IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Toyota и BMW с нов общ проект

Японците ще доставят горивни водородни клетки за баварците

Toyota и BMW с нов общ проект

Toyota Motor Corp. ще доставя на концерна BMW AG не само хибридни двигатели, но и водородни топлинни елементи. Двете компании смятат да задълбочат сътрудничеството си в областта на "зелените" технологии, за което подписаха договор през декември 2011 г. Тогава те се разбраха BMW да помага на японците с дизелови мотори, а Toyota да отвърне с хибридни технологии.
Toyota и BMW с нов общ проект
Това ще бъде първият случай в историята, когато японска компания ще предостави на свой конкурент горивни водородни клетки. Иначе в областта на хибридите Toyota, чийто първи автомобил на водород трябва да излезе през 2015 г., си сътрудничи с Mazda, Subaru и Ford.

Президентът на Toyota Акио Тойода и шефът на BMW Норберт Райтхофер до края на седмицата ще съобщят подробности около новия съвместен проект. Засега и от двете компании са категорични, че няма какво да допълнят към информациите за сътрудничество, оповестени през март.

Именно тогава бе подписано официално споразумение, според което Toyota ще получи дизелови двигатели за моделите си за европейския пазар от 2014 г. В замяна на това японците ще доставят на BMW литиево-йонни батерии от най-ново поколение.

0 от 500
  • #77
    3 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Не обръщайте внимание на немските фенове,все едно бит и *ан да си признаят.
  • #76
    5 rate up comment 4 rate down comment
    iliev555 ( преди 13 години )
    приятелю ti ne razbra li nai nakraia kakvo tocno iskat toyota vapreki ce go napisax mnogo dobre ,tova niama obsto s SJL PROCETI GO OTNOVO AKO OBICAS I SI NAPRAVI SPRAVKA V ***. BMWBLOG.COM NISTO LICNO PROSTO ROCETI VNIMATELNO I NE SAM PRISTRASTEN FEN NA NIKOIA MARKA DOVIGDANE A I NE POSOCVAI SFRP CETI VNIMATELNO
  • #75
    4 rate up comment 4 rate down comment
    Чичко Алуди ( преди 13 години )
    Ех Илиев, Илиев, тъкмо помислих че съм открил интелигентен фен на БМВ и ти се изложи. Ето ти акционерите на СГЛ group:ca. 40% Free Float15.72% BMW AG8.18% Volkswagen AG9.14% Voith GmbH26.87% SKion GmbHпише ги на сайта им:http://***.sglgroup.com/cms/_common/external-links/equitystory.htmlТа как точно БМВ ги управляват след като притежават мижавите 15%? Но, във въображаемата реалност на БМВ фенчетата явно няма невъзможни неща.
  • #74
    3 rate up comment 5 rate down comment
    iliev555 ( преди 13 години )
    До ЧИЧКО АЛУДИ davam ti edin aderes tam horata koito pisat sas sigyrnost sa po kompetentni ot teb....... bmwblog.com i nedei da namesvas sgl ,ponastoiastem toi veceseypravliava ot bmw ie dostavcik na syrovinite za proizvodstvenia proces taka ce ne pisi nepodgotven
  • #73
    5 rate up comment 4 rate down comment
    Чичко Алуди ( преди 13 години )
    Колкото до хибридните системи - съвсем не e въпрос на софтуер, а на бърза силова електроника. Освен това чисто механично хибридните системи на Тойота са коренно различни от тези на ZF които ползват BMW, Audi и Mercedes.
  • #72
    5 rate up comment 5 rate down comment
    Чичко Алуди ( преди 13 години )
    Илиев, нещо си в грешка. БМВ никакъв CFRP процес не са развили, просто си го купиха от SGL gruop като направиха джойнт венчър. VW също имат дял. http://***.bmwblog.com/2011/11/18/bmw-secures-15-16-stake-in-sgl-carbon/А точно пък Тойота самi си разработват CFRP за Lexus LFA, даже цял стан за въглеродни влакна, единствен по рода си са направили. http://***.performancecar.co.nz/news-5900/toyota-reveals-amazing-3d-carbon-fibre-loom-video
  • #71
    6 rate up comment 3 rate down comment
    iliev555 ( преди 13 години )
    da se osigyri efektivnoto vzaimodeistvie megdy dvete sistemi dvg-elektromotor sas minimalni zagybi i maksimalna efektivnost kodiraneto e trydoemak i skap proces logicno e bmw da se nasocat kam firmata sas nai goliam opit vav oblasta na xbridnite sistemi no te predlagat nesto kam koeto rano ili kasno vscki golemi avtomobiloprizvoditeli ste se nasocat taka ce kogato komentirate ne biva da podceniavata nito edna ot dvete firmi ot men PRIATEN DEN
  • #70
    10 rate up comment 1 rate down comment
    бб ( преди 13 години )
    Уууу, най-накрая някой да напише нещо интересно и различно от клишетата с противопоставяне на немско-японско! Както каза по-долу Triforce, не само едната страна има изгода, а двете. За да дава Тойота тяхната "върхова технология", би трябвало да очаква да получи нещо също толкова голямо. Дано да излезе нещо добро от тази кооперация. А промитите мозъци тук ще продължават да предъвкват едно и също като латерни.
  • #69
    6 rate up comment 3 rate down comment
    iliev555 ( преди 13 години )
    prodalgavam osnovnoto e ce bmw sa yspiali daysavarsentvat procesa do takava stepen ce ste badat parvia proizvoditel koito ste moge da pusne avtomobili vav edroseriino proizvodstvo izgradeni po napalno nov proizvodstven proces za avtomobilnia brans a po otnosenie na xibridnite tehnologii napalno logicno e da se kooperirat sas toyota v momenta te sa nai napred v proycvaniata no bmw se interesuvat nai vece ot softyera na xbridnata im sistema tam e nai trudnata cast da se osigyri efektivnoto
  • #68
    5 rate up comment 3 rate down comment
    iliev555 ( преди 13 години )
    V NOVATA PODMARKA NA BMW [ i] ,a specialistite ot zavoda na bmw v laipcig sa vdignali race bykvalno ot proizvoditelite ot aviacionnia brans ,kakto komentira edin ot ingenerite neprekasnato otpraviat molbi za gledane na proizvodstvenia proces v slycaia izgragdaneto na cfrp paneli, imaite napredvid slednoto ce ako hp-rtm texnologiata e izcialo sobstvena razrabotka na bmw bez namesa na cygdi firmi nestata niama da opirat samo do avtomobilnia brans , osnovnoto e ce bmw sa yspiali da