IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Ford пусна новия двигател

Предвижда се производство на 1.3 млн. бройки на агрегата

Ford пусна новия двигател


Ford стартира производство на еднолитров двигател EcoBoost, от който се планира да бъдат пуснати 1.3 млн. бройки. Президентът на компанията Алън Мълали лично участва в церемонията, която се проведе в завода на Ford в Кьолн (Гер). Както вече обявиха от компанията, агрегатът е трилициндров, бензинов, с мощност 125 к.с. и разход на гориво 5 л. на 100 км. Въртящият момент е 200 Нм.

Първите европейски автомобили на Ford с новия двигател ще се появят през 2012 г., като това ще бъдат моделите Ford C-MAX и B-MAX, чието производство също е предвидено за тогава. След това с него ще бъдат оборудвани и други модели от гамата, за да може той да се продава в цял свят.

Моторът Ecoboost 1.0 е разработен от специалисти от европейските подразделения на компанията на 2 места - в Ааахен (Гер) и Дантън (Вбр). Той ще трябва да замени традиционния 1.6-литров агрегат, когото значително превъзхожда по ефективност и екологични характеристики.

По думите на Мълали компанията е инвестирала 182 млн. долара в разработката на специална високотехнологична линия в завода в Кьолн, където 870 работници сглобяват 350 000 двигателя на година. Предвижда се да бъде модернизирано и предприятието в Крайова (Рум), като общият брой на произведените агрегати годишно ще стигне 700 000.

Тагове: ecoboost
0 от 500
  • #38
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 14 години )
    200 Нм ... това са точно колкото въртящият момент, ваден от сегашния TDCi на Фиеста с обем 1.6 литра. Само дето разликата в оборотите е доста голяма - при бензиновият са 1300, а при дизела 1750 об/мин. Като прибавим и доста по-големия работен диапазон на бензина, както и по-добрата работа на мотора, изборът е ясен. Никога дизел :) 5 л/100 км не са топ стойност, но някъде се споменаваше, че тоя мотор ще има около 100г CO2 при Фиеста, което си е около 4 л/100 км. Така, че споко.
  • #37
    3 rate up comment 1 rate down comment
    vel_co ( преди 14 години )
    С тия компресори ще си променим възгледите за обем и мощност. Със 100к.с./л ще е не базовият мотор в гамата,а дефорсакът. 3000кубика ще са най-горния клас, а 6-литрови V12 ще са(за съжаление)само музейна екзотика... Сега е моментът да възприемем мощността в kW и въртящият момент в kg.m
  • #36
    6 rate up comment 20 rate down comment
    INJENER_JEEP ( преди 14 години )
    ЧАЛАМБАСтотици нашенски бизнесмени, посетили с повод и без повод Истанбул, след това седмици наред говорят за един фантастичен ориенталски мурафет. Нашенците са направо възхитени от чудото, което са преживели край Босфора. Става дума, разбира се, за легендарната турска чалъмбъ.Бизнесмените ни повтарят като хипнотизирани: чалъмбъ, та чалъмбъ! До такава степен ме видиотиха, че реших и аз да отскоча до Истанбул за една чалъмбъ.Когато пристигнах, реших веднага да се подложа на чалъмбъ. За целта отидох в най- големия гей- бар, наричан в Турция манафоглу. Поразпитах обратните за чалъмбъта и те много скоро ме насочиха към един хамам, където особено ловки теляци правели и чалъмбъ. Още на другия ден бях в хамама. Свалиха ми гащите, проснаха ме по корем, че като ме почнаха Леле, мале! Извъртяха ми страшна чалъмбъ!Обърнаха ми ануса навън и с специална дървена лопатка изчистват дебелото черво и го връщат обратно в ануса...след това телякът се качва на масата и с еректирал *** обилно намазан с вазелин,и така анусът ми също беше намазан, започна да ме *** леко прониквайки в аналното ми отверстие напред-назад крещейки ЧАЛАМБААААААА! А помощниците му ми държат здраво ръцете докато ме плющи главния ***....и удоволствието варира от половин час до целия ден и е възможно чрез договаряне цялата му свита да ви се изреди...и накрая се чувстваш духовно извисен...Какво да ви кажа?... А бе, чалъмбъта си е чалъмбъ! Най- добре е сами да опитате, защото пред това изживяване думите бледнеят.Трябва да отбележа обаче, че след чалъмбъта се почувствах като новороден. Направо ми изникнаха крила. Качеството на моя труд рязко се повиши. Не след дълго подобрих съществено *** уменияВ заключение само това: тичайте към Цариград! Не се лишавайте от това върховно удоволствие, наречено чалъмбъ!
  • #35
    2 rate up comment 1 rate down comment
    motorista ( преди 14 години )
    leleeee tva e qk dvigatel
  • #34
    12 rate up comment 1 rate down comment
    RS1600 ( преди 14 години )
    Ако съдим по големите му Ecoboost братя, ще разполага с максималния си въртящ момент през практически целия диапазон от обороти и ще бъде много динамичен, еластичен и приятен за каране. И среден разход 5 л/100 бензин за Фокус е топ резултат в класа с голяма преднина. Най-хубавото е, че ще си е достъпна моторизация в масов модел, а не някакъв ултра скъп и недостъпен спортен автомобил, например. Браво на Форд, бих казал, пък злобните критици да го пробват някой ден и тогава да коментират.
  • #33
    9 rate up comment 1 rate down comment
    RS1600 ( преди 14 години )
    Нима не можете да уточните каква е разликата между турбо (компресор) и механичен компресор?!Това на горната снимка е вероятно най-модерния бензинов двигател в момента, независимо от кубатурата и цената. 125 к.с. литрова мощност, директно впръскване 2-ро поколение, специален нискоинерционен, светкавично реагиращ турбокомпресор с до 250 000 об/мин, клапан изолиращ водния кръг за бързо загряване, регулируема маслена помпа и какво ли още не, казва подробния материал в, който се зачетох.
  • #32
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 14 години )
    Механично от коляновия вал, което дава много голям въртящ момент в ниските обороти. Вече има и турбини с електричество, което регулира наляганията с компютар.
  • #31
    3 rate up comment 0 rate down comment
    s до Хунвейбин ( преди 14 години )
    турбото използва изгорелите газове както пишеш, акомпресорът се задейства механично
  • #30
    1 rate up comment 2 rate down comment
    Хунвейбин ( преди 14 години )
    Не съм специалист, но не бях чувал, че "турбо" е едно, а "компресор" - друго. Турбокомпресорът използва изгорелите газове, за да нагнетява под налягане въздух в смукателните колектори. Ако има компресори без турбина, ще съм благодарен някой да ме осветли по въпроса.
  • #29
    4 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 14 години )
    Баварец, май си мислиш, че само аз се бъзикам с теб на тема трансмисии. Много си *** ще знаеш и не ме изненадват, твойте технически познания. Кажи на механиците от форд да сложат 10 степенна скоростна кутия или може и 12!? Ти ги разбираш скоростите, колко предавателни числа трябват за този двигател. Айде, чакам да научиш нас неуките на малка грамотност.