IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Премиум автомобил с цена на обикновен седан

Opel Insignia CDTi 4x4 или формулата за успешен автомобил в Европа.

Премиум автомобил с цена на обикновен седан


От Opel заявиха, че с моделът Ampera правят значителна крачка към промяната на пазарното позициониране на марката. Истината обаче е, че тази крачка беше направена още с настоящият флагман - Insignia.

Той се появи през 2008 година, като заместник на Vectra и върна Opel в играта на големите шосейни модели с гръм и трясък. Още с появата на Insignia стана ясно, че този модел бързо ще спечели верни почитатели. Нещо повече, той се превърна в един от най-успешните и харесвани модели в 150-годишната история на немската марка.

Insignia прибра почти всички възможни автомобилни награди още през първата година от съществуването си, стана номер едно по продажби в своя клас в Европа, беше обявен за най-добрият автомобил втора ръка от германската организация GTÜ и за автомобилът с най-малък брой дефекти от DEKRA Automobile GmbH.

За да проверим в какво се крие успехът на Insignia, изпитахме възможностите на един от моделите, които отговарят най-точно на критериите на европееца, търсач на премиум автомобил. Става дума за Opel Insignia CDTi 4x4 или казано с други гуми - луксозен, просторен и удобен автомобил, предлагащ динамичен двигател, ниско потребление на гориво, задвижване към четирите колела и активно окачване.

Всъщност, ако търсите голям шосеен автомобил с дизелов двигател, задвижване към четирите колела и активно окачване, опциите ви няма да са много. Ще го откриете при BMW, Audi, Mercedes... и при Opel, само че при последните цената ще е (осезаемо) по-достъпна.

По пътя на логиката, щом един автомобил е по-достъпен от останалите, значи предлага по-малко. Вероятно е така, но ние се заехме да разберем, колко точно и по-скоро, дали флагманът на Opel може да се мери с големите играчи в своя клас.

Ще започнем с екстериора, който е първото нещо, което търсачът на нов автомобил забелязва. Тук Opel Insignia определено има с какво да се похвали. Дизайнът естествено е въпрос на субективно усещане, но надали ще се намери някой, който да не хареса Insignia. Ще ви припомним едно интересно проучване в Германия - 9 от 10 автомобилни фенове не са могли да познаят, че това е модел на Opel, като са гледали Insignia в профил. Нещо подобно се случи и по време на нашия тест, който направихме в района на град Трън. Докато обикаляхме ждрелото на река Ерма, ненадейно изскочиха двама граничари, които учтиво ни помолиха за документи са самоличност (тъй като този район е гранична зона) и също така ни попитаха дали е наш онзи лъскав Mercedes. Питаха за тестовия Opel Insignia, който дори набитото око на граничарите обърка с по-скъп автомобил.

В салона на Insignia също може да се объркате, че сте в по-скъп автомобил. Комфортът на возене е отличен, а стандартните настройки на окачването са добре балансирани и не са нито прекалено твърди, нито прекалено комфортни. Ако автомобилът е оборудван със система FlexRide, както в нашия случай, можете да избирате между три режима: Спортен, който е по-твърд, т.нар. Tour, който омекотява окачването и стандартния, който настройва окачването според конкретната ситуация. Смяната на настройките става с натискането на бутон на централната конзола, който също сменя и подсветката на таблото. При "Спорт" кокпитът свети в червено. Изобщо тази опция FlexRide ни хареса, а промяната на настройките се усеща веднага.

Седалките в Insignia са изключително удобни и лесни за настройване. Над главата и на високите водачи има достатъчно място. Приятно впечатление прави и многофункционалния волан с три рамена, който седи в ръцете на водача много удобно, а всички бутони по него са лесни за достигане и боравене. Задната седалка също е удобна и може пълноценно да настани трима души, а багажникът предлага обем от 500 литра.

Сред оборудването на автомобила прави впечатление системата OpelEye, която освен да предупреждава водача за непреднамерено напускане на лентата на движение, може и да разпознава пътните знаци и да осведомява водача. Системата информира при появата на знак за ограничаване на скоростта и забранено изпреварване, като не забравя да информира и за край на ограничението от тези два знака.

