Проучване на sale-autos.com, базирано на информация предоставена от автокъщи в България показва, че новите автомобили у нас се обезценяват с между 39% - 75% до четвъртата си година след производство. Стойностите отчитат връх за периода между 2-4-та година след пускането на автомобила в експлоатация. До десетата година след производството обезценяването на автомобилите достига до над 80% от базовата цена.
Според проучването от 11-те най-продавани марки, през първите четири години най-бавно падат цените на моделите на Peugeot, Dacia, Toyota, Citroen и Skoda с под 50%. Най-бързо за този период се обезценяват автомобилите с марка Renault (75%), Kia (73%), Chevrolet (60%), Ford (60%), Opel (56%) и Volkswagen (51%).
След четвъртата до десетата си година след производство цените на 11-те марки автомобили падат с по-бавни темпове, но достигат и до завидните 80% и отгоре - Renault (83%), Kia (80%), Ford (73%), Opel (69%), Citroen (64%), Skoda (64%), Volkswagen (62%), Chevrolet (62%), Peugeot (62%), Toyota (51%), Dacia (36%).
Автоексперти препоръчват като най-подходящо време за инвестиция в автомобил втора ръка периода непосредствено преди и след четвъртата година след производството на автомобила.
“Цените варират в зависимост от марката, но като обезценяване това е най-подходящият период за инвестиция. Автомобилът не е употребяван дълго и техническото състояние е много по-добро отколкото на автомобил използван в по-дълъг период, а в същото време и цената е паднала средно наполовина”, споделят експертите.
*В проучването са взети под внимание единайсетте най-продавани марки автомобили в България за периода януари – септември 2011 г. според статистиката, която води Асоциацията на автомобилните производители и техните оторизирани представители в България (ААП)