IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Премиум автомобил с цена на обикновен седан

Opel Insignia CDTi 4x4 или формулата за успешен автомобил в Европа.

Премиум автомобил с цена на обикновен седан


От Opel заявиха, че с моделът Ampera правят значителна крачка към промяната на пазарното позициониране на марката. Истината обаче е, че тази крачка беше направена още с настоящият флагман - Insignia.

Той се появи през 2008 година, като заместник на Vectra и върна Opel в играта на големите шосейни модели с гръм и трясък. Още с появата на Insignia стана ясно, че този модел бързо ще спечели верни почитатели. Нещо повече, той се превърна в един от най-успешните и харесвани модели в 150-годишната история на немската марка.

Insignia прибра почти всички възможни автомобилни награди още през първата година от съществуването си, стана номер едно по продажби в своя клас в Европа, беше обявен за най-добрият автомобил втора ръка от германската организация GTÜ и за автомобилът с най-малък брой дефекти от DEKRA Automobile GmbH.

За да проверим в какво се крие успехът на Insignia, изпитахме възможностите на един от моделите, които отговарят най-точно на критериите на европееца, търсач на премиум автомобил. Става дума за Opel Insignia CDTi 4x4 или казано с други гуми - луксозен, просторен и удобен автомобил, предлагащ динамичен двигател, ниско потребление на гориво, задвижване към четирите колела и активно окачване.

Всъщност, ако търсите голям шосеен автомобил с дизелов двигател, задвижване към четирите колела и активно окачване, опциите ви няма да са много. Ще го откриете при BMW, Audi, Mercedes... и при Opel, само че при последните цената ще е (осезаемо) по-достъпна.

По пътя на логиката, щом един автомобил е по-достъпен от останалите, значи предлага по-малко. Вероятно е така, но ние се заехме да разберем, колко точно и по-скоро, дали флагманът на Opel може да се мери с големите играчи в своя клас.

Ще започнем с екстериора, който е първото нещо, което търсачът на нов автомобил забелязва. Тук Opel Insignia определено има с какво да се похвали. Дизайнът естествено е въпрос на субективно усещане, но надали ще се намери някой, който да не хареса Insignia. Ще ви припомним едно интересно проучване в Германия - 9 от 10 автомобилни фенове не са могли да познаят, че това е модел на Opel, като са гледали Insignia в профил. Нещо подобно се случи и по време на нашия тест, който направихме в района на град Трън. Докато обикаляхме ждрелото на река Ерма, ненадейно изскочиха двама граничари, които учтиво ни помолиха за документи са самоличност (тъй като този район е гранична зона) и също така ни попитаха дали е наш онзи лъскав Mercedes. Питаха за тестовия Opel Insignia, който дори набитото око на граничарите обърка с по-скъп автомобил.

В салона на Insignia също може да се объркате, че сте в по-скъп автомобил. Комфортът на возене е отличен, а стандартните настройки на окачването са добре балансирани и не са нито прекалено твърди, нито прекалено комфортни. Ако автомобилът е оборудван със система FlexRide, както в нашия случай, можете да избирате между три режима: Спортен, който е по-твърд, т.нар. Tour, който омекотява окачването и стандартния, който настройва окачването според конкретната ситуация. Смяната на настройките става с натискането на бутон на централната конзола, който също сменя и подсветката на таблото. При "Спорт" кокпитът свети в червено. Изобщо тази опция FlexRide ни хареса, а промяната на настройките се усеща веднага.

Седалките в Insignia са изключително удобни и лесни за настройване. Над главата и на високите водачи има достатъчно място. Приятно впечатление прави и многофункционалния волан с три рамена, който седи в ръцете на водача много удобно, а всички бутони по него са лесни за достигане и боравене. Задната седалка също е удобна и може пълноценно да настани трима души, а багажникът предлага обем от 500 литра.

