IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Колите от Ловеч тръгнаха

Днес се състоя официалното откриване на автомобилния завод на Литекс Моторс, където се произвеждат автомобилите с марка Great Wall.

Колите от Ловеч тръгнаха


Новопостроеният завод за автомобили в ловешкото село Баховица заработи. От днес официално в България след 16-годишно прекъсване отново се произвеждат автомобили. Те са китайски на автомобилния гигант Great Wall Motor (GWM), който е партньор на българската компания Литекс моторс.

Серийното производство на автомобилите стартира на пълни обороти веднага след откриването. Първоначално в Баховица ще сглобяваме три модела на Great Wall Motor, които ще се продават както у нас така и в чужбина. Моделите са сертифицирани във Великобритания, покриват нормата Евро 5 и европейските стандарти за безопасност.

Още през следващата година, заедно с компактният Voleex С10, кросовърът Hover H5 и пикапът Steed, на поточните линии в Баховица ще бъдат качени моделите Voleex С30, Voleex C20R и Hover H6 (виж галерията със снимки).

Планът предвижда произведените у нас коли първоначално да задоволяват търсенето в България и околните страни, а след това и останалите страни в Европа.

В завода към момента са заети над 120 души, като средната възраст на операторите е 19 години, а на инженерите е 25 години.

Плановете предвиждат през 2012 година в завода да бъдат произведени около 2000 коли. До 2014 година, когато в Баховица ще работят около 2000 души, капацитетът на завода трябва да достигне производството на 50 000 автомобила. Те ще се продават в цяла Европа. Ще се произвеждат и автомобили Great Wall с десен волан, които ще се изнасят за пазара на Великобритания.




До момента в предприятието са инвестирани 55 000 000 лева, като тази сума не включва земята, на която е изградено. През следващите две години инвестицията трябва да достигне 150 - 170 000 000 лева.

Завършен е първият етап на завода - цехът в който се сглобяват колите. През 2014 година, трябва да бъде завършен и етап две, който включва заваръчен и бояджийски цех.

Марката вече има 17 дилърски центъра в България, а клиентите й са над 300 (автомобили доставени от Китай). Дилърства има още в Албания, Черна гора и Македония, а в момента се изгражда и шоурум в Сърбия.

Обмисля се и възможността за дилърство в Румъния, но както знаете там се произвеждат автомобилите на най-големият конкурент на китайската марка - Dacia.

По повод бъдещото конкуриране между двете марки, маркитинг директорът на Литекс Моторс Иво Деков заяви: "Убеден съм, че българчетата в нашия завод могат да правят по-качествени автомобили от румънските или сръбските си връстници".

Той допълни, че България е избрана, тъй като се намира на стратегическо място, има сравнително евтина работна ръка и е част от ЕС.

Стана ясно още, че предстои да бъдат проведени разговори с български доставчици и производители на части и компоненти, които да станат част от проекта.

На събитието присъстваха Ван Фън Йн, президент и изпълнителен директор на GWM, Гуо Йеджоу, посланик на Китай в България, министърът на икономиката Трайчо Трайков и премиерът Бойко Борисов, който преряза лентата на първият произведен у нас автомобил Great Wall.

"Поне милиард евро китайски инвестиции ще влязат в България, а този завод е първата стъпка. Най-хубавото е, че от всеки изнесен навън автомобил държавата ще печели", заяви Борисов.


GWM е единственият китайски автомобилен производител с типово одобрение на продуктите си за продажба на територията на Европейската общност. Компанията е най-големият частен производител на автомобили в Китай и износител от азиатската страна. Оперира на най-големия автомобилен пазар в света, като реализира автомобилите си Great Wall в над 120 страни по целия свят – Европа, Близкия Изток, Африка, Централна и Южна Америка, Азия, Австралия и др.

Още по темата:

В Кухнята на колите от Ловеч

Два нови модела на Great Wall за 2012 година


Great Wall прави технологичен център в Европа


Великобритания е ключов пазар за автомобилите от Ловеч


Колите от Ловеч ще вървят и на газ

Цените на ловешките автомобили


Съвместни предприятия на Great Wall Motor Co. с немци

Тагове: Great Wall
0 от 500
  • #11
    36 rate up comment 4 rate down comment
    Пламен ( преди 12 години )
    Има ли значение от къде минават контейнерите, като не ги давате Вие парите за транспортирането им? А да сте чувал, че Бургас е по-близко от Варна по морски път? А да сте чувал,че пристанище Бургас е по-удобно от пристанище Варна с по-късия си подход за маневриране на корабите и съответно спечелване на време за товаро-разтоварни дейности? Май не!със здраве
  • #10
    39 rate up comment 6 rate down comment
    Нисанчо ( преди 12 години )
    Успех и резултатите да надминат всички очаквания - за надеждност, сигурност, брой продадени автомобили, инвестиции...!
  • #9
    31 rate up comment 13 rate down comment
    Danko ( преди 12 години )
    Много добра новина, ама къде се поточните линии!?!? виждам некви стойки за купета ... По тв-то по друг начин изглеждаха чуждите авто заводите сякаш. И защо пак мафиотски всичките части минават с контейнери през Порт Бургас, а не през Варна, след като Ловеч е в Северна България и е по евтино.
  • #8
    37 rate up comment 7 rate down comment
    Пламен ( преди 12 години )
    браво, нека повече такива новини радват българския народ. дано не бъде само завод за окомплектоване на коли, но и производство на части, изследователски център и всичко съпътстващо автомобилното производство, което пък от свия страна да докара и други производители тук. ако имах финансова възможност с удоволствие бих си купил един такъв автомобил със здраве на всички и успех!!!
  • #7
    42 rate up comment 6 rate down comment
    Cenitell ( преди 12 години )
    Поздравления до всички! Това е един от начините за (повторен) опит за българско производство, то би станало наше, ако някой скорошен ден се изкупи контролия пакет на фирмата. Всички фирми са почнали така-със сглобяване на познати изкопирани, полуплатени, полукопирани разработки на детайлите.Успех!
  • #6
    55 rate up comment 7 rate down comment
    NANI ( преди 12 години )
    Това е хубава новина,която може да ни радва за разлика от това как Бугати например пуснали нов модел. Като се замисля преди години можеше и да се направи завод на Хюндай,но оня ****ераст Станишев и компания с всички сили не допуснаха това
  • #5
    32 rate up comment 23 rate down comment
    187 ( преди 12 години )
    къде го тоя милиард инвестиции бе ***, оф ядосах се, извинявам се, не е по темата...лентички ***...и за тоя завод ли на теб да благодарим бе, *** ***?
  • #4
    58 rate up comment 7 rate down comment
    Great Wall ( преди 12 години )
    *** tap , vmesto da se radva6 4e na horata se osiguriava rabota ti zloradtsva6 .... aman ot takiva kato teb
  • #3
    53 rate up comment 6 rate down comment
    Стоян ( преди 12 години )
    Успех на начинанието!
  • #2
    32 rate up comment 36 rate down comment
    дилър ( преди 12 години )
    120 души на по 19 години - с *** цвят на кожата повечето и средно образование!2014г. бояджийски и заваръчен цех!17 дилърски центъра с продадени 300 автомобила от Китай!След две години автомобилите ставали 50 000 от 2000 тази година несглобени, щото търсенето от 300 не гарантира такава бройка, а хората две хиляди или десет пъти повече!!!Тия за балъци ли ни вземат - два цеха и един склад, за да са със сертификат на европейски производител, това е!