IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Премиум автомобил с цена на обикновен седан

Opel Insignia CDTi 4x4 или формулата за успешен автомобил в Европа.

Премиум автомобил с цена на обикновен седан


От Opel заявиха, че с моделът Ampera правят значителна крачка към промяната на пазарното позициониране на марката. Истината обаче е, че тази крачка беше направена още с настоящият флагман - Insignia.

Той се появи през 2008 година, като заместник на Vectra и върна Opel в играта на големите шосейни модели с гръм и трясък. Още с появата на Insignia стана ясно, че този модел бързо ще спечели верни почитатели. Нещо повече, той се превърна в един от най-успешните и харесвани модели в 150-годишната история на немската марка.

Insignia прибра почти всички възможни автомобилни награди още през първата година от съществуването си, стана номер едно по продажби в своя клас в Европа, беше обявен за най-добрият автомобил втора ръка от германската организация GTÜ и за автомобилът с най-малък брой дефекти от DEKRA Automobile GmbH.

За да проверим в какво се крие успехът на Insignia, изпитахме възможностите на един от моделите, които отговарят най-точно на критериите на европееца, търсач на премиум автомобил. Става дума за Opel Insignia CDTi 4x4 или казано с други гуми - луксозен, просторен и удобен автомобил, предлагащ динамичен двигател, ниско потребление на гориво, задвижване към четирите колела и активно окачване.

Всъщност, ако търсите голям шосеен автомобил с дизелов двигател, задвижване към четирите колела и активно окачване, опциите ви няма да са много. Ще го откриете при BMW, Audi, Mercedes... и при Opel, само че при последните цената ще е (осезаемо) по-достъпна.

По пътя на логиката, щом един автомобил е по-достъпен от останалите, значи предлага по-малко. Вероятно е така, но ние се заехме да разберем, колко точно и по-скоро, дали флагманът на Opel може да се мери с големите играчи в своя клас.

Ще започнем с екстериора, който е първото нещо, което търсачът на нов автомобил забелязва. Тук Opel Insignia определено има с какво да се похвали. Дизайнът естествено е въпрос на субективно усещане, но надали ще се намери някой, който да не хареса Insignia. Ще ви припомним едно интересно проучване в Германия - 9 от 10 автомобилни фенове не са могли да познаят, че това е модел на Opel, като са гледали Insignia в профил. Нещо подобно се случи и по време на нашия тест, който направихме в района на град Трън. Докато обикаляхме ждрелото на река Ерма, ненадейно изскочиха двама граничари, които учтиво ни помолиха за документи са самоличност (тъй като този район е гранична зона) и също така ни попитаха дали е наш онзи лъскав Mercedes. Питаха за тестовия Opel Insignia, който дори набитото око на граничарите обърка с по-скъп автомобил.

В салона на Insignia също може да се объркате, че сте в по-скъп автомобил. Комфортът на возене е отличен, а стандартните настройки на окачването са добре балансирани и не са нито прекалено твърди, нито прекалено комфортни. Ако автомобилът е оборудван със система FlexRide, както в нашия случай, можете да избирате между три режима: Спортен, който е по-твърд, т.нар. Tour, който омекотява окачването и стандартния, който настройва окачването според конкретната ситуация. Смяната на настройките става с натискането на бутон на централната конзола, който също сменя и подсветката на таблото. При "Спорт" кокпитът свети в червено. Изобщо тази опция FlexRide ни хареса, а промяната на настройките се усеща веднага.

Седалките в Insignia са изключително удобни и лесни за настройване. Над главата и на високите водачи има достатъчно място. Приятно впечатление прави и многофункционалния волан с три рамена, който седи в ръцете на водача много удобно, а всички бутони по него са лесни за достигане и боравене. Задната седалка също е удобна и може пълноценно да настани трима души, а багажникът предлага обем от 500 литра.

Сред оборудването на автомобила прави впечатление системата OpelEye, която освен да предупреждава водача за непреднамерено напускане на лентата на движение, може и да разпознава пътните знаци и да осведомява водача. Системата информира при появата на знак за ограничаване на скоростта и забранено изпреварване, като не забравя да информира и за край на ограничението от тези два знака.

Сега за фаровете, които са сред най-доброто, с което сме се сблъсквали през последните години. Insignia има фарове работещи в 9 (!) различни режими, като сами се приспособяват към условията на пътя. При това не става въпрос само за адаптиране при завой, а за сила на светене, обхват на фаровете в населено място и извън него, светене на магистрала, дори автоматично превключване на дълги и къси светлини. Отлично впечатление ни направи и навигационна система със 7-инчов цветен дисплей, предлагаща триизмерен изглед от „птичи поглед“.

За накрая оставяме двигателят, тъй като Insignia разполага с богата гама от най-различни агрегати. В нашия случай агрегатът беше с обем 2.0-литра, мощност 160 к.с. и въртящ момент от 350 Нм. Моторът е сравнително тих и предоставя достатъчна динамика, дори и за по-динамично шофиране, а средното потребление на гориво при нашия тест беше около 8 л/100 км.