Сред оборудването на автомобила прави впечатление системата OpelEye, която освен да предупреждава водача за непреднамерено напускане на лентата на движение, може и да разпознава пътните знаци и да осведомява водача. Системата информира при появата на знак за ограничаване на скоростта и забранено изпреварване, като не забравя да информира и за край на ограничението от тези два знака.

Сега за фаровете, които са сред най-доброто, с което сме се сблъсквали през последните години. Insignia има фарове работещи в 9 (!) различни режими, като сами се приспособяват към условията на пътя. При това не става въпрос само за адаптиране при завой, а за сила на светене, обхват на фаровете в населено място и извън него, светене на магистрала, дори автоматично превключване на дълги и къси светлини. Отлично впечатление ни направи и навигационна система със 7-инчов цветен дисплей, предлагаща триизмерен изглед от „птичи поглед“.

За накрая оставяме двигателят, тъй като Insignia разполага с богата гама от най-различни агрегати. В нашия случай агрегатът беше с обем 2.0-литра, мощност 160 к.с. и въртящ момент от 350 Нм. Моторът е сравнително тих и предоставя достатъчна динамика, дори и за по-динамично шофиране, а средното потребление на гориво при нашия тест беше около 8 л/100 км.

Макар собственото тегло на тези версия да се е повишило с 80 кг, двигателят се справя, не се задъхва и работи плавно. Системата 4х4 е четвърта генерация на Haldex и я познаваме от Passat и Superb, по при Opel тя е допълнена от активен заден диференциал eLSD, което веднага личи при различно съпротивление изпитвано от задните колела.

За тези, които търсят още по-сериозна динамика, немците са подготвили нов още по-мощен и още по-модерен двигател, който ще бъде наличен от догодина. Той е четирицилиндров Common Rail с обем 2.0-литра и системата за каскадно пълнене с два турбокомпресора. Разполага с мощност 195 к.с. и 400 Нм въртящ момент. С този двигател, според данните на компанията, Insignia ускорява от 0 до 100 км/ч за 8.7 секунди и има максимална скорост 230 км/ч, като в същото време разходът на гориво е 4.9 л./100 километра. Вредните СО2 емисии са в рамките на 129 гр/км.

Insignia определено е значителна крачка към промяната на пазарното позициониране на марката и издава амбицията на Opel да позиционира този модел в по-висок клас в сравнения със старата Vectra. Новата Insignia зачертава всичко, което през последните години бяхме свикнали да виждаме от Opel. Сега конкуренцията среща един съвсем друг модел, като техника, като цена и като дизайн. Insignia определено има с какво да спечели търсачите на нов автомобил, дори тези, които са свикнали да управляват по-скъпо возило, особено ако моделът е оборудван с толкова много опции като демо-колата, която тествахме.

+ Премиум автомобил с цена на обикновен седан (Цените на Insignia CDTi 4x4 стартират от 55 976 лв с ДДС)
+ Добра динамика
+ 4х4 задвижване и адаптивно окачване
+ Привлекателен, качествен интериор
- 160 / 195 к.с. е максималната мощност на дизеловите версии
- Добра, но сравнително сложна за използване ннформационно-развлекателна система

