IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Седем е щастливото число на Audi

Немската марка залага на седем бъдещи технологии в автомобилите си.

Седем е щастливото число на Audi


Audi публикува брошура, представяща седем бъдещи технологии на марката. Някои от тях са в ранен етап на развитие, но други вече се появяват в новите им модели. Инженерите на немската компания си сътрудничат и с други стратегически партньори за разработката на иновациите.

Новите технологии на Audi касаят следните области:

1. Пилот при паркиране в гараж или паркинги с много места. Това не е просто асистент, подпомагащ водача, когато насочва автомобила, а своеобразен скенер на мястото за паркиране. Асистентът предпазва возилото от докосване на други коли или предмети. Системата работи на принципа на обмен на данни при подхода към паркинга, където компютърът комуникира, посредством WLAN (мрежа) с множеството датчици в колата и след това насочва автоматично автомобила към свободното място.

2. Audi се концентрира над усъвършенстването на бъдещите си серийни електромобили. Инженерите работят над e-tron технологиите и в частност върху безкабелно зареждане на акумулаторите. Изобретението ще позволи възстановяване на батериите, без да се налага включване на контакти към ел. мрежата. Зареждането ще става посредством конструкция, намираща се под земята, генерираща променливо магнитно поле, управлявано от инсталирана в автомобила индукционна бобина. Иновацията няма да се влияе от атмосферните условия и може да се използва в мокро време и при дъжд. Новата разработка ще се появи до няколко години.

3. Друга новост от Audi са осветителните тела (фарове, стопове и др.) базирани на технологията OLED. Става дума за приложението на по-ефективни светодиодни фарове и светлини. Audi вече демонстрира първия в света автомобил с подобна светодиодна оптика. OLED при Audi R8 Concept представлява нещо като дисплей със стотици триъгълни малки светлинки, които очертават контурите на автомобила. OLED екраните се подреждат и синхронизират, така че могат да превърнат задната част в анимирана повърхност. Технологията е по-съвършена от познатите LED (светодиодни светлини). Тя може да се ползва и за интериора на автомобила. Според конструкторите прехода от LED към OLED ще стане през следващите две години.

4. Моделите на Audi ще станат по-леки и безопасни, благодарение използването на „хибридни материали за корпуса“, което означава комбиниране на алуминий с нови материали (предимно въглеродни влакна), които се наричат CFRP (сarbon fiber reinforced plastic) структура. Предстои Audi да започне производството на Multimaterial Space Frame (шаси от различни сплави), което комбинира алуминий, стомана и подсилени пластични компоненти.

5. Подсилени FRP спирални пружини. Това са пружините на окачването, които ще се изработват не от стомана, а от стъкломат и смола по специална технология. Новите пружини са по-леки с 40% в сравнение с конвенционалните. Те вече са намерили приложение в състезателния прототип Audi R8 E-TRON, който бе представен вчера.

6. Сензорен панел за управление Multitouch. В оборудването на следващите генерации от марката ще има иновативна мултимедийна система. Контрола на различните функции ще става с леко докосване. Системата ще осъществява обратна връзка, посредством тактилни усещания. Предвиждат се и разнообразни гласови функции.

7. Предусещащо, интелигентно окачване. Системата използва камера със сензори и лазерни скенери, които идентифицират авансово неравностите по настилката. На база подадената информация, компютърът активира окачването на автомобила, което се адаптира мигновено към пътя. Системата е в състояние да компенсира дупки и неравности от 20-ина метра, така че да осигури максимален комфорт и сигурна возия. Подобна система би имала безкрайно много работа по пътищата на България ... Дали няма да се преумори?!

