IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Toyota и BMW с нов общ проект

Японците ще доставят горивни водородни клетки за баварците

Toyota и BMW с нов общ проект

Toyota Motor Corp. ще доставя на концерна BMW AG не само хибридни двигатели, но и водородни топлинни елементи. Двете компании смятат да задълбочат сътрудничеството си в областта на "зелените" технологии, за което подписаха договор през декември 2011 г. Тогава те се разбраха BMW да помага на японците с дизелови мотори, а Toyota да отвърне с хибридни технологии.
Toyota и BMW с нов общ проект
Това ще бъде първият случай в историята, когато японска компания ще предостави на свой конкурент горивни водородни клетки. Иначе в областта на хибридите Toyota, чийто първи автомобил на водород трябва да излезе през 2015 г., си сътрудничи с Mazda, Subaru и Ford.

Президентът на Toyota Акио Тойода и шефът на BMW Норберт Райтхофер до края на седмицата ще съобщят подробности около новия съвместен проект. Засега и от двете компании са категорични, че няма какво да допълнят към информациите за сътрудничество, оповестени през март.

Именно тогава бе подписано официално споразумение, според което Toyota ще получи дизелови двигатели за моделите си за европейския пазар от 2014 г. В замяна на това японците ще доставят на BMW литиево-йонни батерии от най-ново поколение.

0 от 500
  • #47
    7 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Немец и високи технологии е като магаре и космос.Високите им технологии се изчерпват с правенето на дизели,стопове и фарове със светлини,като коледна елха.Толкова си могат завалиите.Добре,че са японците,за да движат високите технологии напред и да ги внедряват.
  • #46
    10 rate up comment 2 rate down comment
    до: бб ( преди 13 години )
    Интересно,като не е сложно правенето на нещо що викат фирма чак от Япония,а не си го направят сами?Щото е много просто нали.Те и хибридите проста работа,ама германчетата нямат още нито един ефективен такъв.Що ли?Колкото до икономочността на хибридите няма какво да спорим.Когато дизел направи 2,5/100 градско ела ми се обади.Или поне да направи смесен разход 3,8/100.Няма такъв сериен дизелов автомобил от класа на Приус.А платените статии да позная ли,че са немски и тестваната кола е немска.:)))
  • #45
    8 rate up comment 2 rate down comment
    до Le Mans ( преди 13 години )
    Къде си бе.....Къде се покри бе .....нещо май не се изкефи, че веуиката марка Алди са ползвали мотор на Хонда та да станат шампиони а?Айде кажи нещо бе ***
  • #44
    4 rate up comment 7 rate down comment
    бб ( преди 13 години )
    Чудно как една статия за СЪТРУДНИЧЕСТВО ражда такова противопоставяне в кометарите под нея!? В статията пише основно, че БМВ ще получава горивни водородни клетки. Т.е. гоиво в което няма кой знае колко високи технологии колкото пишете. Вярно, пише че БМВ ще получат хибридни двигатели, но не вярвам че ще сложат такива в колите си. Но ще видим, може и да не съм прав. Не знам за какъв разход говорите с хибрид, но рекордите за реален нисък разход ги правят с дизели. Имаше тук статии скоро.
  • #43
    5 rate up comment 7 rate down comment
    Triforce ( преди 13 години )
    От всички глупости, които прочетох - не намесвайте Хонда! Двигателите им от серийно производство са най-качествени!!! Имам забележки към теснотията в колите, към обезшумяването, но не и към КАЧЕСТВОТО!По темата - защо, след като Тойота са номер 1 и според вас са НАЙ-НАЙ, ще си сътрудничат с БМВ? Никога в една сделка не печели само едната страна! Винаги има двама печеливши. Изводът е, че всички тука сте сектанти. Едните на немското, другите на тОЙота. Аз съм ЗА - Тойота с мотор БМВ и обратно :)
  • #42
    11 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Бе те сигурно все пак могат да си го развият ама въпроса, е че са видяли, че няма как да победят с него и са решили да вземат мотор, с който ще спечелят.Все пак в сериино производство най-калпавите двигатели са техните как да имат ,,шампионски мотор" ?
  • #41
    11 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Ха-ха, До Le Mans, това не го знаех. Ауди нямали технологии да си развиват собствения V8 и затова решили да си купят по-добър от Хонда. Култова реплика!
  • #40
    14 rate up comment 2 rate down comment
    Хибридният ( преди 13 години )
    Антон Стоянов, Аурис хибрид е 134 к.с. и дава разход 3.8 л/100 по ЕУ тест цикъла докато Фокус 1.0 Екобууст, с 125 к.с. дава 5.1 л/100 по същия тест. Та как точно хибридът да се представя зле, след като дава 34% по-добра ефективност а дори е по-мощен?
  • #39
    7 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    So Honda was contacted and at the time had been using V8s in IRL, and Audi wanted a similar package in performance and reliability so Honda and Mugen (M-Tec) got together and decided to let Audi use the Mugen/Honda MF308 V8 engine[1] (the only improvements made to the racing engine by Audi was shaving weight off the crankshaft since the engine had already been designed from the ground up.) Хахахахаха веуиките Алуди......
  • #38
    8 rate up comment 1 rate down comment
    ДО Le mans ( преди 13 години )
    Най се изкефих на това:Audi in the past had used a V8 in the series with the original Audi Quattro V8, but had opted for a highly tuned V8 which Audi had no resources for.