Сега за фаровете, които са сред най-доброто, с което сме се сблъсквали през последните години. Insignia има фарове работещи в 9 (!) различни режими, като сами се приспособяват към условията на пътя. При това не става въпрос само за адаптиране при завой, а за сила на светене, обхват на фаровете в населено място и извън него, светене на магистрала, дори автоматично превключване на дълги и къси светлини. Отлично впечатление ни направи и навигационна система със 7-инчов цветен дисплей, предлагаща триизмерен изглед от „птичи поглед“.

За накрая оставяме двигателят, тъй като Insignia разполага с богата гама от най-различни агрегати. В нашия случай агрегатът беше с обем 2.0-литра, мощност 160 к.с. и въртящ момент от 350 Нм. Моторът е сравнително тих и предоставя достатъчна динамика, дори и за по-динамично шофиране, а средното потребление на гориво при нашия тест беше около 8 л/100 км.

Макар собственото тегло на тези версия да се е повишило с 80 кг, двигателят се справя, не се задъхва и работи плавно. Системата 4х4 е четвърта генерация на Haldex и я познаваме от Passat и Superb, по при Opel тя е допълнена от активен заден диференциал eLSD, което веднага личи при различно съпротивление изпитвано от задните колела.

За тези, които търсят още по-сериозна динамика, немците са подготвили нов още по-мощен и още по-модерен двигател, който ще бъде наличен от догодина. Той е четирицилиндров Common Rail с обем 2.0-литра и системата за каскадно пълнене с два турбокомпресора. Разполага с мощност 195 к.с. и 400 Нм въртящ момент. С този двигател, според данните на компанията, Insignia ускорява от 0 до 100 км/ч за 8.7 секунди и има максимална скорост 230 км/ч, като в същото време разходът на гориво е 4.9 л./100 километра. Вредните СО2 емисии са в рамките на 129 гр/км.

Insignia определено е значителна крачка към промяната на пазарното позициониране на марката и издава амбицията на Opel да позиционира този модел в по-висок клас в сравнения със старата Vectra. Новата Insignia зачертава всичко, което през последните години бяхме свикнали да виждаме от Opel. Сега конкуренцията среща един съвсем друг модел, като техника, като цена и като дизайн. Insignia определено има с какво да спечели търсачите на нов автомобил, дори тези, които са свикнали да управляват по-скъпо возило, особено ако моделът е оборудван с толкова много опции като демо-колата, която тествахме.

+ Премиум автомобил с цена на обикновен седан (Цените на Insignia CDTi 4x4 стартират от 55 976 лв с ДДС)
+ Добра динамика
+ 4х4 задвижване и адаптивно окачване
+ Привлекателен, качествен интериор
- 160 / 195 к.с. е максималната мощност на дизеловите версии
- Добра, но сравнително сложна за използване ннформационно-развлекателна система