0 от 500
  • #69
    1 rate up comment 2 rate down comment
    бъчваря ( преди 13 години )
    И понеже никой не ме обори с факти, а само с редовния минус, няма какво да добавя повече освен, че някои от вас не виждат по-надалече от носа си.
  • #68
    3 rate up comment 3 rate down comment
    бъчваря ( преди 13 години )
    Светодиодните фарове са с живот 50 000 (!!!!) часа. Поне толкова са на теория. Дори ксеноновите лампи не минават 5000 часа. Реално, тия 50 000 часа трябва да са достатъчни за целия жизнен цикъл на автомобила. Дори такива като вас, дето почват от десетата година да експлоатират Голфа си, ще имат предимството на дългия живот. Недостатъците на LED засега са от съвсем друго естество, нямащо нищо общо с цената и живота им.
  • #67
    0 rate up comment 2 rate down comment
    бъчваря ( преди 13 години )
    Ами това пише в нета за разхода на гориво. Все пак, когато се пусне даден консуматор, трябва и отнякъде да се подава тая енергия. Това прави генератора, а той се задвижва от мотора. Моторът се товари и е логично да имаме по-голям разход на гориво. Аз не засегнах темата за това, коя крушка колко свети, но определено халогенните са вече отживелица. Изгарянето на крушки не е само проблем за моята кола. Ако си чел примерно 100 000 км тестове на АБ трябва да си забелязал, че изгорялата крушка е проблем за почти всички тествани автомобили. Имайки предвид обаче, че едва ли редакторите на списанията карат целогодишно със светнати фарове, изгорялата крушка става голям проблем при положение, че се въведат задължителни светлини през деня целогодишно. Аз ти казвам, че моите изгаряха през точно 33-34000 км. Слагал съм по-мощни( уж по-силен светлинен поток) с по-кратък живот, но те издържат 8-9000 км. Ако карам само през нощта със светнати фарове, вероятно бих минал 100 000 км без проблем или най-много с една смяна. Когато обаче се кара постоянно на къси светлини, това е животът на крушките при мен. Верно, че Фиеста имаше по-твърдо окачване и с това руснаците обясняваха по-бързото горене на крушки, но поглеждайки живота на една крушка виждаме някакви си 1000 часа. Откъдето и да го погледнеш, при средна скорост 40 км/ч, това са 40 000 км. Ето и какво намерих за крушките:http://***.audiemotion.org/forum/viewtopic.php?f=27&t=2690Да цитирам първа точка:1. Каква е средната продължителност на живота на една стандартна автомобилна крушка? За да си осигурите максимален комфорт и безопасност на пътя трябва да заменяте крушките на своя автомобил най-малко веднъж на две години или на всеки 50 000 км.Да цитирам и още една точка:9. Как мога да допринеса за активната безопасност? 1. Проверявайте и сменяйте редовно крушките на Вашия автомобил. 2. Сменяйте крушките на фаровете си едновременно и инсталирайте крушки от една и съща марка. Ако е изгоряла едната, много е вероятно скоро да изгори и другата. Така ще си спестите повторно посещение на сервиз и няма да привличате вниманието на насрещно движещите се водачи с крушки с различен цвят и различно качество. 3. Използвайте само качествени продукти. 4. Почиствайте фаровете редовноДоста вярна точка при мен. Крушките ми изгарят с разлика по-малко от 1000 км пробег, което говори не за случаен дефект, а за това, че крушката живее толкова. По-меко окачване и по-рядко включване ще удължат живота, но с новите правила за дневни светлини, не може да разчитаме на това.
  • #66
    2 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Който пише,че светодиодите по фаровете и стоповете не горят,значи никога не е имал кола.Аман от бедни кавали тук!
  • #65
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Slavo ( преди 13 години )
    Цял свят знае, че CCFL, LED, Xenon и други тем подобни са по-добри от крушка с нажежаема жичка- дотук добре. 2010 година като забрани ЕС употребата на обикновенни КРУШКИ по 100W помниш ли какво стана? И защо стана? Сигурно хората са полудели и днес, като правят контрабанда на КРУШКИ. Да точно така- на КРУШКИ. От Украйна до Германия(най-често). Защо??? Нима германеца е беден, стои на тъмно и няма с какво да си свети? Май не е за това- май е другаде причината
  • #64
