IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Ford пусна новия двигател

Предвижда се производство на 1.3 млн. бройки на агрегата

Ford пусна новия двигател


Ford стартира производство на еднолитров двигател EcoBoost, от който се планира да бъдат пуснати 1.3 млн. бройки. Президентът на компанията Алън Мълали лично участва в церемонията, която се проведе в завода на Ford в Кьолн (Гер). Както вече обявиха от компанията, агрегатът е трилициндров, бензинов, с мощност 125 к.с. и разход на гориво 5 л. на 100 км. Въртящият момент е 200 Нм.

Първите европейски автомобили на Ford с новия двигател ще се появят през 2012 г., като това ще бъдат моделите Ford C-MAX и B-MAX, чието производство също е предвидено за тогава. След това с него ще бъдат оборудвани и други модели от гамата, за да може той да се продава в цял свят.

Моторът Ecoboost 1.0 е разработен от специалисти от европейските подразделения на компанията на 2 места - в Ааахен (Гер) и Дантън (Вбр). Той ще трябва да замени традиционния 1.6-литров агрегат, когото значително превъзхожда по ефективност и екологични характеристики.

По думите на Мълали компанията е инвестирала 182 млн. долара в разработката на специална високотехнологична линия в завода в Кьолн, където 870 работници сглобяват 350 000 двигателя на година. Предвижда се да бъде модернизирано и предприятието в Крайова (Рум), като общият брой на произведените агрегати годишно ще стигне 700 000.

Тагове: ecoboost
0 от 500
  • #28
    4 rate up comment 10 rate down comment
    Анонимен ( преди 14 години )
    След 1 г. мотора пак ще е нов,защото стария сигурно ще е блокирал,прегрял или просто умрял,като приказката за Форд и ***.Истината е:колкото по-далеч от тази фирма,толкова по-малко главоболия.
  • #27
    5 rate up comment 7 rate down comment
    Зигмунд Фройд ( преди 14 години )
    Тоя "целувач" искам да го видя след 1 година как целИва мазния мизерясал мотор!Хи-хи-хи!
  • #26
    5 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 14 години )
    За ***,който се прави на разбирач и не знае кой е този двигател 1,6 200 к.с. без турбо,БЕЗ КОМПРЕСОР,БЕЗ ДИРЕКТНО ВПРЪСКВАНЕ,а си е просто атмосферен да продължава да търси.Само ще му подскажа,че компанията е най-големият производител на ДВГ в света.Така,че господин разбирач,време е да си обогатиш малко общата култура и да спреш да се мислиш за много умен,защото не си.
  • #25
    7 rate up comment 0 rate down comment
    F22 ( преди 14 години )
    Това на Фиеста ще бъде супер.Защо сравнявате разход на бензин с разход на дизел? За хора, които предпочитат бензин и за малки-средни коли, този двигател ще върши работа. А в Щатите дизеловият няма шанс.
  • #24
    6 rate up comment 0 rate down comment
    Teslamotоrs ( преди 14 години )
    Естествено!Иначе за кога го пускат тоя двигател?! ;D"През 2018г. добивът на нефт ще спре и Земята ще си отдъхне." - това са думите на баба Ванга преди 46години... Изсмуканото в близките години пък ще иде за битови продукти, бои, медикаменти, асфалт пластмаса и т.н, a транспортът или минава на ток, или увяхва :DЛобисти, еснафи, ама тяхната дума за щастие не е последната :D
  • #23
    17 rate up comment 1 rate down comment
    1! ( преди 14 години )
    Не знам момчета ,но маховика е колкото целия двигател! Какви са тези технологии с тези енерго спестяващи хибридни задвижвания просто ума ми не го побира!? Фиеста от 86-а с 1.6 дизел харчи 5 на 100. Вярно ,че не е кола, а кофа за ***, но технологията цикли на 1-о място или просто е спъвана от лобистки интереси както и целия свят междодругото!
  • #22
    8 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 14 години )
    Абе вие кьорави ли сте? Турбината ще ви извади очите на втората снимка.
  • #21
    6 rate up comment 1 rate down comment
    da ( преди 14 години )
    i posledno ... shte ima dve versii na dvigatelia koito sa 99k.s. i 118k.s. kato 200te Nm sa za 118te konia a razhoda ot 5 na sto e za 99te konia ... no prosto v podobni statii koi izobshto razbira neshto
  • #20
    1 rate up comment 3 rate down comment
    da ( преди 14 години )
    A respectable 125 pound-feet of torque is available from a scant 1,300 rpm thanks to a turbocharger that can spool up to 250,000 revolutions per minute. Ford was able to extract so much power out of such a small, boosted engine thanks to improved twin variable camshaft design and an exhaust manifold cast that is cast into the cylinder head. And get this: While other EcoBoost offerings start with an aluminum block, the 1.0-liter includes an iron engine block, which isn't only cheaper, it reduces
  • #19
    4 rate up comment 1 rate down comment
    da ( преди 14 години )
    male male kolko muka ima po forumite MALE ! EcoBoost dvigatelite sa turbo dvigateli s direktno vpruskvane