IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

У нас най-бавно се обезценяват Peugeot, Dacia и Toyota

От 39% до 75% се обезценяват автомобилите в България до четвъртата си година след производство.

У нас най-бавно се обезценяват Peugeot, Dacia и Toyota

Проучване на sale-autos.com, базирано на информация предоставена от автокъщи в България показва, че новите автомобили у нас се обезценяват с между 39% - 75% до четвъртата си година след производство. Стойностите отчитат връх за периода между 2-4-та година след пускането на автомобила в експлоатация. До десетата година след производството обезценяването на автомобилите достига до над 80% от базовата цена.

Според проучването от 11-те най-продавани марки, през първите четири години най-бавно падат цените на моделите на Peugeot, Dacia, Toyota, Citroen и Skoda с под 50%. Най-бързо за този период се обезценяват автомобилите с марка Renault (75%), Kia (73%), Chevrolet (60%), Ford (60%), Opel (56%) и Volkswagen (51%).

След четвъртата до десетата си година след производство цените на 11-те марки автомобили падат с по-бавни темпове, но достигат и до завидните 80% и отгоре - Renault (83%), Kia (80%), Ford (73%), Opel (69%), Citroen (64%), Skoda (64%), Volkswagen (62%), Chevrolet (62%), Peugeot (62%), Toyota (51%), Dacia (36%).

Автоексперти препоръчват като най-подходящо време за инвестиция в автомобил втора ръка периода непосредствено преди и след четвъртата година след производството на автомобила.

“Цените варират в зависимост от марката, но като обезценяване това е най-подходящият период за инвестиция. Автомобилът не е употребяван дълго и техническото състояние е много по-добро отколкото на автомобил използван в по-дълъг период, а в същото време и цената е паднала средно наполовина”, споделят експертите.

*В проучването са взети под внимание единайсетте най-продавани марки автомобили в България за периода януари – септември 2011 г. според статистиката, която води Асоциацията на автомобилните производители и техните оторизирани представители в България (ААП)

0 от 500
  • #17
    18 rate up comment 6 rate down comment
    Ьршшшш ( преди 9 години )
    имам 2 тойоти-корола /от южна африка/ на 2г и айго-/от япония/-на 1г4м-преди това съм карал шкода фабия-говоря за нови коли-всички си струват парите-дават дребни незначителни проблеми като се карат по 20-25 х км на година-смесен тип.Сега ще си купувам рав 4-разбира се нов-смятам,че при тойота е най-добро съотношението цена-качество.Харесвам мерцедес ГЛК,но не си струва парите,карах употребяван форд ескорт от 6г -6 години-големи проблеми с електроникарза френските мнение не мога да дам
  • #16
    15 rate up comment 14 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Друг е въпросът колко е здраво Тойота, правена в Турция, Унгария и Южна Африка. Японците и те не са това, което бяха.
  • #15
    15 rate up comment 8 rate down comment
    doc ( преди 9 години )
    estestveno koravata i zdrava Toyota da se obezceni nai-malko!tova e neshto kato LEMA v matematikata,te. ne e nugno da se dokazva
  • #14
    18 rate up comment 17 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Дачията е толкова евтина, че няма как да се обезцени с 75% - ми не трябва на четвъртата година да я дават без пари. Това, че Пежо и Ситроен се обезцняват толкова бавно, определено не го вярвам. И Пежо, и Ситроен, всички техни нови модели да признати за огромни недоразумения. Справка С5,С4,308,307,407. По-скоро Ситроен и пежо са близо до Рено - с 75% обезценка. За мен най-бавно би трябвало да се обезценяват като процент: Тойота, Хонда, ФВ, Шкода, Дачия.
  • #13
    35 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    При луксозния клас обезценяването е логично. Баровеца е милионер, дава 200 бона за луксозно возило и след 2-3г си купува ново, старото само бере прах и го пуска на ниска цена, щото не му пука за парите сигурно за 1-2 месеца ги изкарва повече му пука за паркомястото. При евтините модели е обратното, човека 5 години събирал като пчеличка пари купил си нова кола и я кара 10-20години естествено ако се наложи да я продаде след 4-5г. му се свиди и иска максимално висока цена, защото цени парите.
  • #12
    11 rate up comment 18 rate down comment
    Иво ( преди 9 години )
    особено Дачия.. те се раздрънкват за нула време,цената и пада като камък,говорите глупости
  • #11
    30 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Най-обезценяващите се модели коли са Ес-клас,БМВ-7-ма серия и Ауди А8. Справки мобиле.бг. 4г. БМВ седмица спокойно можеш да си закупиш за около 30-40000лв. и то модел който преди 4г. е струвал 200 000лв.
  • #10
    6 rate up comment 5 rate down comment
    RS1600 ( преди 9 години )
    На база коя информация? От ААП информация за цените не може да се вземе. Откъде другаде е информацията - "инфо почти винаги има" не ми е достатъчно прецизно, някакси. За целта ви трябват средни продажни цени на конкретни модели като нови и средните им продажни на 4 години. Откъде взимате едните и другите цени?
  • #9
    6 rate up comment 1 rate down comment
    търговец ( преди 9 години )
    последния коментар е до RS
  • #8
    12 rate up comment 2 rate down comment
    търговец ( преди 9 години )
    колега , първо да се представя - продавам нови автомобили (вече втора марка) от 8,5 години. данни за новите автомобили идват от официалните представителства към ААП (преди беше СВАБ). съответно после ние си изкупуваме автомобилите от клиентите ни , когато им ги подменяме с нови. преди когато повечето марки не се занимаваха с вторичната реализация на колите , го правихме търговците или самите клиенти , но така или иначе инфо почти винаги има. та на базата на тази информация е направена статистика