Макар собственото тегло на тези версия да се е повишило с 80 кг, двигателят се справя, не се задъхва и работи плавно. Системата 4х4 е четвърта генерация на Haldex и я познаваме от Passat и Superb, по при Opel тя е допълнена от активен заден диференциал eLSD, което веднага личи при различно съпротивление изпитвано от задните колела.

За тези, които търсят още по-сериозна динамика, немците са подготвили нов още по-мощен и още по-модерен двигател, който ще бъде наличен от догодина. Той е четирицилиндров Common Rail с обем 2.0-литра и системата за каскадно пълнене с два турбокомпресора. Разполага с мощност 195 к.с. и 400 Нм въртящ момент. С този двигател, според данните на компанията, Insignia ускорява от 0 до 100 км/ч за 8.7 секунди и има максимална скорост 230 км/ч, като в същото време разходът на гориво е 4.9 л./100 километра. Вредните СО2 емисии са в рамките на 129 гр/км.

Insignia определено е значителна крачка към промяната на пазарното позициониране на марката и издава амбицията на Opel да позиционира този модел в по-висок клас в сравнения със старата Vectra. Новата Insignia зачертава всичко, което през последните години бяхме свикнали да виждаме от Opel. Сега конкуренцията среща един съвсем друг модел, като техника, като цена и като дизайн. Insignia определено има с какво да спечели търсачите на нов автомобил, дори тези, които са свикнали да управляват по-скъпо возило, особено ако моделът е оборудван с толкова много опции като демо-колата, която тествахме.

+ Премиум автомобил с цена на обикновен седан (Цените на Insignia CDTi 4x4 стартират от 55 976 лв с ДДС)
+ Добра динамика
+ 4х4 задвижване и адаптивно окачване
+ Привлекателен, качествен интериор
- 160 / 195 к.с. е максималната мощност на дизеловите версии
- Добра, но сравнително сложна за използване ннформационно-развлекателна система

Тагове: opel insignia cdti 4x4
0 от 500
  • #21
    25 rate up comment 3 rate down comment
    До F22 ( преди 13 години )
    Добре ама ти четеш ли екстрите, тоя Форд ако го натовариш с толкова екстри и ще отиде към 70 хиляди лева. А голото Опелче го сравни с един калпав Хюндай, и вижа какво значи празен автомобил със калпав автомат, мотор със слаба динамика а половината екстри в тази Инсигния дори не са ги чували в ИДН комерс. А оня дето е дал снимката на А6 първо да види цените най-евтиното А6 започва с цени от над 80 хиляди лева като му сложиш съпоставими екстри с тези на тази Инсигния ще отиде на двойна цена отгоре
  • #20
    11 rate up comment 12 rate down comment
    tt ( преди 13 години )
    Дълга кола с късо междуосие,дълги надвеси,типична американска каляска.И дано наистина да харчи 4.9/100,защото сега и най-спънатия дизел им гълта 5.1/100.
  • #19
    23 rate up comment 10 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Нещо се обърка.Говорим за истински коли,не за Форд.
  • #18
    8 rate up comment 17 rate down comment
    F22 ( преди 13 години )
    Обикновен седан - къде отиваш ти?За 53,000 Форд предлага например 2 литра, 203 коня, Титанум.А "обикновените" седани са около 40,000.
  • #17
    19 rate up comment 11 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    За 56 бона опелчето е голо като празна чиния.Бих го предпочел единствено пред VW Passat.
  • #16
    14 rate up comment 11 rate down comment
    tt ( преди 13 години )
    Хубави екстри,но сега им гледах в сайта,с тях колата минава 70 бона.Не,благодаря!
  • #15
    29 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    ""Обикновен седан" за 56 жиляди!?!?! За мен "обикновен седан" е 30-35 жиляди""Я кажи един обикновен седан за 30000лв. Който да е дизел със 160к.с. с 4Х4, адаптивно окачване, автоматик, кожен салон, навигация, с адаптивни светлини хайде да не е с 9 режима чак, системи за напускане на лентата разпознаване на пътните знаци, преден-заден парктроник с камера за обратно виждане и кой-знае колко още. Не сравнявай с обикновен седан с 100к.с. бензинов мотор без екстри.
  • #14
    31 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    EI ku4eta nqmate ugodiq bre,tui ne vi haresva ,onui ne e taka,cenata golqma....e kakvo iskate -edin *** otzad li :D
  • #13
    20 rate up comment 5 rate down comment
    до Б-- ( преди 13 години )
    Момче,от къде го изкопа тоя китайски кич!
  • #12
    7 rate up comment 23 rate down comment
    Gm ( преди 13 години )
    Опитват се да го представят като сензация,но естествено има уловка.Тази кола по колесна база и следа е всъщност в по-долния клас,по-точно "стъпва" като комбитата в С-сегмента,а не като седан в D-сегмента.Моделът е стара разработка на GM,но не е бил пуснат по икономически причини.За това още като чисто нов вече беше демоде.