IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Турбодизеловият хибрид на Audi за Льо Ман

R18 e-tron quattro има KERS, електромотори, маховик, 510 к.с. и 4х4

Турбодизеловият хибрид на Audi за Льо Ман


Турбодизеловият хибрид на Audi, който ще участва в престижния клас LMP1 на Световния шампионат по издържливост и респективно в “24 часа на Льо Ман” се казва R18 e-tron quattro.

Автомобилът е претъпкан с нови технологии на задвижване. Audi е-Tron R18 Quattro е пионер в света на състезателните прототипи, защото е първия дизелов хибрид с Quattro система за задвижване на всички колела. С него марката възражда наименованието “quattro” към спортните си автомобили. Така Audi продължава славните традиции, поставени от рали колата Audi Quattro, която бе непобедима през 80-те години.

Болидът бе представен вчера в Мюнхен, заедно с конвенционалния R18 ultra. Шефът на спортния отдел Волфганг Улрих пристигна безшумно пред публиката, карайки на електричество. „Разработването на хибридна технология за Льо Ман е огромно предизвикателство. Първите резултати ни окуражават“, каза той.

Системата на Audi се различава от тази на основния конкурент в класа - Toyota. Немците използват маховик и дизелов мотор, а японците разчитат на кондензатор и бензинов двигател.

е-Tron R18 Quattro е оборудван със системата KERS (kinetic energy recovery braking system), която е монтирана на предната ос. Системата изпраща енергия, развъртайки маховика, а от тям тя се връща към електромоторите, задвижващи предните колела. Енергията от маховика може да се използва при ускорения над 120 км/ч. Междувременно, V6 TDI двигателят, който генерира 510 к.с. предава тази мощност към задните колела. Системата с маховик и KERS функционира на принципа, използван от Porsche в техния 911 GT3 R Hybrid. Той обаче не работи независимо на електричество, а разчита на бензиновия двигател отзад. Маховичният акумулатор е разработен от Williams Hybrid Power.

За състезанията по издържливост, регламентът на FIA има определени ограничения касаещи задвижването на четирите колела. Правилата позволяват между две активирания на спирачките към предните колела да се трансферират максимум 500 Кj (около 70 к.с.). По принцип задвижването на четирите колела осигурява много по-сигурно поведение на автомобила. Очевидно Audi са извлекли максимума от допустимото. За да компенсират увеличеното от хибридната система тегло конструкторите са направили първата по рода си скоростна кутия, с корпус от кевлар.

Освен с R18 e-tron quattro, Audi подготвя за участие и R18 Ultra. Това е идентичен модел, но без хибридно задвижване. От тима обявяват, че R18 Ultra е най-лекият прототип, който някога е заставал на старта на Льо Ман.

R18 e-tron quattro ще направи своя дебют в 6-часовото състезание на пистата „Спа-Франкоршамп“ (Белгия) на 5 май, след което предстои класическото „24 часа на Льо Ман“. Във Франция Audi Sport Team ще се бори за нова победа с два прототипа R 18 e-tron quattro и два R18 ultra.

Тагове: Audi R18 e-tron Quattro
0 от 500
  • #10
    16 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Дошоооо,Дошо.....много си ***!!!!
  • #9
    9 rate up comment 2 rate down comment
    Чекора / Мамуля ( преди 13 години )
    Автожурналистите, тая КЕРС система с маховик ли е или с електромотори? Няма как да е и с двете. Влагайте малко мисъл в това което пишете, т.е. превеждате.
  • #8
    6 rate up comment 5 rate down comment
    бавареца ( преди 13 години )
    да сещам се - ти вече няколко пъти казваш че говоря глупости и никога не си обяснил защо. а за кондензаторите не видях тук поне някой да е по в час. ако не съм прав кажи кое мнение за тях ми е неправилно и кой е казал по правилно. пълно е с такива дето само приказват колко били глупави и некадърни другите. *** на стадиона и ще си намериш приятели. но докато не си сложиш ник и не те запомним с някоя умна приказка - си абсолютно безинтересен - но май ти е трудно да ми разбереш логиката.
  • #7
    8 rate up comment 6 rate down comment
    до бавареца ( преди 13 години )
    ООО,пак се надценява6! Не си толкова интересен, за да си следим знанията. Просто исках да ти каgа,4е не6то нау4ено оттук-оттам не те прави капацитет.Но ако ти харесва - както иска6.Не е ло6о от време на време да си следи6"рейтинга" под коментарите, но както иска6.Преди няколко дни спори пак с някой за кондензатори и суперкондензатори.Верно бе,4е другия не бе6е в 4ас, но и ти си "псевдо" по тая тема.Аз пове4e 4ета и по4ти никога не пи6а.Просто ти ме провокира,и то не от днес.И недей с рогата !
  • #6
    11 rate up comment 12 rate down comment
    бавареца ( преди 13 години )
    ооо не, глупости не говоря, само понякога се заяждам с някой - случва се - тук е пълно с *** като теб. сега малко по учтиво - кое точно бе глупост за маховика? и ако искаш на теб пък да ти следим "умнотиите" - сложи си един ник да видим дали поне една умна мисъл има в главата ти.
  • #5
    32 rate up comment 7 rate down comment
    jok ( преди 13 години )
    Не се сещам шампионат ,във който Ауди да участват и да не са сред фаворитите,номера на автомобила от снимката потвърждава донякъде това твърдение.Дано и тази година вземат льо ман.
  • #4
    20 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    vorsprung durch technik
  • #3
    19 rate up comment 6 rate down comment
    До бавареца ( преди 13 години )
    Баварец,не си надскачай капацитета! Колкото пъти прочета нещо от теб, обикновенно е глупост.Толкова си далеч от тези неща- говори за тапицерия,дизайн,АутоБилд и подобни.Понякога човек не може да прецени сам къде е границата, от който става просто смешен.А немците не ги мисли - спечелили са толкова пъти 24 на ЛеМан,колкото всички останали заедно не са успели.Ето, това е по-лесно:отваряш Google и проверяваш - за това би трябвало да ти стигне капацитета!
  • #2
    12 rate up comment 24 rate down comment
    бавареца ( преди 13 години )
    това за маховика е доста стара идея дето не си знае произхода сигурно - но едва ли е на ауди. но май немците последни ще си направят суперкондензатор и ще карат на маховици до тогава.
  • #1
    26 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    bravo! az vqrvam che pak ste pobedqt... mnogo dobri idei imat poslednite 10 godini...