Тагове: opel insignia cdti 4x4
0 от 500
  • #81
    6 rate up comment 1 rate down comment
    Agent Slavov ( преди 13 години )
    Бреййй явно само 'богаташи" четат автомедия. Всеки сменя колата по коледа !!! Тойото Опели Фордове . . . все едно си купувате цигари . .. ХАгхагхАГ как пък един не каза имам глокник на 15 години... тц тц тц
  • #80
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Тоя твой приятел от Дженеръс Ауто нещо от скука взел та си измисля - *** в сервиза им да видиш, че е празен. Монтьорите се чудт кво да изчмислят от скука
  • #79
    4 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Бъчвар/Анонимен,тези дългите фермани дето ги пишеш са пълна глупост.Нали се сещаш,че условията за всички тестови автомобили са едни и същи.Едните издържат,а другите не.Какво повече има да го обсъждаме!А това с несвикването ти с даден автомобил доказва,че си много бос.На еднин нормален човек му стигат няколко десетки км. да измине и да свикне със скорости,съединител и т.н.Ти обаче имам чувството,че си бавно развиващ.Не се обиждай,но наистина е така.Другия път си купи автоматик да не се мъчиш!Жената по-бързо свиква с колите дето и купувам.Редовно кара и моите 2 автомобила,когато ходим на гости,партита,заведения и събирания.Аз си пийва спокойно,защото знам,че ще ме прибере в къщи без да се притеснява колко,кога и как да натисне съединителя и как да превключи и кога скоростите.Значи късите ти горели заради твърдото окачване и постоянното им ползване.Ей,ти направо ме хвърли в тъча.Вкараваш се в някакви филми и сам си вярваш.Да ти кажа,че по принцип двигател никога не се мие.Забърсва се само.В Германия пароструйки не се ползват за миене на коли,но това няма как да го знаеш.Така,че по отношение на АБ няма никаква връзка.От това,което чета ти си един закостенял човек,който не се променя,не харесва различното,не рискува,не пробва и все такива.Решил си,че Фиестата е върха, друга кола не те вълнува и не би я сменил за нищо на света.Измисляш си причини заради които би я купил отново при условие,че има много други по-добри предложения.Както и да е ти си знаеш.Твои са си парите и сам си ги харчиш...
  • #78
    6 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    А бе,интересни защо Волво ги няма в класацията на най-надеждните автомобили.Оооо,забравих,те са 100% китайска фирма,амин!Волво ли,дърво бате!
  • #77
    6 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Те горките са от псевдо гъзарчетата -фенчета на 10 годишни бмв-та които се залъгват колко им е премиум старата бангия със скъсани седалки,протрит и надран интериор и изцеден от каране мотор.
  • #76
    5 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Na vas ,poslednite dvama, nai-mnogo 6te vi otiva po edin kam6ik ili gega.
  • #75
    4 rate up comment 10 rate down comment
    ( преди 13 години )
    Май авторът не знае значението на израза "Премиум автомобил" Хлопел и вертикално излитане да има не може да стане премиум автомобил.А за 56 000 лева има къде-къде по-добри предложения от подобна талига.
  • #74
    4 rate up comment 7 rate down comment
    paco ( преди 13 години )
    Volvo S60 е в пъти по добро от тая американо-германска талига с мотор на ФИАТ. Ако беше с 10 000 по евтина щеше да е добре ама...като е ясно че ше го фане ръждатаVolvo forevar
  • #73
    5 rate up comment 4 rate down comment
    до бъчваря ( преди 13 години )
    "...дават ти снимка с EXIF информация от 24.12.2011 г...." а бе,бъчварче,що се правиш на луд,че не разбираш?!Снимката е твоя,но само толкова.Снимал си монитора на компютъра,личат си отблясъците.И с тези десетки плюсчета сам се издаде,че си казанлъшкото гейче,въшливото ауди-фенче.Друг път като се правиш на отворен,помисли повече.Сто пъти сме ти писали,че си тъпо парче.Не е случайно.
  • #72