Тагове: opel insignia cdti 4x4
0 от 500
  • #71
    5 rate up comment 4 rate down comment
    ... ( преди 13 години )
    Добра кола,но чак пък премиум...Премиум са Мерцедес и до някъде БМВ.Всичко останало е масовка.
  • #70
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Издръжливостта на автомобила зависи много от задкормилното, но не чак толкова. На тестовете на АБ при изминаване 100 000 км подръжката и шофирането са по правила. Машината се поддържа от фирмени специалисти и в крайна сметка не всички минават теста без сериозни повреди. Така, че твърдението за задкормилното у-во е вярна, само когато то е прекалено безотговорно. Това обаче са единици. Повечето хора си гледат автомобила,като жена и му огаждат.Не винаги обаче той им се отплаща подобаващо.
  • #69
    5 rate up comment 0 rate down comment
    бъчваря ( преди 13 години )
    Slav78, убедил съм се вече, че издръжливостта на даден автомобил, зависи най-вече от задкормилното устройство. Не поддържаш ли колата според предписанията, не спазваш ли най-елементарните правила при палене и потегляне, не работиш ли добре със скоростната кутия, караш ли нервно, не зачиташ ли пътните ни условия, бъди сигурен, че ще имаш доста проблеми още преди да си минал границата от 100 000 км.
  • #68
    5 rate up comment 0 rate down comment
    бъчваря ( преди 13 години )
    Благодаря първо и то от вълнения не остана време да ви честитя Коледа :) А за личната информация...няма от какво да се крия. Нито в интернет, нито на живо. Смятам, че си изкарвам парите честно, плащам всички данъци на държавата и ако псуването и недоволството от някои типове е престъпление, значи съм престъпник. Ама то в днешно време понятието "престъпник" е нещо относително, както и цените на новите автомобили в България. Да, недостатък е, че винаги се появява някой, най-често анонимен, дето почва да те нарича по всякакви начини, вероятно избивайки собствени комплекси за малоценност :)
  • #67
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Slav78 ( преди 13 години )
    На казал рекъл мнения не се дават, караш говориш иначе пунта мара. Имам ЗАФИРА 2008 на 118000 км карам я от 36000 и съм сменил две крушки и една биалета, накладки и дискове оригинални. Ремък и водна помпа на 90000 км. помпата по мое желание, че плаках на времето с една друга кола, има и много кусури, но карам Опел. Та имам мнение за тази марка, имам и астра
  • #66
    7 rate up comment 1 rate down comment
    бб ( преди 13 години )
    Бъчваря, честита ти нова кола! Не се пали толкова. Има хора, които никога за нищо не са доволни, все се вкарват във филми и военни разработки. Ти на тези хора няма как да угодиш. Умните хора те разбраха какво искаш да кажеш, а глупаците както знаеш са непобедими. Никога няма да успееш да ги убедиш, така че не се напъвай. Убедих се че в този "форум" не е добре да даваш лична информация, защото така даваш повод да те нападат после. Типичен пример е "айтоският", а сега вече "казанлънки ром".
  • #65
    8 rate up comment 4 rate down comment
    Приус 3 ( преди 13 години )
    Честита Коледа и от мен!Честито на колегите с нови и по-стари автомобили, които са успели да си осъществят мечтите.Тази година и аз успях да осъществя една от мечтите си. Купих си нова Тойота Приус 3, оборудване Сол за 57 000 лв с ДДС. Смъкнаха ми от цената 4000 лв. Невероятно съм доволен от покупката. След навъртени вече 25 000 км. колкото повече е карам толкова повече ми харесва. Дано повече колеги се похвалят с колата на мечтите си, че им стои в гаража.
  • #64
    9 rate up comment 3 rate down comment
    BG ( преди 13 години )
    Честита Коледа на всички. Пожелавам много здраве и късмет и всеки да си купи нова или запазена кола по свой вкус.Аз успях тази година за първи път да си купя нова кола. Много се чудих дали си струва, но все пак се справихме някак.Взех Тойота Версо 1.8 Луна, средното оборудване, достатъчно екстри, 7 места, ДДС кредит... точно 36000 лв с ДДС, металик, стелки ит.н.Изглежда добре, за мен беше най-дброто съотношение цена-качество, функционалност и т.н.
  • #63
    5 rate up comment 3 rate down comment
    бъчваря ( преди 13 години )
    Е, като е Бъдни вечер не мога да драсна два реда ли? Сега като е Коледа, пак ли да не пиша? Километража ще го снимам, щото така се налага явно. Така като гледам обаче, интересуващата се страна изобщо не се интересува вече. Някои от вас само могат да лаят. Теста си е за Инсиния да и аз поясних, защо цената по ценова листа е 70 000 лева примерно, а не 35 или 40 000. Надявам се да са ме разбрали някои хора, което си е без значение, но поне си убиваме времето.
  • #62
    8 rate up comment 2 rate down comment
    F22 ( преди 13 години )
    Да се занивате със снимане на километражи и обяснение за снимки и часа на тях. И да спорите има ли Фиеста или няма на Бъдни вечер е СУПЕР БОЛНО!В крайна сметка е Фиеста, не нереалистична или недостижима кола.PS. Ревюто е за Инсигния.