IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Volkswagen разследва китайския си партньор

Обвиненията са в копиране и производство на германски части за автомоболи

Volkswagen разследва китайския си партньор

Китайските производители на автомобили и авточасти са известни с това, че не се притесняват да копират дизайна на моделите на големите компании. Те от своя страна се примиряват с това и предпочитат да си мълчат, тъй като разчитат много на пазара в най-многолюдната държава на планетата.
Volkswagen разследва китайския си партньор
Във Volkswagen group обаче решиха да вземат мерки. Германският концерн започва разследване срещу китайския си партньор FAW Group Corp. заради нелегално копиране и производство на двигатели, трансмисии и други компоненти. Пред в. Wall Street Journal представител на VW обяви, че концернът внимателно следи ситуациията, преди да излезе с официално заключение и да предприеме съответните мерки.
Оказва се, че германците са разкрили намеренията на китайския си партньор да копира трансмисията MQ200, която се поставя на няколко модела Audi, Skoda и VW. Скоростната кутия на китайците е била подготвяна за новия им модел B50 – малък седан, който ще се предлага на китайския и руски пазари като пряк конкурент на подобни модели на VW  и Skoda. И това не е единственият подобен случай – още в края на 2010 г. FAW Group Corp е била готова да пусне в производство бензинов двигател, който е реплика на мотора EA111, слаган на моделите Polo и Golf.
Volkswagen разследва китайския си партньор
Президентът на Volkswagen Group Мартин Винтеркор още тогава е имал разговор „на висок тон” с президента на FAW Group Ксю Жиани, като го е предупредил, че ще има последствия. Няколко месеца по-късно китаецът обяви, че „е станало недоразумение и някой нещо не е разбрал в случая”.
Според медиите в Германия обаче FAW вече е изградила завод в град Чангчун, където е започнало производството на двигателя EA111. Големият проблем в случая е, че споразумението между VW group и китайската компания за производство на части и автомобили важи само за продажби в страната, а в случая азиатците го нарушават, като готвят компонентите за износ в други държави. От друга страна правителството на Китай не позволява на чужди производители да произвеждат самостоятелно автомобили и части за тях в страната, а ги задължава да създават смесени предприятия с местни компании. Именно така през 1991 г. започва партньорството между VW и FAW.
Volkswagen разследва китайския си партньор
„Всичко това е борба с вятърни мелници – коментира говорител на германския концерн пред изданието Handelsblatt article. – Западните компании няма как да се справят с подобен проблем, защото за с вързани ръце. От една страна те не искат китайците да копират техните части, но от друга не могат да протестират, защото ще загубят производството си в Китай. Затова трябва да бъдем много внимателни при работата си с FAW, която винаги е била много успешна”.
Volkswagen разследва китайския си партньор
 

0 от 500
  • #40
    3 rate up comment 14 rate down comment
    весо ( преди 11 години )
    тия германци тия германци,как са го закъсали завалиите.да доидат анонимния експерт-икономист да им покаже пътя на воина-бушидо.,
  • #39
    3 rate up comment 14 rate down comment
    speedart ( преди 11 години )
    Три от всеки десет нови коли в Германия се продават не на клиенти, а на друг автомобилен производител или на дилъри.....да все едно това се прави от вчера , стара практика на всички производители.....нищо ново..
  • #38
    3 rate up comment 14 rate down comment
    весо ( преди 11 години )
    мани мани голем кеф беше.
  • #37
    14 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Три от всеки десет нови коли в Германия се продават не на клиенти, а на друг автомобилен производител или на дилъри, пише Ройтерс.Така автогигантите се опитват да скрият картината на рецесията на пазара за коли в страната. Чрез тази практика производителите изкуствено надуват статистиката за продажби и създават фалшива представа за търсене. Това важи и за луксозните модели на БМВ.Практиката добила популярност в Германия под названието "саморегистрация". Само през първите шест месеца на 2012 г. имало половин милион такива случая.По този начин статистиката в Германия отчела за първата половина на годината скок на продажбите на коли с 0,7 на сто. Проучващите автопазара агенции Dataforce и BDW Automotive обаче установили, че за същия период търсенето на автомобили от страна на частни клиенти спаднало с 5 процента."Като създават илюзии за продажби, автопроизводители мамят своите акционери", казва Фердинанд Дуденхьофер, шеф на мозъчния тръст CAR в Университета на Дуисбург-Есен.При всяка сделка дилърите получават 3-4 на сто от обявената цена на колата. Това става, независимо дали зад продажбата стои реален клиент. Целта е броят на продадените коли да бъде обявен за еднакъв с този на официално регистрираните.Главният ефект от всичко са колите, регистрирани не от купувачите, а от самите производители. Така делът на техните акции на немския пазар вече е станал цели 9 на сто в сравнение с 5% през 2009 г.Още:
  • #36
    4 rate up comment 12 rate down comment
    speedart ( преди 11 години )
    Ми то и *** не може да го издържа , предполагам сега е на преглед , за нови психотропни медикаменти....
  • #35
    3 rate up comment 11 rate down comment
    весо ( преди 11 години )
    напредък чрез техника-до победа на пистата,и световните пазари.и спиид не си прав и от японците гледат.как не трябва да се прави.
  • #34
    3 rate up comment 11 rate down comment
    весо ( преди 11 години )
    дас ауто-това е колата.
  • #33
    4 rate up comment 12 rate down comment
    speedart ( преди 11 години )
    Така , отново копираме Германците , това казва всичко , ако нещо е калпаво то не се копира.....нищо поне копират най-добрите....
  • #32
    13 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Сигурен съм, че ако вземат да тестват един ВАГен и едно китайско копие на 100000км Китаеца ще е с по-малко дефекти
  • #31
    13 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    А относно статията.ВАГ да не надигат много глава, че дръпнатите ще им ударат една секира и хем ще им правят имитации на колите, хем ще ги изритат от тамошния пазар и ще трябва да си отложат плана да станат номер 1 с още 30 години