IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Премиум автомобил с цена на обикновен седан

Opel Insignia CDTi 4x4 или формулата за успешен автомобил в Европа.

Премиум автомобил с цена на обикновен седан


От Opel заявиха, че с моделът Ampera правят значителна крачка към промяната на пазарното позициониране на марката. Истината обаче е, че тази крачка беше направена още с настоящият флагман - Insignia.

Той се появи през 2008 година, като заместник на Vectra и върна Opel в играта на големите шосейни модели с гръм и трясък. Още с появата на Insignia стана ясно, че този модел бързо ще спечели верни почитатели. Нещо повече, той се превърна в един от най-успешните и харесвани модели в 150-годишната история на немската марка.

Insignia прибра почти всички възможни автомобилни награди още през първата година от съществуването си, стана номер едно по продажби в своя клас в Европа, беше обявен за най-добрият автомобил втора ръка от германската организация GTÜ и за автомобилът с най-малък брой дефекти от DEKRA Automobile GmbH.

За да проверим в какво се крие успехът на Insignia, изпитахме възможностите на един от моделите, които отговарят най-точно на критериите на европееца, търсач на премиум автомобил. Става дума за Opel Insignia CDTi 4x4 или казано с други гуми - луксозен, просторен и удобен автомобил, предлагащ динамичен двигател, ниско потребление на гориво, задвижване към четирите колела и активно окачване.

Всъщност, ако търсите голям шосеен автомобил с дизелов двигател, задвижване към четирите колела и активно окачване, опциите ви няма да са много. Ще го откриете при BMW, Audi, Mercedes... и при Opel, само че при последните цената ще е (осезаемо) по-достъпна.

По пътя на логиката, щом един автомобил е по-достъпен от останалите, значи предлага по-малко. Вероятно е така, но ние се заехме да разберем, колко точно и по-скоро, дали флагманът на Opel може да се мери с големите играчи в своя клас.

Ще започнем с екстериора, който е първото нещо, което търсачът на нов автомобил забелязва. Тук Opel Insignia определено има с какво да се похвали. Дизайнът естествено е въпрос на субективно усещане, но надали ще се намери някой, който да не хареса Insignia. Ще ви припомним едно интересно проучване в Германия - 9 от 10 автомобилни фенове не са могли да познаят, че това е модел на Opel, като са гледали Insignia в профил. Нещо подобно се случи и по време на нашия тест, който направихме в района на град Трън. Докато обикаляхме ждрелото на река Ерма, ненадейно изскочиха двама граничари, които учтиво ни помолиха за документи са самоличност (тъй като този район е гранична зона) и също така ни попитаха дали е наш онзи лъскав Mercedes. Питаха за тестовия Opel Insignia, който дори набитото око на граничарите обърка с по-скъп автомобил.

В салона на Insignia също може да се объркате, че сте в по-скъп автомобил. Комфортът на возене е отличен, а стандартните настройки на окачването са добре балансирани и не са нито прекалено твърди, нито прекалено комфортни. Ако автомобилът е оборудван със система FlexRide, както в нашия случай, можете да избирате между три режима: Спортен, който е по-твърд, т.нар. Tour, който омекотява окачването и стандартния, който настройва окачването според конкретната ситуация. Смяната на настройките става с натискането на бутон на централната конзола, който също сменя и подсветката на таблото. При "Спорт" кокпитът свети в червено. Изобщо тази опция FlexRide ни хареса, а промяната на настройките се усеща веднага.

Седалките в Insignia са изключително удобни и лесни за настройване. Над главата и на високите водачи има достатъчно място. Приятно впечатление прави и многофункционалния волан с три рамена, който седи в ръцете на водача много удобно, а всички бутони по него са лесни за достигане и боравене. Задната седалка също е удобна и може пълноценно да настани трима души, а багажникът предлага обем от 500 литра.

Сред оборудването на автомобила прави впечатление системата OpelEye, която освен да предупреждава водача за непреднамерено напускане на лентата на движение, може и да разпознава пътните знаци и да осведомява водача. Системата информира при появата на знак за ограничаване на скоростта и забранено изпреварване, като не забравя да информира и за край на ограничението от тези два знака.

Сега за фаровете, които са сред най-доброто, с което сме се сблъсквали през последните години. Insignia има фарове работещи в 9 (!) различни режими, като сами се приспособяват към условията на пътя. При това не става въпрос само за адаптиране при завой, а за сила на светене, обхват на фаровете в населено място и извън него, светене на магистрала, дори автоматично превключване на дълги и къси светлини. Отлично впечатление ни направи и навигационна система със 7-инчов цветен дисплей, предлагаща триизмерен изглед от „птичи поглед“.

За накрая оставяме двигателят, тъй като Insignia разполага с богата гама от най-различни агрегати. В нашия случай агрегатът беше с обем 2.0-литра, мощност 160 к.с. и въртящ момент от 350 Нм. Моторът е сравнително тих и предоставя достатъчна динамика, дори и за по-динамично шофиране, а средното потребление на гориво при нашия тест беше около 8 л/100 км.