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Аз карам целогодишно със светнати фарове. Такъв си е закона! Как изчисли 0.1-0.3 преразход за фарове за мъгла??? Или айде тва го остави, че ако отворим тема за ел. консуматори в кола от рода на усилватели, бас каси.... *** разхода!!! Приятелю недей да разсъждаваш САМО от своята гледна точка. Тея работи дето си ги писал сигурно важат за теб и твоя автомобил, ама не важат за всеки водач и всяка кола! То е най-лесната работа- ИМА ГАРАНЦИЯ- КВО МИ ПУКА!!! Не бъди егоист- на пътя не си сам!!!
  • #63
    0 rate up comment 4 rate down comment
    бъчваря ( преди 13 години )
    Разбирам накъде биеш. Но времето на халогенните крушки изтича - голям разход на енергия, от там и повишен разход на гориво. Само се замисли. Едни прости фарове за мъгла увеличават разхода на гориво с 0.1-0.3 л/100 км. За 100 000 км това са допълнителни 100-300 литра или 250-800 лева, ако цената на горивото се запази на сегашните нива. Смяна на обикновена крушка - 30 лева. За 100 000 км при Форд Фиеста и непрекъснато пуснати светлини, имаш поне 6 смени по 30 лева = 180 лева. Тук не говоря за някой друг изгорял габарит и стоп. И не ми казвай сега, че само ще си ги сменяш. Да, аз и ти ще си ги сменим сами, но 90 % изобщо не биха се навили, още повече, че поне 60 % от тия 90 % са жени. Обясних ти как се сменя крушка на Фиеста. Колко пъти ще смениш светодиодно тяло? Казваш, били последователно накачени, а не успоредно. И защо според теб е така? Не мислиш ли, че една от причините е точно дългия живот на светодиодите? Значи, какво имаме за обикновената крушка, ако караме целогодишно на светнати фарове? 250-800 лева от преразход на гориво и още 180-250 лева за смяна на крушки. Като цяло това са невероятните 400-1000 лева грубо сметнато. И къде ти е икономията сега, дори да ти сменят светодиодния фар за 200 лева? А и това би трябвало да е част с голяма гаранция. Ако не е така, вече трябва да се търсят правата ни,. Тук не слагам, ако някой те бклъсне или ти се блъснеш. За целта си има Автокаско и ГО, които така и така се плащат поне при новите автомобили. Говоря за съвсем нормална експлоатация. Но айде, да те светна нещо. Щом мислиш, че фарът е угаснал сам, нищо не ти пречи да го чукнеш леко, да отидеш при застрахователя и да кажеш, че са те блъснали на паркинг. Но ми се струва, че чак до там няма да стигнеш. Все пак има гаранция. Форд и Хюндай 5 години, Фолксваген 4 години, КИА 7 години и така нататък. От там нататък, искаш да хванеш дявола за рогата, тоест да караш автомобил без разходи. Е, няма такова нещо. Или купуваш нов или си поемаш разходите. Иначе, всички тарикати щяхме да караме 5-10 годишни автомобили.
  • #62
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Slavo ( преди 13 години )
    "Не знам как ще ти изгори светодиод, ама карай." Това ще го научиш максимално за следващите 3 години, ама не по желание, ами ПРИНУДИТЕЛНО!!! Това, че ще плащаш е повече от ясно (то и сега човек си плаща за всичко), ама ще плащаш над 10 ПЪТИ ПОВЕЧЕ. Няма лошо- то в тоя форум всички са богати плащачи, ама това е друга тема ... И между другото- пишеш, ама не ми отговаряш на въпроса. След 1 година колко светодиода ще светят от всичките 1000 броя???
  • #61
    2 rate up comment 0 rate down comment
    тоя път наистина ( преди 13 години )
    Ами като трябва, ще плащаш. Не знам как ще ти изгори светодиод, ама карай. Ако случайно някой те блъсне или ти се блъснеш, има застраховки. Или ти си от тия, дето пестят и от застраховки? *** ти е логиката. Освен всичко друго има и гаранция. Ще е прецакване, ако ти сложат светодиода като консуматив, което не е така, защото той живее многократно повече от цялата ***, която си купил. Изобщо не може да ме убедиш, че е по-добре да ползвам обикновена халогенна крушка вместо ксенон или някакви по-модерни светлинни тела. И ако една крушка тия смятат за консуматив или има гаранция една година, то няма логика при светодиодните тела това да е така. Прав ли съм? Ако съм прав, а производителят не дава гаранция, оплази се на арменския поп, не на мен.
  • #60
    0 rate up comment 3 rate down comment
    Аз съм, бъчваря! ( преди 13 години )
    Ами като трябва, ще плащаш. Не знам как ще ти изгори светодиод, ама карай. Ако случайно някой те блъсне или ти се блъснеш, има застраховки. Или ти си от тия, дето пестят и от застраховки? *** ти е логиката. Освен всичко друго има и гаранция. Ще е прецакване, ако ти сложат светодиода като консуматив, което не е така, защото той живее многократно повече от цялата ***, която си купил. Изобщо не може да ме убедиш, че е по-добре да ползвам обикновена халогенна крушка вместо ксенон или някакви по