
AMG отрече дизеловите двигатели и заяви, че няма намерение да следва примера на BMW M GmbH, които вече обявиха новия дизелов 3.0-литров двигател с три турбокомпресора, който ще се поставя на четири нови модела от серията BMW M Performance.
"Дизеловите двигатели биха били огромен компромис за автомобилите на спортното подразделение", заяви шефът на AMG Ола Кялениус.
Според него няма смисъл да се работи върху мощен дизелов двигател, тъй като технологиите, които се внедряват в новите бензинови двигатели показват отлични резултати откъм динамика, ефективност и икономичност. Той даде пример с новия би-турбо 5.5-литров V8 на AMG, който замени стария атмосферен двигател с обем 6.2-литра. Новият двигател е с 25% по-икономичен и с 29% по-безвреден, като в същото време доставя осезаемо по-добра динамика.
Друга важна причина за решението на AMG да не разработва дизелови двигатели е звука на тези агрегати и също така теглото и реакцията при подаване на газ.
"Преди няколко години се захванахме с дизелов двигател, но бензиновите двигатели имат очевидни предимства - звук, тегло, гъвкавост, реакция". уточни Кялениус.
Още по темата:
Историята на AMG


3