IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Volkswagen оспорва лидерството на GM

GM не взима оспорването на сериозно.

Volkswagen оспорва лидерството на GM


Неотдавна бе обявено, че на база отчетените общи продажби GM е производител номер едно в световен мащаб за 2011 година. Volkswagen, обаче оспорва бройката за продажби, подадена от GM, заявявайки, че техните данни са „толкава гъвкави, колкото и гумите на автомобилите им“.

От Volkswagen твърдят, че в публикуваните от GM 9,03 милиона продажби са включени приблизително 2,5 милиона автомобили, които са произведени от китайски производители, визирайки предприятия, в които концерна е с миноритарен дял, като SAIC (участва с 49%) и Liuzhou Wuling (44% са на GM).

Ако бъдат извадени автомобилите, произведени от тези компании, то тогава GM се срива на четвърто място в класацията. При това положение Volkswagen (с 8.16 милиона продажби) става на първо място, следван от Renault-Nissan (с 8,03 милиона) и Toyota (със 7,95 милиона). Ако класацията бъде преработена GM би превъзхождал с много малко Hyundai-Kia (с 6,53 милиона), който е на пета позиция.

Volkswagen поведе агресивна политика с цел да бъде най-крупния автомобилен производител в света и не крие амбициите си. Немската компания обяви, че според техния план „Стратегия 2018“ има намерение през следващите пет години да инвестира 51,6 милиарда евро за постигане на целта - да продава по 10 милиона автомобила годишно.

Интересното е, че в данните подадени от Volkswagen за 2011 г. са включени около 2,25 милиона автомобила, реализирани от предприятията Automotive Shanghai Volkswagen (VW притежава максимално допустимия 50%-ов дял, позволен от китайското законодателство) и FAW (в което Volkswagen притежава само 40% от акциите).

Очевидно GM не се притеснява особено от създалата се ситуация, защото говорителят Джим Кейн заявява пред „Wall Street Journal“, че те искат "да бъдат най-добрите и не е задължително да са най-големите".

"Ако бяхме обявили планове за световно господство, може би щяхме да се заяждаме с нашите конкуренти. Това обаче ще отклони нашия фокус от клиентите", добавя той.

0 от 500
  • #24
    8 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    Не спорете!Има Голф клас!Това е клас който изучава спорта голф.Както в училище.Колкото по-висок клас си толкова си по-напреднал.Обаче,някое глупаво ВАГинално фенче нчкъде прочело-недопрочело за Голф клас и веднага се размечтало,че видите ли имало такъв клас автомобили.И понеже гофаджиите са като стадо оФце и едната оФцъ,като изблеела за Голф клас и всички останали след нея започнали да блеят същото.И до ден днешен блеят все едно,а хората около тъх с малко повече акъл им се смеят. :)
  • #23
    10 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    Голф класа го измислиха от АутоБилд ***!Все още има *** които да им се вързват.Най-продавани били в компактният клас.Хайде бе!Нещо за Тойота Корола да кажеш?Хайде сега да те видим кой бил по-продаван и кой не!Я погледни,кой за първи път прави хечбек и тогава говори за измисления гоуфов клас.Дори японците правят хечбеци преди Гоуф.Опел също.Така,че трай шиле и не говори повече ВАГинални митове и легенди на които само простите Гоуфари с по 2 пръста чело им вярвате!
  • #22
    8 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    Написах в Гугъл Голф клас на английски и нищо не излиза. Надявам се не искаш да ме убедиш,че има голф клас,защото го пише в български сайтове? Голф клас ми звучи като мерцедес и всички останали.Прекалено селско и невярно.
  • #21
    4 rate up comment 9 rate down comment
    джамбаза ( преди 12 години )
    Всички плюят по Фолксваген,Бмв и Ауди а в автокъщата все около тях се въртят и ги искат.Пожелавам на всички вас по един хюндай и шевролет а пък аз нека да съм *** и да си карам пасат или 3ката
  • #20
    5 rate up comment 9 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    Напиши в гугъл голф клас:) . Никога ли, когато си разговарял с някого на тема автомобили не си чувал репликата "най-добрата кола в голф класа е..."!? не гледаш ли телевизия, не четеш ли списания и вестници? От гората ли си хванат?
  • #19
    10 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    Няма такъв клас Голф. Това е абсурдно.
  • #18
    4 rate up comment 11 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    Доше, бъркаш голф 4 и голф 5 са с еднаква платформа, а 6-цата е нова, ама толкова ти е акъла. Имат ли нужда от вдигане на имиджа, след като в компактния клас, винаги са били най-продавани въпреки по-високите си цени!? Тези, които си ги купуват да не са потомствени мазохисти или са прости европейците? Когато даден продукт е толкова успешен, че класът се казва Голф Клас това означава, че не е просто сезонен успех, а доказал се през годините модел. Ако бяха бараки нямаше да има наследници.
  • #17
    14 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    Защо мразя ФВ? Защото е фирмена политика да си мамят клиентите. Дали с гаранцията или с трошливи части, няма значение. Знаете ли какво е голф 6? Това е голф 5, но по-евтин за производство. Голф 5 е направен за вдигане на имиджа след провалите, но им излизаше прекалено скъпо да го произвеждат и затова бързо-бързо го свалиха от производство, и пуснаха евтинджийската версия - голф 6.
  • #16
    8 rate up comment 11 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    Нещо им е кисело гроздето на злобарите от ФВ. Ами ако от техните продажби изкараме всичко произведено в южна Америка какво става?
  • #15
    3 rate up comment 12 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    Чета и се хиля като ряпа! Във форума аутомедия живуркат най-големите (но не признати от никого) автомобилни специалисти. Давайте съвети, продължавайте може някой да ви чуе. Доше отново ли нямаш работа, че си пишеш монолозите тук?