IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Volkswagen оспорва лидерството на GM

GM не взима оспорването на сериозно.

Volkswagen оспорва лидерството на GM


Неотдавна бе обявено, че на база отчетените общи продажби GM е производител номер едно в световен мащаб за 2011 година. Volkswagen, обаче оспорва бройката за продажби, подадена от GM, заявявайки, че техните данни са „толкава гъвкави, колкото и гумите на автомобилите им“.

От Volkswagen твърдят, че в публикуваните от GM 9,03 милиона продажби са включени приблизително 2,5 милиона автомобили, които са произведени от китайски производители, визирайки предприятия, в които концерна е с миноритарен дял, като SAIC (участва с 49%) и Liuzhou Wuling (44% са на GM).

Ако бъдат извадени автомобилите, произведени от тези компании, то тогава GM се срива на четвърто място в класацията. При това положение Volkswagen (с 8.16 милиона продажби) става на първо място, следван от Renault-Nissan (с 8,03 милиона) и Toyota (със 7,95 милиона). Ако класацията бъде преработена GM би превъзхождал с много малко Hyundai-Kia (с 6,53 милиона), който е на пета позиция.

Volkswagen поведе агресивна политика с цел да бъде най-крупния автомобилен производител в света и не крие амбициите си. Немската компания обяви, че според техния план „Стратегия 2018“ има намерение през следващите пет години да инвестира 51,6 милиарда евро за постигане на целта - да продава по 10 милиона автомобила годишно.

Интересното е, че в данните подадени от Volkswagen за 2011 г. са включени около 2,25 милиона автомобила, реализирани от предприятията Automotive Shanghai Volkswagen (VW притежава максимално допустимия 50%-ов дял, позволен от китайското законодателство) и FAW (в което Volkswagen притежава само 40% от акциите).

Очевидно GM не се притеснява особено от създалата се ситуация, защото говорителят Джим Кейн заявява пред „Wall Street Journal“, че те искат "да бъдат най-добрите и не е задължително да са най-големите".

"Ако бяхме обявили планове за световно господство, може би щяхме да се заяждаме с нашите конкуренти. Това обаче ще отклони нашия фокус от клиентите", добавя той.

0 от 500
  • #4
    12 rate up comment 31 rate down comment
    До Анонимен ( преди 12 години )
    ВАГиналната фирмичка както ти се изрази е корпорация, която прави толкова пари, колкото ти не можеш и да сънуваш и колкото никога няма да видиш. А хората в същата тази ВАГинална фирмичка са стотици пъти по-образовани и по-умни от теб, и взимат толкова пари на година, колкото ти сигурно цял живот няма да спечелиш. Тъй че селяндурче родно, ходи си удряй плочата за втория етаж, пълни си газовата уредба, храни кокошките и си избивай комплексите с другите *** около тебе и оплаквайте комунизма.
  • #3
    26 rate up comment 12 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    ВАГен пак се изложиха.Значи те могат да включват продукцията си от китайските заводи в които имат по-малко от 51% дялово участие,а другите,като го правят не са прави.Ето това е.Това преставлява ВАГиналната фирмичка.Да не забравяме,че електрониката по таралястниците им е 100% китайска,повечето части,агрегати и възли са също китайско производство.Накрая ще излезе,че селската марка е повече китайска отколкото немска.Ами нека са най-големият производител,нека!
  • #2
    28 rate up comment 11 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    Хахахха, фолксваген са страшно прости горките,разликите са в порядъка на 100 000коли между всички ,те какво се натискат толкова като само става за смях. Смятайте Фолксваген разчита на 2.5 милиона коли от Китай!!!! Доста китайска продукция,по-добре да не го споменават много,че имиджа им отива надолу.
  • #1
    31 rate up comment 9 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    дайте на децата 1вото място, че ще се разсърдят и ще направят новия Гоуф като стария, дайте им не се излагайте