Макар собственото тегло на тези версия да се е повишило с 80 кг, двигателят се справя, не се задъхва и работи плавно. Системата 4х4 е четвърта генерация на Haldex и я познаваме от Passat и Superb, по при Opel тя е допълнена от активен заден диференциал eLSD, което веднага личи при различно съпротивление изпитвано от задните колела.

За тези, които търсят още по-сериозна динамика, немците са подготвили нов още по-мощен и още по-модерен двигател, който ще бъде наличен от догодина. Той е четирицилиндров Common Rail с обем 2.0-литра и системата за каскадно пълнене с два турбокомпресора. Разполага с мощност 195 к.с. и 400 Нм въртящ момент. С този двигател, според данните на компанията, Insignia ускорява от 0 до 100 км/ч за 8.7 секунди и има максимална скорост 230 км/ч, като в същото време разходът на гориво е 4.9 л./100 километра. Вредните СО2 емисии са в рамките на 129 гр/км.

Insignia определено е значителна крачка към промяната на пазарното позициониране на марката и издава амбицията на Opel да позиционира този модел в по-висок клас в сравнения със старата Vectra. Новата Insignia зачертава всичко, което през последните години бяхме свикнали да виждаме от Opel. Сега конкуренцията среща един съвсем друг модел, като техника, като цена и като дизайн. Insignia определено има с какво да спечели търсачите на нов автомобил, дори тези, които са свикнали да управляват по-скъпо возило, особено ако моделът е оборудван с толкова много опции като демо-колата, която тествахме.

+ Премиум автомобил с цена на обикновен седан (Цените на Insignia CDTi 4x4 стартират от 55 976 лв с ДДС)
+ Добра динамика
+ 4х4 задвижване и адаптивно окачване
+ Привлекателен, качествен интериор
- 160 / 195 к.с. е максималната мощност на дизеловите версии
- Добра, но сравнително сложна за използване ннформационно-развлекателна система

