китайските производители на автомобили и авточасти са известни с това, че не се притесняват да копират дизайна на моделите на големите компании. Те от своя страна се примиряват с това и предпочитат да си мълчат, тъй като разчитат много на пазара в най-многолюдната държава на планетата.
Volkswagen разследва китайския си партньор
Във Volkswagen group обаче решиха да вземат мерки. Германският концерн започва разследване срещу китайския си партньор FAW Group Corp. заради нелегално копиране и производство на двигатели, трансмисии и други компоненти. Пред в. Wall Street Journal представител на VW обяви, че концернът внимателно следи ситуациията, преди да излезе с официално заключение и да предприеме съответните мерки.
Оказва се, че германците са разкрили намеренията на китайския си партньор да копира трансмисията MQ200, която се поставя на няколко модела Audi, Skoda и VW. Скоростната кутия на китайците е била подготвяна за новия им модел B50 – малък седан, който ще се предлага на китайския и руски пазари като пряк конкурент на подобни модели на VW  и Skoda. И това не е единственият подобен случай – още в края на 2010 г. FAW Group Corp е била готова да пусне в производство бензинов двигател, който е реплика на мотора EA111, слаган на моделите Polo и Golf.
Volkswagen разследва китайския си партньор
Президентът на Volkswagen Group Мартин Винтеркор още тогава е имал разговор „на висок тон” с президента на FAW Group Ксю Жиани, като го е предупредил, че ще има последствия. Няколко месеца по-късно китаецът обяви, че „е станало недоразумение и някой нещо не е разбрал в случая”.
Според медиите в Германия обаче FAW вече е изградила завод в град Чангчун, където е започнало производството на двигателя EA111. Големият проблем в случая е, че споразумението между VW group и китайската компания за производство на части и автомобили важи само за продажби в страната, а в случая азиатците го нарушават, като готвят компонентите за износ в други държави. От друга страна правителството на Китай не позволява на чужди производители да произвеждат самостоятелно автомобили и части за тях в страната, а ги задължава да създават смесени предприятия с местни компании. Именно така през 1991 г. започва партньорството между VW и FAW.
Volkswagen разследва китайския си партньор
„Всичко това е борба с вятърни мелници – коментира говорител на германския концерн пред изданието Handelsblatt article. – Западните компании няма как да се справят с подобен проблем, защото за с вързани ръце. От една страна те не искат китайците да копират техните части, но от друга не могат да протестират, защото ще загубят производството си в Китай. Затова трябва да бъдем много внимателни при работата си с FAW, която винаги е била много успешна”.
Volkswagen разследва китайския си партньор
 

0 от 500
  • #30
    13 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Затова уважавам китайците - не ги интересуват някакви си външни компании какво се оплакват - като са дошли в китай, ще играят по тяхната ***. Ще копират всичко и колкото си искат това е КИТАЙ!! Те знаят че са най-големия пазар и не ги е*е. Скоро ще си копират разни пасати които ще струват по 10-20 хил лв и ще изгонят VW. Китайския съд никога няма да признае интелектуална собственост!!!
  • #29
    19 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    То ако се ставаше номер 1 с комин бълващ пушеци и сажди,те и албанците щяха да са на върха.
  • #28
    14 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Сулю и Пулю иска да става пройзводител номер 1.Хайде бегай от тук.
  • #27
    22 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Vw e като Нокиа и те голям го вадеха и те увеличаваха дивидентите и сега така духат тапети,че свят им се завива.Забравиха ги всички. ВАГ са още по големи наглеци.Само,че тук пропадането ще е с гръм и трясък защото няма кой луд да ги извади от казана.Само леля Меркел,обаче тя не е вечна.
  • #26
    3 rate up comment 16 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Най-непрогресиращата фирма/Фв/Тази година купи Дукати и Порше...акции и дивиденти растът, продажбите също,кешът им е в повече...абе затъват яко. Дано и аз така да затъна.
  • #25
    16 rate up comment 4 rate down comment
    //// ( преди 11 години )
    Според мен ги разследват за да разберат как са ги направили по-качествени!
  • #24
    0 rate up comment 7 rate down comment
    глупост ( преди 11 години )
    автомоболи
  • #23
    4 rate up comment 11 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Хора не бъркайте ФВ с Хюндай когато говорите за непрогресиращи фирми, ФВ увеличава дивидентиите за акция, а при Хюндай акционерите съдят шефа на Хюндай, заради минималните дивиденти за акция, демек печалби няма. Преди това шефа на Хюндай бе осъден на 3г. затвор за разхищения във фирмата,пак същия бе съден, за това че раздал 1 милиард долара рушвети, за да закупят ведомствата коли от Хюндай. Накрая няма печалба.А най-големия акционер в Хюндай е Корейския пенсионен фонд, яко се краде от държавата
  • #22
    11 rate up comment 2 rate down comment
    Slavo ( преди 11 години )
    Е, как така китайците искали да копират мотор "ЕА111". Ами той е 1974г. Дане би да е ЕА211, който е трицилиндров 12 вентила от 44 до 55kW? Или няма кой да провери, че двигател ЕА111 е монтиран за пръв път на автомобила AUDI 50 ????
  • #21
    3 rate up comment 16 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    ха ха ха ФВ била най-непрогресиращата фирма ха ха. Я пак? Май единствения *** си ти. Само пълен *** може да казва на бялото черно! Фолксваген всяка година повишават печалбите си, акциите им растат, дивидентите по акциите се увеличават. Всички белези показват прогрес и това е всяка година. Само кръгъл *** може да вижда че няма прогрес. Разбираемо е когато колите на една фирма са прекалено висока летва за някой тука, но това не ги прави непрогресираща фирма а просто прекалено скъпа за вас.