IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Колите от Ловеч тръгнаха

Днес се състоя официалното откриване на автомобилния завод на Литекс Моторс, където се произвеждат автомобилите с марка Great Wall.

Колите от Ловеч тръгнаха


Новопостроеният завод за автомобили в ловешкото село Баховица заработи. От днес официално в България след 16-годишно прекъсване отново се произвеждат автомобили. Те са китайски на автомобилния гигант Great Wall Motor (GWM), който е партньор на българската компания Литекс моторс.

Серийното производство на автомобилите стартира на пълни обороти веднага след откриването. Първоначално в Баховица ще сглобяваме три модела на Great Wall Motor, които ще се продават както у нас така и в чужбина. Моделите са сертифицирани във Великобритания, покриват нормата Евро 5 и европейските стандарти за безопасност.

Още през следващата година, заедно с компактният Voleex С10, кросовърът Hover H5 и пикапът Steed, на поточните линии в Баховица ще бъдат качени моделите Voleex С30, Voleex C20R и Hover H6 (виж галерията със снимки).

Планът предвижда произведените у нас коли първоначално да задоволяват търсенето в България и околните страни, а след това и останалите страни в Европа.

В завода към момента са заети над 120 души, като средната възраст на операторите е 19 години, а на инженерите е 25 години.

Плановете предвиждат през 2012 година в завода да бъдат произведени около 2000 коли. До 2014 година, когато в Баховица ще работят около 2000 души, капацитетът на завода трябва да достигне производството на 50 000 автомобила. Те ще се продават в цяла Европа. Ще се произвеждат и автомобили Great Wall с десен волан, които ще се изнасят за пазара на Великобритания.




До момента в предприятието са инвестирани 55 000 000 лева, като тази сума не включва земята, на която е изградено. През следващите две години инвестицията трябва да достигне 150 - 170 000 000 лева.

Завършен е първият етап на завода - цехът в който се сглобяват колите. През 2014 година, трябва да бъде завършен и етап две, който включва заваръчен и бояджийски цех.

Марката вече има 17 дилърски центъра в България, а клиентите й са над 300 (автомобили доставени от Китай). Дилърства има още в Албания, Черна гора и Македония, а в момента се изгражда и шоурум в Сърбия.

Обмисля се и възможността за дилърство в Румъния, но както знаете там се произвеждат автомобилите на най-големият конкурент на китайската марка - Dacia.

По повод бъдещото конкуриране между двете марки, маркитинг директорът на Литекс Моторс Иво Деков заяви: "Убеден съм, че българчетата в нашия завод могат да правят по-качествени автомобили от румънските или сръбските си връстници".

Той допълни, че България е избрана, тъй като се намира на стратегическо място, има сравнително евтина работна ръка и е част от ЕС.

Стана ясно още, че предстои да бъдат проведени разговори с български доставчици и производители на части и компоненти, които да станат част от проекта.

На събитието присъстваха Ван Фън Йн, президент и изпълнителен директор на GWM, Гуо Йеджоу, посланик на Китай в България, министърът на икономиката Трайчо Трайков и премиерът Бойко Борисов, който преряза лентата на първият произведен у нас автомобил Great Wall.

"Поне милиард евро китайски инвестиции ще влязат в България, а този завод е първата стъпка. Най-хубавото е, че от всеки изнесен навън автомобил държавата ще печели", заяви Борисов.


GWM е единственият китайски автомобилен производител с типово одобрение на продуктите си за продажба на територията на Европейската общност. Компанията е най-големият частен производител на автомобили в Китай и износител от азиатската страна. Оперира на най-големия автомобилен пазар в света, като реализира автомобилите си Great Wall в над 120 страни по целия свят – Европа, Близкия Изток, Африка, Централна и Южна Америка, Азия, Австралия и др.

Още по темата:

В Кухнята на колите от Ловеч

Два нови модела на Great Wall за 2012 година


Great Wall прави технологичен център в Европа


Великобритания е ключов пазар за автомобилите от Ловеч


Колите от Ловеч ще вървят и на газ

Цените на ловешките автомобили


Съвместни предприятия на Great Wall Motor Co. с немци

Тагове: Great Wall
0 от 500
  • #31
    27 rate up comment 7 rate down comment
    Ime ( преди 12 години )
    "Дилърства" "суперкар" "аутоматик"...*** напоследък къртите с правилен български....А за завода...паживьом- увидим. И на мен ми се срува малко вятър работа, но пък познавам лично един от инженерите, който ми вдъхва доверие...надявам се да успеят.Времето ще покаже каква е истината. Сега и да плюете- файда нема!
  • #30
    28 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    I tova 6te stane!
  • #29
    38 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    И за да започнат продажбите и да подпомогнат завода, хубаво ще бъде да купят за правителството такива коли и особено за цялата родна полиция!!!
  • #28
    22 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    t.t.ta ibat ***.
  • #27
    25 rate up comment 7 rate down comment
    t.t. ( преди 12 години )
    unikalno izqvlenie na Boiko ......nai-hubavoto e 4e s vseki prodaden avtomobil navun Durjavata"TOEST TOI" 6te PE4ELI....
  • #26
    26 rate up comment 8 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    Бъчваря ли бе!Този който обясняваше как фиестата му не горяла и грам масло.Само от тази изцепка може да се сетите,че той никога не е карал кола.Със сигурност е бедно *** без книжка.
  • #25
    32 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    Predlagam VSI4KI da 6IBAME ba4varia v *** !!!!Zaradi takiva kato nego sme na tozi hal. 6IBAITE BA4VARIA.
  • #24
    43 rate up comment 7 rate down comment
    писна ми от злобари ( преди 12 години )
    19 годишни работници, и какво лошо има в това. Млади надъхани, ентузиазирани, енергични и сръчни млади хора да си вършат успешно работата. Или пак да плуем като тоя *** Бъчваря, защото нямаме какво друго да правим. Ти като си на 30 и косур и не си се развил все още кой ти е виновен. Нали и те са хора и трябва да почнат от някъде. Сигурно не е лесно да се сглобява един автомобил, но иначе много знаем да критикуваме хората, без дори да сме се сблъскали с това.
  • #23
    29 rate up comment 13 rate down comment
    бъчваря ( преди 12 години )
    А на тоя със собствения бизнес да си го завре отзад, където му е мястото. Писна ми от *** като вас, дето си нямат грам понятие от живота и от това, как се изкарва прехрана.
  • #22
    27 rate up comment 14 rate down comment
    бъчваря ( преди 12 години )
    Абе пишлемета, понатрупайте малко опит и тогава изказвайте глупавите си мнения. Съжалявам момчетата на по 19, дето ще им вземат здравето за нищо. Това е. Няма да ме убедиш в обратното, освен ако не покажат фиш за 2000 лева заплата. Тогава ще се извиня на Гришата и хората му!