    3 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    За Ауто Билд бих казал, че не е така, както го изкарваш. Там автомобилите се карат от всеки. Тормозят се яко нарочно, защото са служебни, а и целта на занятието е да се тормозят. Някои успяват да издържат, други не. Има и друго там. Макар да се карат *** тия автомбили, водачите им имат опит и примерно никога няма да включат вместо четвърта втора. Все пак, пренастройването от един автомобил на друг, иска и време. Да кажем, на Фиеста съединителя отлепя по-нагоре, отколкото на Пежо 206 примерно. Това не допада на всички и привикването изисква доста време. Лично аз като смених автомобила, ми трябваха около 2-3000 км, за да свикна с новата скоростна кутия и по-точно с момента на превключване, отпускане на съединителя и даване на газ. Представи си, аз дето съм свикнал на Фиеста с горно зацепващия съединител, да мина на Пежо 206, както направих по едно време. Ами съединителя зацепва на 1 сантиметър от пода. Ако не го натисна докрай, както понякога правя при Фиеста, означава хъркане на скоростите и опит за включване без докрай отцепил съединител. А и по навик отпускам малко по-бързо в началото съединителя, което може да доведе до рязко зацепване. Това полезно ли е за автомобила? Ей това имам предвид като казвам, че много зависи от задкормилното устройство. Или да вземем една жена. Сегашната собственичка на предния ми автомобил, все още не включва на пета скорост. Зимата няма навик да подгрее леко мотора, а мъжа и пали без натиснат съединител. Ами това акумулаторче и най-вече стартера се тормозят при студено време. Маслото в двигателя и скоростната кутия е гъсто, а ние без причина товарим стартера и акумулатора. Ето ти после проблеми със стартера и акумулатора. В автомобила се налива бензин за 20 лева и работи главно на изпарения. Обикновено на късо разстояние. Това предизвиква всички негативни последици по-голямо износване на мотора, зацапване на свещи и така нататък. И после, имало проблеми преди 100 000 км. Ами ще има, като се кара ***. Или да кажем, нашите хубави дупки. Е, пазих го тоя автомобил от дупки, но 3-4 пъти успях да мина хубавата :) Единия път на дъжд. Минавал съм стотици пъти покрай тая дупка, знаех я къде е, но незнайно как я нацелих. Окривих джанта и гумата хвърлих на ***, защото се появи балон. Макар окачването да е още здраво след изминали 4 години, това няма как да не окаже влияние в бъдеще. Капка по капка вир става. За германците от АБ това не важи, затова и вероятно имат по-малко проблеми с окачванията. За сметка на това все сменят двигатели и най-вече скоростни кутии. Електрониката е друга бира, но и там много зависи от ползвателя. Примерно, отиваш на автомивка и без причина минеш двигателя с пароструйка. Никога не съм правил тая глупост. Понеже работя с машини, съм научил едно. Всяко миене и чистене предизвиква проблем. А миенето и чистенето обикновено се извършва от неграмотни хора или поне такива, незапознати с техниката. Но и да си запознат, не е гаранция, че няма да откачиш някое кабелче или да кажем няма да влезе вода, която в последствие да предизвика късо съединение. Не е гаранция, че няма да се разхлаби някоя част, което да кажем да доведе до разхлабване на някой сноп кабели, при които в последствие да се протрие изолацията и да почнат проблемите с духовете, населили колата. Тука има, тука нема. Затова имам едно правило никакво чистене на мотора. Нито с пароструйка, нито с ***. И още нещо за електрониката. Изгоряха ми късите на 33000 км и двете почти едновременно. Защо? Защото карах нон стоп тия години на къси, а окачването бе сравнително твърдо, което предизвиква по-бързо изгаряне на късите светлини. Ако обаче не светвам фаровете и лятото, аз бих минал над 100 000 км с оригиналните крушки. Ето ти един пример, в който даден дефект зависи от задкормилното устройство най-вече и ако е някой друг на мое място, дето кара само през деня и с изгасени фарове, би минал стоте хиляди без проблеми и о, чудо, автомобилът бил много надежден! :) При неправилна експлоатация, няма как да не се появят проблеми. Затова всичко е описано в книжката на автомобила. Ще дам един пример, какво пише с пароструйка поне от 40 сантиметра, защото е възможно струята да повреди гърловината на резервоара ( при Фиеста горивото се налива директно и гърловината няма капачка Easy Fuel). Това важи и за други неща. Колко от вас мият от 40 сантиметра?