IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

21% повече нови коли през 2011

Пазарът на нови автомобили в България бележи скок за периода януари-септември.

21% повече нови коли през 2011

Първите девет месеца на годината са били доста успешен период за пазара на нови превозни средства у нас.


Данните на Асоциацията на автомобилните производители и техните оторизирани представители в България (ААП) показват 23,21% ръст на годишна база, отчетен при продажбите на нови автомобили, камиони и автобуси, съобщава investor.bg.

Данните на ААП представляват добри сигнали, както за покупките на леки коли, така и за тежкотоварната техника и автобусите.

За периода от януари до края на септември са реализирани продажби на 15 983 нови автомобила. Това е ръст от 21,2% спрямо продадените за същия период на миналата година - 13 189 нови коли.


При камионите и автобусите увеличението е още по-голямо. След реализирани общо 568 продажби през януари-септември 2010 година, за първите девет месеца продажбите са 967 броя. Това е ръст със 70,2% на годишна база.

Най-силно за периода януари-септември отново се представят от Volkswagen. Те са реализирали продажби на 1 847 нови автомобила, което затвърждава марката като лидер на пазара от началото на годината с пазарен дял от 11,56%.

Второто място по продажби за първите девет месеца на годината се пада на Ford, които са продали 1 390 нови коли, с което увеличават с 10,1% сделките спрямо същия период на миналата година, когато са продали 1 262 автомобила. Пазарният дял на марката за периода януари-септември 2011 г. е 8,7%, а за същия период на миналата година той е бил 9,57 на сто.

На трето място за периода са вносителите на Toyota, които са продали общо 1 374 нови коли и имат пазарен дял от 8,6%. За същия период на миналата година Toyota са продали 1 450 коли.

На четвърто място се нарежда Dacia с продадени 1 189 автомобила за деветте месеца на тази година спрямо 912 коли за същия период на миналата година.

Ръст отчитат и продажбите на Peugeot и Skoda, които разделят пето и шесто място с продадени по 1 162 автомобила за деветмесечието на тази година спрямо съответно 1 032 и 868 продадени коли за същия период на миналата година.

Веднага след тях се нареждат Opel с реализирани 1150 нови автомобила и пазарен дял 7.2%. Челната десетка оформят Renault, Chevrolet и Citroen с продадени съответно 949, 920 и 723 нови автомобила.

В премиум сегмента за първите девет месеца водачи са BMW с продажби в размер на 463 возила, следвани от Audi (446) и Mercedes (337).

Още новини от investor.bg

 

0 от 500
  • #4
    13 rate up comment 13 rate down comment
    Фолксваген е трошка ( преди 12 години )
    България не е светът.Даже като пазар никой не го брои. По-вярната марка е Тойота както ясно четеме от германските технически прегледи след като са проверени милиони коли! По първите места на най-здравите са Тойота! Фолксвагени няма по първите места, те се чупят много. Фолксваген имат повече продажби в БГ тази година ,защото купиха много коли за таксита Кадита
  • #3
    16 rate up comment 16 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    народа поумня и видя че тойота са всъщност кравешко *** затова пък много прехвалено а всъщност миризливоусети се след толкова години и почнаха да купуват по вярната марка автомобилибраво !
  • #2
    2 rate up comment 9 rate down comment
    Mилен ( преди 12 години )
    "He just dropped like it's Hot...Vee Dub Representing Deutschland!" - Из най-добрата поредица автомобилни реклами виждана някога от света :):):)
  • #1
    9 rate up comment 4 rate down comment
    ivojuve ( преди 12 години )
    Еми супер!Околната среда се замърсява все повече,ресурсите намаляват.....да живее "икономиката" :)