IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Lada 2107 вече е история

Последният автомобил от този модел бе произведен в Русия

Lada 2107 вече е история

Случи се това, в което малцина вярваха – в Русия повече няма да се произвеждат автомобили „Жигули”. Или по-точно техните наследници от семейството Lada. Вчера -17 април, последната машина от модела 2107 слезе от конвейра на Ижевския завод на АвтоВАЗ.
Lada 2107 вече е история
Автомобилът бе пуснат в продажба през далечната 1982 г. като по-мощен и съответно по-скъп вариант на модела 2105. На външен вид 2107 се отличаваше с различни капак, задни светлини и хромирана решетка на радиатора. Машината бързо успя да се наложи на пазара, изпреварвайки по продажби 2105. И стана символ на най-престижния автомобил, който обикновеният човек можеше да си купи в бившия СССР и страните от Източна Европа.
Lada 2107 вече е история
От 2002 до 2012 г. Lada 2107 се произвежда в завода на украинската компания ЛуАЗ, а от 2006 г. се сглобява и в Египет. През май миналата година производството на модела бе преместено в Ижевския завод на АвтоВАЗ, за да може в останалите предприятия да се освободят мощности за новата Lada Granta.
Lada 2107 вече е история
Слуховете за нейното спиране вървят от известно време и вероятно заради това през миналата година 2107 се превърна в най-добре продаваният модел на АвтоВАЗ с повече от 40 000 бройки. Причината е проста – много ниската цена.

Базираният на Fiat 124 автомобил, носещ името Lada Signet в Канада, Lada Laika в Бразилия и Lada Riva в някои европейски страни, беше на пазара повече от 30 години, като е произведен в около 17 милиона екземпляра.

Тагове: lada 2107
0 от 500