IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Кои са най-чистите и най-отровните автомобили?

Изследване на американска компания откри опасни химически елементи в колите

Кои са най-чистите и най-отровните автомобили?

Мнозина твърдят, че салоните на по-евтините автомобили миришат отвратително. Вярно, след като отвориш прозореца тази миризма изчезва, но това не означава, че водачът и пътниците не са подложени на опасност. Причината е, че за производството на нови коли се използватт редица химически елементи, които се натрупват и попадат в организма на возещите се.


Изследване на американския интернет-портал HealthyStuff изследва повече от 800 автомобили и състави рейтинг на „най-чистите” и съответно „най-отровните” коли. Учените са проверили машините за наличието на бром, хром и други тежки метали, както и за тяхната концентрация. Изследвани са най-вече волана, жабката, таблото, ръчката на скоростна кутия, седалките и вратите, тоест местата, до които водачът и пътниците най-често се докосват.



На първо и трето място в допитването са модели на Honda, а на пето и шесто – на Acura, която е американското подразделение на японския производител. За „най-чисти автомобили” бяха обявени Civic и CR-Z, които печелят благодарение на решението на Honda да се откаже от употребата на полихлорвинил (PVC) в частите от купето. Сериозна критики търпят Mitsubishi Outlander Sport, при който е открита завишена концентрация на бром, както и Nissan Versa, който е сравнен от изследователите с басейн, пълен с хлор.


След изследването учените дават съвети как да се избегне максимално допира с отровните материали в автомобила. При всяка възможност купето трябва да се проветрява преди пътуване, но и да се държи затворено при по-дълго излагане на слънчеви лъчи.

0 от 500
  • #56
    2 rate up comment 6 rate down comment
    бъчваря ( преди 12 години )
    Какво общо има Фокус с тая новина? При Фокус материалите са антибактериални. Тя е една от малкото коли със сертификат за това. Освен това, седалките се произвеждат от рециклирани материали. При останалите модели тапицерията е също с антибактериални и антиалергични материали. Точно Форд пък са фирмата, обръщаща голямо внимание на това. Поне при Европейското подразде Фокус комби е избора на редактора Себастиян Ренцеление бе така. А в АБ прочетох само това, че Фокус е надежден с добро оборудване за сигурност, превъзходно окачване, управление и ниски разходи за поддръжка. Точно затова и редакторът, който е на 34 години, го предпочита. А ако си говоримй за пластмасите, то дай ми пример за конглокентен автомобил с по-добри материали. Не говоря за автомобили, претендиращи да са премиум и струващи поне 20 % повече, а за автомобили от неговия ранг и неговото поколение. Защото ако ще сравняваме материалите, то нека сравняваме едни и същи поколения или поне автомобили след последен фейслифт.
  • #55
    1 rate up comment 6 rate down comment
    бъчваря ( преди 12 години )
    Сори за неразбрания текст, ще се опитам пак да го напиша.
  • #54
    2 rate up comment 6 rate down comment
    бъчваря ( преди 12 години )
    Какво общо има Фокус с тая новина? При Фокус материалите са антибактериални. Тя е една от малкото коли със сертификат за това. Освен това, седалките се произвеждат от рециклирани материали. При останалите модели тапицерията е също с антибактериални и антиалергични материали. Точно Форд пък са фирмата, обръщаща голямо внимание на това. Поне при Европейското подразде Фокус комби е избора на редактора Себастиян Ренцеление бе така. А в АБ прочетох само това, че Фокус е надежден с добро оборудване за сигурност, превъзходно окачване, управление и ниски разходи за поддръжка. Точно затова и редакторът, който е на 34 години, го предпочита. А ако си говоримй за пластмасите, то дай ми пример за конглокентен автомобил с по-добри материали. Не говоря за автомобили, претендиращи да са премиум и струващи поне 20 % повече, а за автомобили от неговия ранг и неговото поколение. Защото ако ще сравняваме материалите, то нека сравняваме едни и същи поколения или поне автомобили след последен фейслифт.
  • #53
    7 rate up comment 2 rate down comment
    до:до Приус ( преди 12 години )
    ***,тези лъжи ги пущай в махалата.Не знам дали си е купил или не някой Приус,но ти си последния *** на който някой от Тойота ще даде отчет колко бройки са продадени от някой модел.Това е фирмена тайна *** и никой служител няма да е сподели с теб.Само за протокола да ти кажа,че в София има таксита Приус 3.Миналата година лятото по морето мярнах няколко.Януари месец бях в Смолян и Пампорово.Видях два Приуса 3.Хайде другия път,като лъжеш бъди по-убедителен нещастнико беден.
  • #52
    6 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    Така,като гледам отново японските автомобили са на първите 6 места.Значи не само по-надеждни,но и по-безопасно за хората в купето.Само се чудя къде са прехвалените немски премиум марки?Хем скъпи,хем трошливи и за капак вредни.Явно вредните материали са по-скъпи и за това цените са им така надути.
  • #51
    4 rate up comment 6 rate down comment
    до Приус ( преди 12 години )
    Кога си купил Приус 3,бе ***?Вчера звънах в Тойота и там казват,че още няма поръчан в БГ Приус 3.
  • #50
    7 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    Таралясници са фордовете.Изклинчи 2 лева от майка си и си купи АБ,да прочетеш какво пишат за Фокус 2009,пълна трагедия,особено салона и моторите.
  • #49
    2 rate up comment 6 rate down comment
    бъчваря ( преди 12 години )
    Момченцата с големите кочини се засегнаха и почнаха да говорят за секс. Явно потентността им не е наред. И как да е наред с тия пръдливи таралясници, дето си мислят че карат, но всъщност през по-голямата част от времето се возят в градския транспорт и автомобила на колегата.
  • #48
    13 rate up comment 5 rate down comment
    Приус ( преди 12 години )
    Радва ме, че колата, която съм си купил Приус 3 е на второ място и е една от най-безвредните за пътниците и шофьора.Това е още едно доказателство, че Тойота мислят за клиентите си.
  • #47
    13 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    Къде видяхте,че Форд имал най-добрите салони.Това поредната измислица на бъчваря ли е.Абе тя неговата Фиеста ще се окаже,че е уникат на автомобилостроенето.Във всичко е най-най и най-важното е че само бъчваря си пърди в нея,включва копчето за рециркулация на въздуха в купето и се наслаждава на собствените си аромати.Чуждите не му харесвали и за това си мирише само своите.Абе като гледам обгазяванията от Гюргево много зле са му се отразили...