IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Кои са най-чистите и най-отровните автомобили?

Изследване на американска компания откри опасни химически елементи в колите

Кои са най-чистите и най-отровните автомобили?

Мнозина твърдят, че салоните на по-евтините автомобили миришат отвратително. Вярно, след като отвориш прозореца тази миризма изчезва, но това не означава, че водачът и пътниците не са подложени на опасност. Причината е, че за производството на нови коли се използватт редица химически елементи, които се натрупват и попадат в организма на возещите се.


Изследване на американския интернет-портал HealthyStuff изследва повече от 800 автомобили и състави рейтинг на „най-чистите” и съответно „най-отровните” коли. Учените са проверили машините за наличието на бром, хром и други тежки метали, както и за тяхната концентрация. Изследвани са най-вече волана, жабката, таблото, ръчката на скоростна кутия, седалките и вратите, тоест местата, до които водачът и пътниците най-често се докосват.



На първо и трето място в допитването са модели на Honda, а на пето и шесто – на Acura, която е американското подразделение на японския производител. За „най-чисти автомобили” бяха обявени Civic и CR-Z, които печелят благодарение на решението на Honda да се откаже от употребата на полихлорвинил (PVC) в частите от купето. Сериозна критики търпят Mitsubishi Outlander Sport, при който е открита завишена концентрация на бром, както и Nissan Versa, който е сравнен от изследователите с басейн, пълен с хлор.


След изследването учените дават съвети как да се избегне максимално допира с отровните материали в автомобила. При всяка възможност купето трябва да се проветрява преди пътуване, но и да се държи затворено при по-дълго излагане на слънчеви лъчи.

