IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

21% повече нови коли през 2011

Пазарът на нови автомобили в България бележи скок за периода януари-септември.

21% повече нови коли през 2011

Първите девет месеца на годината са били доста успешен период за пазара на нови превозни средства у нас.


Данните на Асоциацията на автомобилните производители и техните оторизирани представители в България (ААП) показват 23,21% ръст на годишна база, отчетен при продажбите на нови автомобили, камиони и автобуси, съобщава investor.bg.

Данните на ААП представляват добри сигнали, както за покупките на леки коли, така и за тежкотоварната техника и автобусите.

За периода от януари до края на септември са реализирани продажби на 15 983 нови автомобила. Това е ръст от 21,2% спрямо продадените за същия период на миналата година - 13 189 нови коли.


При камионите и автобусите увеличението е още по-голямо. След реализирани общо 568 продажби през януари-септември 2010 година, за първите девет месеца продажбите са 967 броя. Това е ръст със 70,2% на годишна база.

Най-силно за периода януари-септември отново се представят от Volkswagen. Те са реализирали продажби на 1 847 нови автомобила, което затвърждава марката като лидер на пазара от началото на годината с пазарен дял от 11,56%.

Второто място по продажби за първите девет месеца на годината се пада на Ford, които са продали 1 390 нови коли, с което увеличават с 10,1% сделките спрямо същия период на миналата година, когато са продали 1 262 автомобила. Пазарният дял на марката за периода януари-септември 2011 г. е 8,7%, а за същия период на миналата година той е бил 9,57 на сто.

На трето място за периода са вносителите на Toyota, които са продали общо 1 374 нови коли и имат пазарен дял от 8,6%. За същия период на миналата година Toyota са продали 1 450 коли.

На четвърто място се нарежда Dacia с продадени 1 189 автомобила за деветте месеца на тази година спрямо 912 коли за същия период на миналата година.

Ръст отчитат и продажбите на Peugeot и Skoda, които разделят пето и шесто място с продадени по 1 162 автомобила за деветмесечието на тази година спрямо съответно 1 032 и 868 продадени коли за същия период на миналата година.

Веднага след тях се нареждат Opel с реализирани 1150 нови автомобила и пазарен дял 7.2%. Челната десетка оформят Renault, Chevrolet и Citroen с продадени съответно 949, 920 и 723 нови автомобила.

В премиум сегмента за първите девет месеца водачи са BMW с продажби в размер на 463 возила, следвани от Audi (446) и Mercedes (337).

Още новини от investor.bg

 

0 от 500
  • #34
    4 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    Неграмотен идиоте, марш в основното училище ! Да се научиш да пишеш, ще започнеш с ченгелчета и запетайки
  • #33
    1 rate up comment 3 rate down comment
    zoom-zoom ( преди 12 години )
    4eta komentarite i 6te vi kaja samo edno:AMAN ot izkazvaniq na dealeri na markite - vie vsi4ki ste pristrastni i iskate o6te pazar!!!spored men trqbva da ima otdelni klasacii za koli tip busove i bani4arki - caddy, partner, transit i t.n. i otdelni za civilizovani koli s extri...taka 6te se razbere koi kvo prodava vsu6tnost!!!
  • #32
    1 rate up comment 0 rate down comment
    1! ( преди 12 години )
    за новоизнос да,но за вътрешния пазар едвали!
  • #31
    4 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    дошо *** при чичко доктор да ти прегледа ГЛАВАТА, кажи му да я прегледа отвътре
  • #30
    5 rate up comment 2 rate down comment
    expert ( преди 12 години )
    Тойотките са изпаднали до нивото на Дачия тази година. Догодина сигурно ще паднат до нивото на Тата +/- 1 позиция
  • #29
    9 rate up comment 10 rate down comment
    ! ( преди 12 години )
    За да хвалиш лексус или трошьота трябва да си социално слаб или завършил основно образование... защото щом можеш да четеш ще разбереш че по-голям *** от японския няма...
  • #28
    4 rate up comment 8 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    ei smehsnici - mnogo vi se radvam karto si merite pishkite s marki i koli a karate 10 godishni koli i si mislite che se aktualni i vajni... :D bedni dushici...
  • #27
    9 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    Ако една марка произвежда ненадежни автомобили, тя никога не би имала дългосрочен успех. Фолксваген произвежда голф, пасат и пр автомобили, които са на пазара от 30- 40 години, или западнякът като му остарее пасата го сменя с новия модел. Ако произвеждаха коли, които се чупеха, още на второто поколение на дадения модел нямаше да бъде купуван.... Джетата колко струва!? Я, пак провери каква е разликата с приуса, а не говори 6 за 4.
  • #26
    9 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    набийте си го в *** кратуни ама един път и завинаги - в Европа и по света оцеляват и просперират най-добрите !!!Щом някой продава и непрекъснато увеличава пазарния си дял (продажбите) значи той е много добър в това, което прави !!!
  • #25
    7 rate up comment 3 rate down comment
    XYZ ( преди 12 години )
    Не бе Тотален *** и *** и БЕЗМОЗЪЧЕН тип може да твърди, че някой в европейски и световен мащаб може да е лидер в продажбите като произвежда трошляци и боклуциТова за да го твърдиш трябва да си толкова ***, *** и ограничен, че мястото ти не трябва да е сред хора на свобода !!!!