IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Кои са най-чистите и най-отровните автомобили?

Изследване на американска компания откри опасни химически елементи в колите

Кои са най-чистите и най-отровните автомобили?

Мнозина твърдят, че салоните на по-евтините автомобили миришат отвратително. Вярно, след като отвориш прозореца тази миризма изчезва, но това не означава, че водачът и пътниците не са подложени на опасност. Причината е, че за производството на нови коли се използватт редица химически елементи, които се натрупват и попадат в организма на возещите се.


Изследване на американския интернет-портал HealthyStuff изследва повече от 800 автомобили и състави рейтинг на „най-чистите” и съответно „най-отровните” коли. Учените са проверили машините за наличието на бром, хром и други тежки метали, както и за тяхната концентрация. Изследвани са най-вече волана, жабката, таблото, ръчката на скоростна кутия, седалките и вратите, тоест местата, до които водачът и пътниците най-често се докосват.



На първо и трето място в допитването са модели на Honda, а на пето и шесто – на Acura, която е американското подразделение на японския производител. За „най-чисти автомобили” бяха обявени Civic и CR-Z, които печелят благодарение на решението на Honda да се откаже от употребата на полихлорвинил (PVC) в частите от купето. Сериозна критики търпят Mitsubishi Outlander Sport, при който е открита завишена концентрация на бром, както и Nissan Versa, който е сравнен от изследователите с басейн, пълен с хлор.


След изследването учените дават съвети как да се избегне максимално допира с отровните материали в автомобила. При всяка възможност купето трябва да се проветрява преди пътуване, но и да се държи затворено при по-дълго излагане на слънчеви лъчи.

0 от 500
  • #76
    1 rate up comment 5 rate down comment
    бъчваря ( преди 12 години )
    Това бе поздрав за всички нашили се с "автомобили". Особено обърнете на последното изречение от песента :)
  • #75
    3 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    Ba4var, napravo karti6, ti i doc(g) ste nai-golemite tapanari, daje Do6o e na svetlinni godini pred vas.
  • #74
    0 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
  • #73
    1 rate up comment 6 rate down comment
    бъчваря ( преди 12 години )
    Караш. На баба Спаса...
  • #72
    5 rate up comment 3 rate down comment
    doc ( преди 12 години )
    Az puk karam ot 10 godini SOBSTVENI toyoti i nikoga ne sum imal kakuvto i da e problem!Kato si karal nova kola bez tvoi pari,sigurno si gi otkradnal ot nyakude!Edva li ima mnogo samaryani v BG.Oplete se v lugite si i stavash smeshen
  • #71
    4 rate up comment 6 rate down comment
    бъчваря ( преди 12 години )
    Ами попаднали сте на такива коли. Който купи нов Форд, рядко се оплаква :P Дефекти винаги може да даде една кола, особено след люта зима като тая, ако не се експлоатира правилно. Не може да палиш зимата при -20 и да даваш ряз до 4000 об/мин, за да размразиш стъклото. Не може и лятото да препускаш със 160 по магистралата при 35 градуса, да спреш на бензиностанцията и да изключиш мотора на дизела си. Ефектът е подобен. Мислете малко като карате, после се оплаквайте.
  • #70
    9 rate up comment 8 rate down comment
    Triforce ( преди 12 години )
    А кой ти каза, че Тойотата аз си я купих с личните си пари? Карал съм я първите 4 години. Около 67 000 км. Няма такъв ***! Гледам и други хора се оплакват от нови автомобили - Опел Астра, Митсубиши Аутлендър... абе говори ми пак дали е оферта новата кола :D
  • #69
    2 rate up comment 4 rate down comment
    бъчваря ( преди 12 години )
    За 5 години предната ми Фиеста не изгори или изхвърли нито грам масло. Ама айде да не говорим за дефекти по моторите, защото уж много по-премиум производители имат къде къде по-големи проблеми ( БМВ, Фолксваген...това е отделна тема, на която мога да обърна внимание друг път). Точно пък Форд имат много издръжливи бензинови мотори и в частност 1.6 литровият на Фокус. За дизелите мислете каквото щете, но знам хора с дизелови Фокуси, които нямат никакви проблеми. За пластмасите...въпрос на вкус. Вярно, че при някои модели на Форд има твърди пластмаси в долната част на арматурното табло. Също така е вярно обаче и друго при моята Фиеста сребърната пластмаса в средата на арматурното табло, волана, дръжките на вратите и скоростният лост, е много приятна на допир гладка е, но не се хлъзга. Сякаш дланта залепва за нея, както и трябва да бъде. Има и много грозни черни пластмаси във вратите и долната част на арматурното табло( под волана и в тунела наскоростния лост), но поне са монтирани качествено и не скрибуцат при натиск. Ако пластмасите ви са проблема, никой не може да ви спре да дадете 10-20 бона отгоре за качествени материали. Продължавам да твърдя обаче, че Фокус няма реална алтернатива за парите си ( освен може би Астра) независимо от пробега, поколенията и моторизациите. Ако ми се налага да купувам стар автомобил, то това непременно ще е Фокус в компактния клас.
  • #68
    2 rate up comment 3 rate down comment
    doc ( преди 12 години )
    Lugite na tn. triforce sa bezkraini!Nyamal pari za nova kola puk si kupil nova toyota !?Omrazata mu kum tazi marka e poslovi4na,kakto i patologi4nite mu lugi,tipi4ni za kompleksar nedoklaten.
  • #67
    3 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    Ниско ниво в картера ми звучи като повишен разход на масло.Кажи му Форд и не го обиждай повече.