Тагове: opel insignia cdti 4x4
0 от 500
  • #51
    3 rate up comment 0 rate down comment
    бъчваря ( преди 13 години )
    Не карам никой да ми вярва, аз не съм важен. По-важно е, какво става по шоурумите. А там постоянно променят цени, има автомобили уж на промоция, но всъщност, това е истинската им стойност. Който е следил тоя пазар, вероятно ще се съгласи с мен, без значение какво съм купувал и какъв автомобил карам. Ама дори аз да не карам нов автомобил, има достатъчно такива, дето карат и ще потвърдят това. А който иска да знае, какво карам, нека ми пише на лична, да си разменим това онова. Ще му дам дори и номера на договора си, ако желае, макар той да не е тайна. Всъщност, ей сега ще отида да направя една снимка на Фиестата и по-точно на километража. Хем ще видите часа на снимане, както и на колко километра е в момента. Проблемът е, че аз няма как да видя, какво вие карате, без да си дадете някакви лични данни. Тогава защо аз да давам? Даваш мейл, скайп или каквото ти скимне, пък после приказваме. Сега само отивам да ти щракна на бързо една снимка. И да, карам последен модел Фиеста, а ако желаеш, на лична ще ти предоставя и някои интересни нещица, свързани с впечатленията ми от тоя автомобил. Или с други думи казано, подробен тестдрайв с 250 снимки.
  • #50
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    пичове, отстъпката е търговски трик- от известно време насам едни и съши стоки имат една и съща отстъпка и уж са в промоция. Не става въпрос за частем случай, а за всичко наред. И не за месец или два, а за 4-5 години...
  • #49
    2 rate up comment 7 rate down comment
    Az ( преди 13 години )
    Бъчварчето пак ни вкара във филм.Как така нов автомобил,като обясняваше преди 2-3 месеца,че имаш фиеста втора употреба.Хайде,уточни се последно какво имаш,но гледай първо ти да си повярваш...:)
  • #48
    7 rate up comment 0 rate down comment
    бъчваря ( преди 13 години )
    Значи, понеже тая година купувах автомобил от Мото Пфое, се наложи да разгледам доста ценови листи на наши вносители. Просто ей така за сравнение. Трябва да кажа на неосведомените (не ги упреквам), че всички вносители дават някакви отстъпки. Някои го правят явно, директно в ценовите си листи, други, като Мото Пфое го правят скришом или по-точно не го афишират из сайтовете си или ценовите листи, макар да ти казват веднага на каква цена може да си вземеш даден модел. Обикновено се дава по-голяма отстъпка за автомобили, налични на склад. Това е така, защото например заводите на Форд дават отстъпка за покупка на 1000 автомобила. Така даден вносител поръчва предварително тая бройка и е възможно да продава тия модели на по-ниска цена, отколкото, ако директно се поръча автомобила по желание на клиента. Това не винаги е така и зависи от договорите, но в общи линии е това. Затова и има модели на Опел с по 10-15000 лева по-евтини от това, което пише в ценовата листа. Не разчитайте на това, което е написано като цена. Затова и почти всеки вносител има едно ъгълче на интернет страницата, където пише нещо от сорта - запитване за оферта или бърза оферта. Не знам как е при Опел, ако се поръча горния автомобил, при положение, че не е наличен, но при Форд биха дали някаква отстъпка от цената в ценовата листа. Затова и цените им изглеждат доста високи, като в същото време има и добри оферти за автомобили, налични на склад. Лично моят авятомобил е абсолютна поръчка с екстри за 5000 лева по ценова листа, но реално ми бе направена такава отстъпка от цената и всъщност се оказа, че получих напълно оборудван автомобил с какви ли не електронни джаджи на цената, посочена в ценовата листа, че и по-ниска. Всъщност, цената бе 27440, ако се гледа написаното, но аз го взех за 26000 и то с много допълнително оборудване, вдигащо цената над 31000. А автомобилът си бе поръчков така, че цените са нещо относително. Ей затова и има Опели по 35-40 000 и такива по 70 000. Дали обаче някой би дал тия пари, бих казал, че по-скоро не, защото ще му бъде предложена по-изгодна оферта. Ще дам един пример и с Мондео и по-точно моделът с новия мотор EcoBoost 1.6, 160 PS и цена 38 000 лева. По ценова листа почва от 41000, но да видим, дали има балъци, дето ще поръчат нещо допълнително върху тия 41000 и да кажем ще вземат автомобила за 45000. Няма да има, защото или ще им бъде направена отстъпка и за екстрите или просто ще им бъде предложен по-оборудван автомобил с отстъпка.
  • #47
    2 rate up comment 4 rate down comment
    yw ( преди 13 години )
    Ами виж им цените в сайта 70 175 лв.,като защитното лаково покритие е в списъка с опциите....?!
  • #46
    9 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    В шоурумът им имаше инсиния за 41000лв а новата астра започваше от 28хил..За какви 53-70хил пишете по надолу само вие си знаете.Изхвърляте се на топ изпълнения и ги сравнявате с базов модел.Много умно....
  • #45
    12 rate up comment 0 rate down comment
    бъчваря ( преди 13 години )
    Инсиния е първа при автомобилите до 50 000 км. Не знам, колко километра е изминала общината ви с тоя служебен автомобил, но статистиката не се прави въз основа само на един или два автомобила. При DEKRA специално се вземат под внимание поне 1000 автомобила, минали преглед при тях. Иначе автомобилът не се включва в статистиката. Няма безпроблемни автомобили все още. Както всеки продукт, в автомобилилостроенето също съществува брак. Там е необходимо да се напаснат хиляди части, изработени от десетки и стотици доставчици. А много от тия доставчици са от страни като нашата, което все пак не е минус, но показва, че бякото не винаги е бяло, а понякога мръсно сиво. Няма друг такъв продукт в световен мащаб, който едновременно трябва да е качествен, да се произвежда възможно най-бързо, едросерийно и с ниски разходи. Така, че нека уважаваме труда на автомобилните компании, които за мен правят невъзможното, за да могат автопмобилите ни да изминават десетки хиляди километри без нито един проблем. Само се сетете преди 20-30 години какво ставаше с новите ни руски возила. Сещам се за случай с Лада, на която бяха монтирани само три бутала в завода производител. Незатегнатите болтове и гайки бяха най-=малкото, което можеше да ни сполети. А що се отнася до надеждността на съвременните автомобили, достатъчно е да погледнем статистиките на TuV. Там се вижда, как Хюндай, който бе обявен за най-качествен автомобил в проучването на АБ през 2011 година, сега заема доста от последните места в класирането. Това показва само едно според мен. Съвременните автомобили са достатъчно надеждни, независимо от производителя. Дори малките проблеми могат да се окажат фатални и един автомобил да се срине в дадена класация. Има и още една поука. Нека не си вирим носовете, защото след това е кофти да те поставят на последните места.
  • #44
    15 rate up comment 2 rate down comment
    OPC ( преди 13 години )
    И аз имам Инсигниа само, че 1.8 и проблема със задните дискове и аз го имах, но друг не съм имал за 2год и половина и 150хил км. единствения проблем бяха задните дискове. Но цена-качество е доста добре. Вземаш голяма кола на цената на един нов голф, което за мен лично си е добре.
  • #43
    9 rate up comment 5 rate down comment
    Nayden T. ( преди 13 години )
    Общината в Приморско има червена Insignia.За две години гаранционно и смениха не веднаж,а два пъти задните дискове (не предните) и веднаж блока на ESP И тракшън контрола.И салона за това време не изглежда никак премиум.Лющят се хромираните елементи и пластмасата е захабена.Ако това е качествено според DEKRA,представям си какви ще са другите коли.
  • #42
    18 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Момчета,карайте си старите таралаясници и си мислете,че сте големи тарикати.Важното е вие да си вярвате.