Неотдавна бе обявено, че на база отчетените общи продажби GM е производител номер едно в световен мащаб за 2011 година. Volkswagen, обаче оспорва бройката за продажби, подадена от GM, заявявайки, че техните данни са „толкава гъвкави, колкото и гумите на автомобилите им“.
От Volkswagen твърдят, че в публикуваните от GM 9,03 милиона продажби са включени приблизително 2,5 милиона автомобили, които са произведени от китайски производители, визирайки предприятия, в които концерна е с миноритарен дял, като SAIC (участва с 49%) и Liuzhou Wuling (44% са на GM).
Ако бъдат извадени автомобилите, произведени от тези компании, то тогава GM се срива на четвърто място в класацията. При това положение Volkswagen (с 8.16 милиона продажби) става на първо място, следван от Renault-Nissan (с 8,03 милиона) и Toyota (със 7,95 милиона). Ако класацията бъде преработена GM би превъзхождал с много малко Hyundai-Kia (с 6,53 милиона), който е на пета позиция.
Volkswagen поведе агресивна политика с цел да бъде най-крупния автомобилен производител в света и не крие амбициите си. Немската компания обяви, че според техния план „Стратегия 2018“ има намерение през следващите пет години да инвестира 51,6 милиарда евро за постигане на целта - да продава по 10 милиона автомобила годишно.
Интересното е, че в данните подадени от Volkswagen за 2011 г. са включени около 2,25 милиона автомобила, реализирани от предприятията Automotive Shanghai Volkswagen (VW притежава максимално допустимия 50%-ов дял, позволен от китайското законодателство) и FAW (в което Volkswagen притежава само 40% от акциите).
Очевидно GM не се притеснява особено от създалата се ситуация, защото говорителят Джим Кейн заявява пред „Wall Street Journal“, че те искат "да бъдат най-добрите и не е задължително да са най-големите".
"Ако бяхме обявили планове за световно господство, може би щяхме да се заяждаме с нашите конкуренти. Това обаче ще отклони нашия фокус от клиентите", добавя той.