IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Турбодизеловият хибрид на Audi за Льо Ман

R18 e-tron quattro има KERS, електромотори, маховик, 510 к.с. и 4х4

Турбодизеловият хибрид на Audi за Льо Ман


Турбодизеловият хибрид на Audi, който ще участва в престижния клас LMP1 на Световния шампионат по издържливост и респективно в “24 часа на Льо Ман” се казва R18 e-tron quattro.

Автомобилът е претъпкан с нови технологии на задвижване. Audi е-Tron R18 Quattro е пионер в света на състезателните прототипи, защото е първия дизелов хибрид с Quattro система за задвижване на всички колела. С него марката възражда наименованието “quattro” към спортните си автомобили. Така Audi продължава славните традиции, поставени от рали колата Audi Quattro, която бе непобедима през 80-те години.

Болидът бе представен вчера в Мюнхен, заедно с конвенционалния R18 ultra. Шефът на спортния отдел Волфганг Улрих пристигна безшумно пред публиката, карайки на електричество. „Разработването на хибридна технология за Льо Ман е огромно предизвикателство. Първите резултати ни окуражават“, каза той.

Системата на Audi се различава от тази на основния конкурент в класа - Toyota. Немците използват маховик и дизелов мотор, а японците разчитат на кондензатор и бензинов двигател.

е-Tron R18 Quattro е оборудван със системата KERS (kinetic energy recovery braking system), която е монтирана на предната ос. Системата изпраща енергия, развъртайки маховика, а от тям тя се връща към електромоторите, задвижващи предните колела. Енергията от маховика може да се използва при ускорения над 120 км/ч. Междувременно, V6 TDI двигателят, който генерира 510 к.с. предава тази мощност към задните колела. Системата с маховик и KERS функционира на принципа, използван от Porsche в техния 911 GT3 R Hybrid. Той обаче не работи независимо на електричество, а разчита на бензиновия двигател отзад. Маховичният акумулатор е разработен от Williams Hybrid Power.

За състезанията по издържливост, регламентът на FIA има определени ограничения касаещи задвижването на четирите колела. Правилата позволяват между две активирания на спирачките към предните колела да се трансферират максимум 500 Кj (около 70 к.с.). По принцип задвижването на четирите колела осигурява много по-сигурно поведение на автомобила. Очевидно Audi са извлекли максимума от допустимото. За да компенсират увеличеното от хибридната система тегло конструкторите са направили първата по рода си скоростна кутия, с корпус от кевлар.

Освен с R18 e-tron quattro, Audi подготвя за участие и R18 Ultra. Това е идентичен модел, но без хибридно задвижване. От тима обявяват, че R18 Ultra е най-лекият прототип, който някога е заставал на старта на Льо Ман.

R18 e-tron quattro ще направи своя дебют в 6-часовото състезание на пистата „Спа-Франкоршамп“ (Белгия) на 5 май, след което предстои класическото „24 часа на Льо Ман“. Във Франция Audi Sport Team ще се бори за нова победа с два прототипа R 18 e-tron quattro и два R18 ultra.

Тагове: Audi R18 e-tron Quattro
0 от 500
  • #20
    2 rate up comment 4 rate down comment
    Пропов ( преди 13 години )
    А резервна гума ще има ли!?
  • #19
    2 rate up comment 4 rate down comment
    Propov ( преди 13 години )
    "Audi - vorsprung durch man's foolish"Ама се смях...Сигурно са ме чули чак във ВАГен груп!Ама да не се сърдят-нека весело да става!То тях,ако не ги приемаш от към веселата страна,просто няма как иначе да ги приемеш...ХАхАХА!Аре да продължават да ни веселят така!
  • #18
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Cenitell ( преди 13 години )
    бавареца, а освен това в Аудито няма да се върти и електромера :),шегувам се.Преди години имаше съобщение-не помня от коя фирма, за опитно или теоретично предложение с маховик,използван за тръгване ,след кратко спиране
  • #17
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Audi - vorsprung durch man's foolish
  • #16
    7 rate up comment 0 rate down comment
    бавареца ( преди 13 години )
    според мен има и маховик и електромотори. маховика замества батерията в стандартните хибриди като акумулатор на енергия. той се върти с 30-40000 оборота предполагам и енергията му се подава и отнема най добре с електромотори - иначе ще трябва някакъв вид CVT.
  • #15
    8 rate up comment 2 rate down comment
    Чичо Митко ( преди 13 години )
    Незнам срещу кого ще се състезават обаче! Следкато от Пежо напуснаха ЛьоМан мисля, че ще си рекламират колата само!
  • #14
    6 rate up comment 1 rate down comment
    Cenitell ( преди 13 години )
    Котоошу, не те разбирам,:),напиши си въпроса за да ти отговоря,разсмя ме
  • #13
    5 rate up comment 7 rate down comment
    Kотоошу ( преди 13 години )
    Ценител на чесън за какви технологии и Трътка ми плямпа,ш.
  • #12
    9 rate up comment 1 rate down comment
    :) ( преди 13 години )
    Мамка му не ви ли писна да се обиждате ?
  • #11
    7 rate up comment 12 rate down comment
    Cenitell ( преди 13 години )
    Куатрото не е нещо особено, а просто това е запазеното наименование за 4х4 на Ауди-когато е с тип Торсен междинния диференциял.А "непобедимото" Ауди бе победено и затова се отказа, от по-лекото Пежо 201 или 204. Сега между Тойота и Ауди щдано да стане интересна битката на технологиите