IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

21% повече нови коли през 2011

Пазарът на нови автомобили в България бележи скок за периода януари-септември.

21% повече нови коли през 2011

Първите девет месеца на годината са били доста успешен период за пазара на нови превозни средства у нас.


Данните на Асоциацията на автомобилните производители и техните оторизирани представители в България (ААП) показват 23,21% ръст на годишна база, отчетен при продажбите на нови автомобили, камиони и автобуси, съобщава investor.bg.

Данните на ААП представляват добри сигнали, както за покупките на леки коли, така и за тежкотоварната техника и автобусите.

За периода от януари до края на септември са реализирани продажби на 15 983 нови автомобила. Това е ръст от 21,2% спрямо продадените за същия период на миналата година - 13 189 нови коли.


При камионите и автобусите увеличението е още по-голямо. След реализирани общо 568 продажби през януари-септември 2010 година, за първите девет месеца продажбите са 967 броя. Това е ръст със 70,2% на годишна база.

Най-силно за периода януари-септември отново се представят от Volkswagen. Те са реализирали продажби на 1 847 нови автомобила, което затвърждава марката като лидер на пазара от началото на годината с пазарен дял от 11,56%.

Второто място по продажби за първите девет месеца на годината се пада на Ford, които са продали 1 390 нови коли, с което увеличават с 10,1% сделките спрямо същия период на миналата година, когато са продали 1 262 автомобила. Пазарният дял на марката за периода януари-септември 2011 г. е 8,7%, а за същия период на миналата година той е бил 9,57 на сто.

На трето място за периода са вносителите на Toyota, които са продали общо 1 374 нови коли и имат пазарен дял от 8,6%. За същия период на миналата година Toyota са продали 1 450 коли.

На четвърто място се нарежда Dacia с продадени 1 189 автомобила за деветте месеца на тази година спрямо 912 коли за същия период на миналата година.

Ръст отчитат и продажбите на Peugeot и Skoda, които разделят пето и шесто място с продадени по 1 162 автомобила за деветмесечието на тази година спрямо съответно 1 032 и 868 продадени коли за същия период на миналата година.

Веднага след тях се нареждат Opel с реализирани 1150 нови автомобила и пазарен дял 7.2%. Челната десетка оформят Renault, Chevrolet и Citroen с продадени съответно 949, 920 и 723 нови автомобила.

В премиум сегмента за първите девет месеца водачи са BMW с продажби в размер на 463 возила, следвани от Audi (446) и Mercedes (337).

Още новини от investor.bg

 

0 от 500
  • #24
    5 rate up comment 8 rate down comment
    Фолксваген е трошка ( преди 12 години )
    Първо, Лексус е 3-ти в момента в САЩ,защото през Япония мина 9-а степен земетресение и цунами и Лексус, както Тойота не продават на 100% от Март месец! Иначе както знаем Лексус от 15 години е номер 1 по продажби в САЩ! Германците могат да го минат само при нечестна игра. Когато единия го отвеее земетресение и цунами и тогава некадърните гермаци се бият в гърдите и казват колко са добри.Хаха,жалки са. Казах ти, българския пазар не е важен за света- Вкарай в продажбите на Тойота и Лексус,Дайхатс
  • #23
    5 rate up comment 4 rate down comment
    DOC ( преди 12 години )
    kato mine cunami prez germaniya vw chte sa 78 v klasaciyata
  • #22
    10 rate up comment 8 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    Факти: Голф втора ръка след 7-8та година с цена като на БМВ3-ка и БМВ 5-ца на същата възраст! Как става това? Явно не са толкова трошливи колкото си представят хората които не могат да си ги позволят. Едно е да си представяш какво е или да си чул че някой с ФВ 5-та ръка на 20г. с превъртян километраж и 3 катастрофи имал проблеми. Друго е да видиш търсенето, цената на старо или дори информация за продажбите в световен мащаб. Трошлива кола не се избиват да я купуват и то толкова скъпа на старо.
  • #21
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Well ( преди 12 години )
    Повече от приемливо е даже! Бранша отдавна чакаше нещо позитивно...повече от година и половина време. Последните три месеца винаги са били едни от най-силните, за съжаление доста продажби от декември(капарирани) стават януарски сделки.
  • #20
    7 rate up comment 5 rate down comment
    До Трошливия ( преди 12 години )
    Еми вкарай и продажбите на Дайхацу и Лексус, само незнам дали имат и 10 продажби на година в България и с тях и без тях все тая. Питаш къде другаде се усетиха че Тоьота са калпави коли.Освен в България и Европа и в Америка също се усетиха. Лексус от лидер в премиума сега е трети. Елементарно е трошлива тикво гледаш продажбите, когато ти падат продажбите, значи губиш клиенти. Ако увеличаваш продажби значи печелиш клиенти. А губиш когато продукцията ти е калпава.
  • #19
    8 rate up comment 12 rate down comment
    Дошо ( преди 12 години )
    Човека правилно е написал, че Голфсваген е трошляк ама вие безсилни да докажете обратното го обиждате.И аз ще ви кажа Фолксваген груп бълва само нискокачествена, ненадеждна продукция.ВАГ мисли само как да докопа парите на лековерното консуматорско общество, чрез серия агресивни кампании и реклами насочени към конглокентни марки.Всичко що е правено от ВАГ е ***!Дори последните Поршета като Каджун(преоблечено Ауди Q5) и Паджун(преоблечено Ауди A5)ВАГ ще съсипе и автобожеството ПОРШЕ!
  • #18
    5 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    Ако се извади реекспорта от уравнението, по мои сметки ръстът е в рамките на 10-15%, което е приемливо.
  • #17
    9 rate up comment 7 rate down comment
    Фолксваген е трошка ( преди 12 години )
    Ако се гледа реалния процент на пазара, който Тойота държи в света според твоята логика трябва да вкараме и продажбите на Лексус и Дайхатсу вътре, но не се прави така. А българския пазар го няма дори на европейската карта, никой не го гледа.
  • #16
    9 rate up comment 10 rate down comment
    Фолксваген е трошка ( преди 12 години )
    Защо вече и тук ги усетиха? Къде другаде ги усетиха?- Земетресението 9-а степен по Рихтер и Цунамито ли визираш? Тойота задава технологиите в авто-индустрията, а останалите я следват. Тойота задава параметърът здравина в авто-индустрията и всички останали я следват. Толкова за калпавата марка, която е номер 1 и най-скъпата авто-марка в света, това калпава марка не го прави.
  • #15
    10 rate up comment 8 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    Ако се гледа реалния процент на пазара който държи ФВ в БГ трябва да вкарат вътре и продажбите на Шкода,СЕАТ,Ауди тогава ще се види че може би държи към 30% пазарен дял в страната. Иначе БМВ и Ауди с много близки продажби, до края на годината може и да си сменят местата. Мерцедес преди бе най-купуваната марка в БГ а сега изостава в продажбите с 1/3 от БМВ и Ауди. Очаквано Тойота имат спад в продажбите, вече и тука ги усетиха че са калпава марка. Браво на Форд, Пежо,Дачия и Шкода.