0 от 500
  • #66
    1 rate up comment 4 rate down comment
    бъчваря ( преди 12 години )
    Ето ти статията:http://store.picbg.net/pubpic/8C/10/b59784caad6e8c10.jpgНякъде да пише за турбини? Пише за ниско ниво на маслото в картера, което може да доведе до повреда в лагерите. Е, твоята кола като я караш без масло, не се ли поврежда? Човекът ти казва, че няма по-лесен избор за него в тоя клас от Фокус. Някъде да пише за Хюндай, Фолксваген или Тойота като възможен избор на комби? Не. Пише ФОКУС! Дори да не е най-добрия избор за теб или други, то е достатъчно добър избор, за да не съжалява човек парите си. Получаваш бонус някоя друга хилядарка ( от по-ниската цена) + гаранция от една година. Какво повече искаш? Ами като и скаш нещо повече, вземи си Голф със същата надеждност на техниката, но за няколко хиляди повече. Защо пък не и чуплив i30? Лошо няма, главата ще си чупиш ти, а парите са твои. Що се отнася до мотора, бих казал, че точно при Форд пък звукът не дразни, а звучи спортно над 3-4000 об/мин. Миналото лято возих едно дете на 6 години по завоите на Шипка. Знаеш ли какво ми каза, като дадох малко газ по завоите? Тая кола звучала като спортна :) Щом едно 6 годишно дете ми го казва, няма нужда *** като теб да ми прави забележки за неща с които никога не е имал допир. Ако искаш, ще ти дам и запис от звука на мотора ми, само дето го записах с обикновен фотоапарат от 2005 година и сам се сещаш, че качеството е зле. Но който иска да чуе как звучи един 1.6 литров мотор на Форд, най-просто е да се разрови из You Tube. Сам ще потърся и ще ти пратя 1.6 литровата Фиеста.
  • #65
    5 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    Бъчварчето е същия ***.Забрави като пишеше тук,че си купил 5-6 годишна Фиеста изгодно (разбирай,че е поне 10 годишна).Сега ръси плоски лъжи как имал нова Фиеста и Фокуса бил с антибактриален.. нещо си.А бе,гьон ***,в АБ пишат,че салона е евтин и некачествен,че бензиновите мотори са шумни харчат много,че дизела износва лагери и хвърля турбини,че окачването е нетрайно.И това за Фокус от 2009,ужас!Какво ни пишеш глупости,бе голтак!
  • #64
    5 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    Келешчето с приусите цепи мрака!Казват му,че в БГ няма внесен нов Приус 3 от вносителя,той не само,че имал такава,но и видял няколко по морето.Голям филм!На бас,че не само няма нов ПРИУС 3,но и на море не е стъпвал.
  • #63
    3 rate up comment 6 rate down comment
    Triforce ( преди 12 години )
    В момента не мога да ти отговоря на въпроса, защото се качих на нова Тойота и проблемите почнаха още на 23 000 км. Но ако разполагам примерно с 1 милион лева и искам кола за 200 бона, може би ще я взема нова. Много е относително. Като имам 1 милион, тогава ще мога да ти отговоря. За момента мисля, че нова кола от магазина, особено в България си е набутвация. По-добре автомобил на 3 години от първият му собственик. Така цената е 60% от новата, а автомобилът практически е нов. Така мисля аз.
  • #62
    3 rate up comment 4 rate down comment
    бъчваря ( преди 12 години )
    Triforce, прав си за цената. Сигурно наистина съм комплексар, та трудно понасям стоките, купени на старо. Все пак не е ли по-добре всички да имахме възможност за нов автомобил? Все си мисля, че новото би зарадвало повече човека отколкото купеното на старо. Ако имаше възможност да купиш какъв да е нов автомобил и той не би бил проблем за джоба ти, пак ли би взел стар заради по-ниската цена?
  • #61
    4 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    Za 200E. *** i te 6te ti dadat tova ot koeto ima6 nujda, a ti dai malko i na Klasika.
  • #60
    2 rate up comment 6 rate down comment
    Triforce ( преди 12 години )
    Бъчваря ви го сложи на всичките с последният си пост!Аз пак ще си предпочета старата кола, защото цената и като нова е непосилна по джоба ми, а в същото време ми дава това, от което имам нужда!
  • #59
    3 rate up comment 4 rate down comment
    бъчваря ( преди 12 години )
    Не разбрах, какво искаш да кажеш с това, ама карай. Всички се оправдавате с комплекси. Вероятно не забелязвате своите, та затова като няма какво да кажете, се захващате с чуждите. Това, дали качвам хора или не ще ти кажа, че за жалост тия хорица не карат своите 10-20 годишни кошници, та се налага всеки ден да ги возя безплатно 15 километра, да ми цапат и амортизират колата. Аз естествено и думичка не съм споменал по тоя повод, но на теб ще ти дам тема за размисъл. 100 кг повече тегло на един автомобил, води до преразход от около 0.4-0,5 л/100 км. На пръв поглед това са само някакви си 10 лева на месец, но я сложи 5 години по 120 лева, това прави 600 лева преразход само заради някой като теб, дето се прави на хитър, та не кара старата си кошница. Иначе всички сте ербапи, колко добри били старите ви коли. Не съм ли прав? Като са толкова добри, защо не ги карате, а се хвърляте на такива като мен? Когато си взех предната кола, един колега сам предложи да ми дава 10 лева на месец, а аз да ходя да го вземам всяка сутрин от тях, понеже живее встрани от маршрута ми. Първия месец добре, но после се изхитри и спря да ми дава пари. Вместо това когато се успеше и изпуснеше автобуса, ми звънеше по телефона да ходя да го вземам, а след работа по подразбиране се качваше в колата ми, та на мен ми се налагаше да обикалям до тях, за да го оставям. Тоя човек напусна работа, но аз никога не съм оставал празен и съм се прибирал натоварен поне с един колега. Всъщност, всички които возя, имат автомобили, но не ги карат, за да пестят пари. Аз ли трябва да поемам амортизацията на колата, както и допълнителното количество гориво? Защото, ако аз се прибирам сам, няма да ми се налага да спирам някъде по пътя си и да ускорявам след това. Така, че тия 400 грама бензин вповече са само добро пожелание. Реално аз изразходвам повече. Виж пич, на никой не съм отказал да направя услуга въпреки, че и аз имам често затруднения. Ама не ми развивайте разни теории за скапани пластмаси, дето тровели. Ползата е много по-голяма, отколкото вредата. Пак ще го повторя. Радостта от новия автомобил и миризмата на ново помагат на човек да се чувства добре. Това е добре и за здравето му така, че дори да има някакви отрови от тия пластмаси докато са нови, то ползата от новото е много по-голяма от вредата. Поне така е според мен. Знам какво е да карам колата си 5 години. Като бе нова, не ми се слизаше от нея и всеки ден с нетърпение и радост влизах в нея. Така 2-3 години, докато после почна ежедневието качваш се и отиваш някъде. Не, че не се радвам пак, защото все пак това е Форд, правен за удоволствие главно, но не е същото като да ти замирише на ново. Много обичам тая миризма. Ще ти издам нещо под секрет. Вече 7-8 месеца не съм слагал ароматизатор в колата, за да не изчезне миризмата на ново. Все пак вече изчезна, но като се затопли малко, се появява отново. Много пъти съм посягал към ароматизатора в някой магазин, но съм се отказвал, защото искам да и се нарадвам максимално. Така, че не ми се слушат врели некипели за това, как вредели пластмасите докато били нови. Освен всичко обаче, Форд имат сертификати за интериора си, който е антиалергичен. Може да провериш това в нета. Някой си *** тръгнал да ми дава пример с АБ. С цялото си нахалство, защото точно в АБ се хвали старият Фокус като надежден автомобил. Ако все пак искате да разберете какво е твърда пластмаса ( защото във Форд е мека в горната си част), пипнете някоя Дачия или да кажем Фабия. Може и Поло, нямам претенции. Срамота е меките пластмаси при Поло да са екстра. Живи и здрави. Пак казвам, не разбрах какво против имате комплексите. Без комплекси и вие нямаше да пишете тук. Просто щяхте да си четете и да не се занимавате нито с мен, нито с други колеги, мислещи различно от вас.
  • #58
    6 rate up comment 5 rate down comment
    До гусин бъчвора ( преди 12 години )
    Абе бъчво явно жена ти наистина е долна к.рвентия щом даже не се помъчи да я защитиш .Отделно те гледам ,че говориш за потентност понеже си бил с нова бангия.Пич жалък си просто.Явно си някакъв комплексар...карай си новата/вече стара/кола и ......айде наздраве.П.с. И не кани гости да не ходят до *** ти и не качвай хора в колата си,не чукай мацки защото друг е минал преди теб а в заведение си поръчвай нови прибори..и т.н.
  • #57
    2 rate up comment 6 rate down comment
    бъчваря ( преди 12 години )
    ОК, така да е.