IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Седем е щастливото число на Audi

Немската марка залага на седем бъдещи технологии в автомобилите си.

Седем е щастливото число на Audi


Audi публикува брошура, представяща седем бъдещи технологии на марката. Някои от тях са в ранен етап на развитие, но други вече се появяват в новите им модели. Инженерите на немската компания си сътрудничат и с други стратегически партньори за разработката на иновациите.

Новите технологии на Audi касаят следните области:

1. Пилот при паркиране в гараж или паркинги с много места. Това не е просто асистент, подпомагащ водача, когато насочва автомобила, а своеобразен скенер на мястото за паркиране. Асистентът предпазва возилото от докосване на други коли или предмети. Системата работи на принципа на обмен на данни при подхода към паркинга, където компютърът комуникира, посредством WLAN (мрежа) с множеството датчици в колата и след това насочва автоматично автомобила към свободното място.

2. Audi се концентрира над усъвършенстването на бъдещите си серийни електромобили. Инженерите работят над e-tron технологиите и в частност върху безкабелно зареждане на акумулаторите. Изобретението ще позволи възстановяване на батериите, без да се налага включване на контакти към ел. мрежата. Зареждането ще става посредством конструкция, намираща се под земята, генерираща променливо магнитно поле, управлявано от инсталирана в автомобила индукционна бобина. Иновацията няма да се влияе от атмосферните условия и може да се използва в мокро време и при дъжд. Новата разработка ще се появи до няколко години.

3. Друга новост от Audi са осветителните тела (фарове, стопове и др.) базирани на технологията OLED. Става дума за приложението на по-ефективни светодиодни фарове и светлини. Audi вече демонстрира първия в света автомобил с подобна светодиодна оптика. OLED при Audi R8 Concept представлява нещо като дисплей със стотици триъгълни малки светлинки, които очертават контурите на автомобила. OLED екраните се подреждат и синхронизират, така че могат да превърнат задната част в анимирана повърхност. Технологията е по-съвършена от познатите LED (светодиодни светлини). Тя може да се ползва и за интериора на автомобила. Според конструкторите прехода от LED към OLED ще стане през следващите две години.

4. Моделите на Audi ще станат по-леки и безопасни, благодарение използването на „хибридни материали за корпуса“, което означава комбиниране на алуминий с нови материали (предимно въглеродни влакна), които се наричат CFRP (сarbon fiber reinforced plastic) структура. Предстои Audi да започне производството на Multimaterial Space Frame (шаси от различни сплави), което комбинира алуминий, стомана и подсилени пластични компоненти.

5. Подсилени FRP спирални пружини. Това са пружините на окачването, които ще се изработват не от стомана, а от стъкломат и смола по специална технология. Новите пружини са по-леки с 40% в сравнение с конвенционалните. Те вече са намерили приложение в състезателния прототип Audi R8 E-TRON, който бе представен вчера.

6. Сензорен панел за управление Multitouch. В оборудването на следващите генерации от марката ще има иновативна мултимедийна система. Контрола на различните функции ще става с леко докосване. Системата ще осъществява обратна връзка, посредством тактилни усещания. Предвиждат се и разнообразни гласови функции.

7. Предусещащо, интелигентно окачване. Системата използва камера със сензори и лазерни скенери, които идентифицират авансово неравностите по настилката. На база подадената информация, компютърът активира окачването на автомобила, което се адаптира мигновено към пътя. Системата е в състояние да компенсира дупки и неравности от 20-ина метра, така че да осигури максимален комфорт и сигурна возия. Подобна система би имала безкрайно много работа по пътищата на България ... Дали няма да се преумори?!

0 от 500
  • #9
    8 rate up comment 17 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Това със зареждането на батериите от разстояние първо го споменаха Тойота.OLED технологията няма нищо общо с Ауди или с Германия.Тя е патентована от Samsung.Другото са бла-бла PR-тъпотии.
  • #8
    15 rate up comment 5 rate down comment
    jok ( преди 13 години )
    дошко,*** и през интернет мрежата засмърдява да знаеш,отивам да отворя прозореца
  • #7
    15 rate up comment 9 rate down comment
    Александър ( преди 13 години )
    Такива марки като Хюндай и Киа са парадокс.
  • #6
    16 rate up comment 4 rate down comment
    - ( преди 13 години )
    къде ли отиват нещата... след като добре оборудвана кола от среден клас 94 година все още има неща които 2012 година все още се смятат за екстри когато отидеш да си поръчаш нова кола среден клас....
  • #5
    19 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Това със зареждането на батериите от разтояние е велико.
  • #4
    22 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    На къде отиват нещата. Сигурно дори не можем да предположим какви ще са колите след 10г. Анимирани фарове и интериор, колата може и сама да те кара от дома до работата. Щом вече дупките ще следи за какво става въпрос.
  • #3
    21 rate up comment 11 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Карам БМВ и съм фен на марката но се кефя много и на Ауди. Това с OLED и пружините е супер. Остава да акцентират на задното предаване при куатро и скачам при тях :)
  • #2
    23 rate up comment 8 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Миризлив къде ти такива неща в Хюндай там екстрите стигат то климатик, ел.стъкла и централно заключване. Е новия и30 може и парктроник да има вече.
  • #1
    18 rate up comment 38 rate down comment
    Дошо ( преди 13 години )
    *** и с нови технологии си остава ***.Точка